Ik ben boos!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Ik ben boos!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 15:40

Er staan bij de eigenaar van mijn verzorgpaarden, 4 jonge paarden in een weiland.
Waaronder mijn schatje van 2 jr.
Nu heeft ze in alle 4 de kootholten mok, al een reden om haar binnen proberen te krijgen, maar toen ik er vandaag weer kwam was de mok al veel erger geworden! Verdrietig
Ze loopt ook al niet meer zo lekker, het doet haar pijn of het irriteert.
Maar ik weer aan de eigenaar vragen of ze binnen kon staan zodat ik het kon behandelen, maar nee er was geen plaats en een andere mogelijkheid was er niet. Frusty
Het nadeel is dat ik haar buiten niet kan behandelen, want ze vliegt alle kanten op. Plus dat het met dit weer steeds erger wordt!
Ik baal hier behoorlijk van, want je ziet het gewoon erger worden en de eigenaar vindt het niet de moeite waard om hier wat aan te doen.

Is er toch nog een manier om haar in het land te behandelen, zo ja, met wat?
En hoe?


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 16:00

Voor zo`n jong paard is het juist belangrijk dat hij vrij kan bewegen dus lekker op het land kan lopen! Als de mok echt heel erg is zou ik er een DA bij halen en vragen wat je het beste kunt doen. Echt veel ervaring met mok heb ik niet.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:00

kun je de mok niet behandelen omdat dat hem pijn doet? ik heb ook zo'n paard gehad en toen heb ik grafitus d6 gebruikt dat zijn tabletten die je bij de apotheek kunt halen die deed ik dan in een boterham en dan at ie ze op, bij dat paard werkte het heel goed het was zo over maar het kan bij jou paard niet werken en misschien is de mok wel te erg. dan zou ik er toch een DA bijhalen als ik jou was

Jumpingmiepie
Berichten: 299
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:09

wat erg voor je

ik het wel jammer zo wieng tijd heb nog om paardterijden

Fuurtje

Berichten: 52
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 19:16

ik zou er eens goed met de eigenaar over praten en een DA sowieso erbij halen veel succes en beterschap van je paardje

eindelijk foto's op m'n profiel er komen er nog veel meer hoor!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 20:49

Heb je in de stal geen mogelijkheid om je paard vast te zetten oid? Misschien mag je even een box van een ander paard gebruiken? Dat lost je probleem niet op, maar dan heb je wel de kans om zijn voeten te behandelen.
Iig veel succes. Ik hoop dat je een oplossing vindt.

* To Belg, or not to Belg *

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:15

Jumpingmiepie schreef:
wat erg voor je


dat was de vraag niet...

Je kunt mok best in het land behandelen als je haar maar kan vastzetten, en anders even de dierenarts sneaky meenemen naar het land als ie weer komt... Moet toch best lukken.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:35

Als je paard mok heeft is het belangerijk dat het droog kan staan, maakt niet uit binnen of buiten, de kootholtes moeten droog gemaakt worden en met mokzalf ingesmeerd worden anders word de mok alleen nog maar erger en kan het hele been dik gaan worden. Zover mag je het echt niet laten komen hoor!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 11:27

hey probeer het eens met tea tree lotion van kruidvat werkt echt geweldig en dat hoef je er alleen maar optesmeren met een watje.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 14:57

Bedankt voor jullie reacties, maar in het land kan ik haar niet vastzetten, en het land is zeiknat dus als ik haar daar ga behandelen heeft het juist geen zin, maar ik heb het boek paardenbenen en daar staat een leuk stuk in over mok en dat laat ik hem wel lezen, misschien dat hij dan wakker wordt!

Ze moet gewoon naar binnen en dan kan ik haar behandelen, en ik heb ook al gevraagt of er niet even een paard tijdelijk bij zijn schoonzoon kan staan die heeft namelijk ook boxen en een stukje land maar dat was helaas niet mogelijk.

En natuurlijk heeft een paard beweging nodig alleen het lopen doet haar nou gewoon zeer althans het draven, terwijl ze normaal het ruim draaft, nu is ze kort en houterig in de beweging.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:48

mijne heeft ook mok en die mag van de DA niet eens het land in s'nachts pas om n uur of 12 s'middags.Want s'morgens en s'nachts is het land nat en dan wordt het alleen maar erger.Die van mij heeft zelfs een rode hoef dankzij de mok!Je moet echt tegen de eigenaar zeggen dat hij echt behandelt moet worden op stal ,anders gaat het steeds verder omhoog en dan gaat ie kreupelen.Maak t die eigenaar maar goed duidelijk dat het heel slecht is om er niks aan te doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:51

afgezien van binnen vastzetten; buiten is het vaak nat. Zolang de benen van jouw paard worden blootgesteld aan nattigheid, zal de mok niet weggaan. Daarbij zullen de benen op den duur dik worden en krijg je kans op bloedvergiftiging. Misschien moet je dan tijdelijk even een ander onderkomen zoeken voor je paard?

De hond is de betere mens

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:55

adriana schreef:
en het land is zeiknat dus als ik haar daar ga behandelen heeft het juist geen zin

HEt zal niet helemaal weg gaan, maar je zal het proces zeker afremmen en misschien zelfs de situatie iets verbeteren.
Alleen al een flinke lik vaseline of uierzalf kan al helpen, dat is goed vet waardoor het been waterafstotend wordt.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:32

Laten we even wel wezen, een paard met mok hoort behandeld te worden. Als de mok al zo erg is, als jij beschrijft, hoort de DA erbij te komen, dat krijg je vaak met de gewone huismiddeltjes niet meer weg.
Straks heeft het dier dikke benen, niet alleen pijnlijk, ook gevaarlijk. In de kootholten komen echt kloven, dan wil je paard niet meer lopen. Als de benen dik zijn en het loopt verder op naar boven kan je paard "olifantsbenen" krijgen en bloedvergiftiging.

De eigenaar is verantwoordelijk voor behandeling, hij moet de DA laten komen, als je het dier de nodige zorg onthoudt, is dat DIERENMISHANDELING !

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 21:32

Hij is op een of andere manier tot bezinning bekomen, vraag me niet hoe!
Maar als alles goed gaat komt ze vanaf morgen op stal te staan en dan komt de DA er ook bij.
Ik ben benieuwd wat die er van zegt!
Ze krijgt nu nog allemaal plensbuien over haar heen. Boos!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 10:46

Wat goed zeg,hopen dat die DA hem duidelijk maakt dat als het weer voorkomt dat hij er direct wat aan doet en het niet zover laat komen.Veel succes je bent nu de eerst komende weken wel aan t wasssen en smeren hoor maar zo krijg je in elk gaval je paardje weer goed(moet ik namelijk ook)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 23:25

Nou ze staat gelukkig binnen, ik heb een lekkere laag stro in de box gedaan, flink gepoetst.
En als het goed is komt de DA morgen, ben benieuwd wat die er van zegt, want de eigenaar vond het eigenlijk wel mee vallen, nou ik niet.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 06:33

Wat een opluchting! Ik hoop dat je paardje nu snel van de mok afkomt en weer vrolijk door de wei kan dartelen.

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 21:19

De DA is vandaag geweest, en heeft haar een prik gegeven, en dat moet ontzettend goed helpen, nou ik ben benieuwd.
Het is enige wat ik wel vaag vindt is dat ze gewoon buiten mag blijven lopen Verward want het is kort gras, ze mag nu niet in lang gras lopen.
Nou ja s'nachts komt ze binnen, en we hebben een super DA dus het zal wel goedkomen.


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:07

Je kan em straks ook Curemok van VSM geven, nou is het natuurlijk per paard verschillend maar bij die van mij heeft het heel goed geholpen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, Mark0919, Nickeltje, saphire, Webding en 44 bezoekers