winterdeken met of zonder hals?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

winterdeken met of zonder hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 08:24

Mijn ervaring is dat je met een deken zonder hals kans hebt dat de vacht op de hals alsnog heel erg dik word en dat is dus niet de bedoeling.
Maar het probleem is dat er bijna geen winterdekens te vinden zijn met een hals die aan de deken vast zit (dus niet een aparte hals, heb ik slechte ervaring mee) en als ze er zijn zijn ze heel erg duur.
Alleen de rhino plus valt nog mee die is zo'n 180 euro, maar dat is natuurlijk nog prijzig als je ook goeie dekens zonder hals hebt voor minstens de helft van die prijs en heel vaak zijn ze nog goedkoper dan dat.
Wat moet ik nou doen, eerst zo'n goedkope deken kopen en kijken of ze ook een vacht ontwikkeld op haar hals als er geen hals aan zit of meteen een halsdeken kopen?



parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:33

ja ik zou het eens wat aan mensen vragen die hier dus ervaring mee hebben(hadden)met hun paard.

je kan natuurlijk ook een hals der aan vast naaien *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:20

Ik meen dat er hier eens een topic heeft gestaan over dekens met hele of halve halzen, dat de meeste mensen de ervaring hadden dat door de dekens de manen verpest werden.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 10:15

ja, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan... Ik wil natuurlijk ook geen verpeste manen...
Hmm ik denk dat ik toch eerst maar eens ga kijken voor een deken zonder hals, ben ik nog goedkoper uit ook en heb iig geen geruineerde manen. En als ze alsnog een vacht krijgt op haar hals weet ik dat voor volgend jaar koop ik dan wel een deken met hals.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:53

Ik heb een Rambo Rhino met halve hals en geen problemen gehad met de manen. Wel lekker warm rondom de schouders. Er komt een nieuwe rambo uit op de markt met een hele hals die je eraf kan ritsen. Maar die is nog duurder bij divoza dan hun duurste rambo deken die ze nu hebben.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:24

Ik heb een HH met losse hals en ik heb echt geen problemen gehad met afgeschuurde manen ofzo. Ook is de hals nog nooit losgegaan. Wat zijn dan precies de problemen?

Toos paardloos

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 11:24

ja en die duurste is rond de 300 euro.... (wel handig trouwens een afritsbare hals!)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 11:25

problemen met losse hals zijn schuren, losgaan en over het hoofd glijden (en dat is dus grote paniek want dan ziet t beessie ineens niks meer)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:30

Heb ik idd nog nooit last van gehad, en Imker rolt er wat op los tijdens een dagje in de wei.... Vervelend als het over hun hoofd glijdt. Heb je al eens gedacht om er dan een musketonhaak aan te plaatsen, die kunnen niet zomaar losgaan?

Toos paardloos

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:52

de manen broeien en schuren erg uit van dekens met halzen...
Ik heb mn vliegendek ook met halve hals... precies het stukje waar de deken zit, zitten haast geen manen meer...
En het is niet nodig voor de winter, desnoods toch gewoon helemaal scheren als dat niet te moeilijk gaat...

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 16:19

een probleempje ik kan niet scheren en ken hier zo in de buurt ook niemand aan wie ik het kan toevertrouwen...
Het iig wel makkelijker zijn!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, laran, soesie, xMaritt en 104 bezoekers