Bijrijden: welk bedrag mogen ze vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Bijrijden: welk bedrag mogen ze vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 16:16

Hi,

Ik ga binnenkort heel misschien een paardje bijrijden omdat deze gereden wordt door een jong meisje. Alleen is het peerd nogal eigenwijs en heeft z'n eigen willetje. Anders staat het paard 2 x per week stil en wordt ie er niet beter op.

Het gaat om 2 x per week, waarvan 1 x per week les. Daarnaast dressuurmatig rijden.

Wat is een redelijk bedrag per maand?

Ik dacht zelf aan zo'n 50 euro per maand. Meer vind ik eigenlijk te veel. Is dit reeel?

Ik vind het leuk om te doen, maar het moet wel leuk en 'betaalbaar ' blijven. Tenslotte heb je als bijrijder vaak geen recht (geen enkel).

Wat denken jullie?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:21

Persoonlijk denk ik dat de eigenaar jou nodig heeft en dus blij mag zijn dat jij het wilt doen. Dus waarom betalen?

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:27

50 euro per maand vind ik heel redelijk voor 2x per week.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:27

Sonja schreef:
Persoonlijk denk ik dat de eigenaar jou nodig heeft en dus blij mag zijn dat jij het wilt doen. Dus waarom betalen?


Hier ben ik het dus helemaal mee eens! Maar Veel mensen zoeken een bijrijder die ook stalling en alles mee betaald, IMO ben je dan mede eigenaar.
Als jij niet alleen rijd op dat paard, maar ook de stallen uitmest en er bent als dat nodig en zij op je kan vertrouwen, dan vind ik dat mee betalen onzin is.
Maar de meningen zij hierover verdeeld. Er zijn al meerdere topics over geweest, misschien kom je een stapje verder met de zoekfunctie...?

Groetjes Remi

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:27


Mer1980

Berichten: 18748
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:20

Ik ben blij als iemand mij wil helpen, maar dan zoek ik wel iemand die een beetje kan rijden. Geen meisje van 14 die ik op mijn merrie weg laat rijden. Ik vertrouw mijn paard gewoon niet met iedereen. Maar ik ben blij als iemand het wil doen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:23

50 euro is zat! En mijn mening is weer heel anders over meebetalende bijrijders. Als de bijrijder 2 keer in de week manegelessen gaat rijden moet diegene ook betalen!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:25

Ik, als bijrijder, wil best betalen. Graag zelfs! Maar goed, hier zijn al vele topics over gestart.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:32

50 euro voor 2 keer in de week, dat is 25 euro (50 GULDEN!!!) per keer, dat lijkt me toch wel heel veel, , ik rijd zovaak paarden van een ander erbij, maar dat is omdat ik het leuk vindt, en vraag er echt niks voor, ik krijg meestal we iets toe, maar dat had natuurlijk niet gehoeven, maar het is lek als ze dat uit zichzelf doen.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 19:34

Ik denk dat het 50 euro per maand is. Niet per week.

pmarena

Berichten: 47962
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 20:11

Op zich is het maar de vraag of je ervoor zou moeten betalen natuurlijk , maar als dat de bedoeling is , en jij vind het best , dan vind ik persoonlijk 50 euro een heel mooi bedrag , ze mogen niet meer vragen imo .

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 20:13

De bijrijdster van Yus betaald niets. Maar ik heb haar ook nodig, omdat ik na een ongeluk zelf niet veel meer kan rijden Huilen

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 20:59

Ik ben het er mee eens dat je best iets kan betalen, maar 50 euro per maand vind ik toch best veel, ik weet niet of jij zelf die lessen moet betalen of iemand anders dat deed...
Mijn oude huurpony was 150 per maand, maar die was praktisch van mij. Daarna arabier verzorgd, die betaalden zelfs de lessen voor mij..
Als ik iemand op mijn pony zou laten rijden (voorlopig big no way maar zal op termijn wel moeten denk ik) zou ik 't denk ik ook wel fijn vinden om wat geld bij te krijgen, maar 50 euro is echt veel voor 2 x per week!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 21:39

Voor dat geld kun je (tenminste hier in de buurt) ook naar de manege.

50 euro gedeeld door 8 = 6.25 euro per keer rijden (13.77 gulden)

Heb ook ooit een bijrijder gehad, was blij dat er iemand was die Joy wilde rijden (braaf paard, maar kon hier nergens een bijrijder vinden) behalve 11 of 12 jarige meisjes en dat vondt ik wat te jong voor mijn paard.

Ben er zelfs mee naar de rijvereniging gereden (contributie en extra beslaan, moest ze dan wel zelf betalen).
Moet er wel bij vertellen dat ze dan af en toe een bos bloemen mee nam of wat lekkers voor bij de koffie.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:13

Als je 'n eigen paard hebt moet je toch ook voor alle kosten opdraaien. Ik neem aan dat iedereen die bijrijdt toch het liefst wel 'n eigen paard had willen hebben. E50,- is dan maar 'n schijntje van wat de totale kosten zijn als het paard iets heeft of what ever. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel vrijheid je hebt en hoe vaak je mag rijden.
Een bijrijdpaard is toch heel wat anders (veel leuker Haha!) dan 'n manegepaard, je leert er veel meer van.
Je moet het geld natuurlijk wel hebben dan Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:52

Grappig zeg al die verschillende meningen. Haha!

Ik ben van mening dat ik als bijrijder de eigenaar van Dolce Vita help en dat ik niet aan stalling iod mee betaal, maar als ik er ijzers oid onder wil hebben betaal ik dat wel zelf. Ik wil graag buitenrijden. Tja en zij denkt er net zo over Lachen Perfecte situatie Lachen

Als jij het de moeite waard vindt moet je het gewoon doen, als je liever het geld in je zak wilt houden en sparen voor een eigen paard moet je dat doen.

Masja Koe

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 09:19

Idd de meningen verschillen. Cody, bedankt voor de links. Er zijn idd al veel topics overgeweest. THX voor jullie input.

De les bestaat uit 'priveles' met een zeer goede instructrice. Ik leer er veel, op verschillende paarden.

Ik betaal, schrik niet, normaalgesproken 15 euro per les.

Zij hebben mij gevraagd of ik wil bijrijden, omdat het echt noodzakelijk is. Tuurlijk vind ik het hartstikke leuk, maar het moet wel betaalbaar blijven. In principe doe ik hen er een plezier mee.
Ik denk dat ik het voorstel doe, mocht het zo zijn, zelf de lessen te blijven betalen (1 x per week) en verder die tweede keer in hun eigen belang te rijden, dus niks betalen.

Zij krijgen een paard dat weer eens doorgereden wordt in de les en hoeven daar niks voor te betalen. Daarnaast heb ik de lol ervan om nog 1 x per week extra te kunnen rijden. Als het niet doorgaat dan ga ik gewoon 1 x in de week weer lesrijden. Zij verliezen er in dat geval enigszin op, omdat het een apart beestje is om op te rijden. Anders staat het beest ook maar 2 x per week weg te kwijnen in de paddock.

Ik ben dan toch wel reeel Verward

Kijk ik wil natuurlijk best wat aan het onderhoud mee betalen (wormenkuur, ijzers, etc.) Maar in principe 'verlies' ik er niet op als het (jammergenoeg) niet zou doorgaan. In dat geval blijf ik gewoon 1 x per week lessen.

Als ik 2 x per week kon betalen, dan zou ik in principe ook 2 x per week les kunnen nemen. Ik noem maar even iets.

Helaas zit een paard er wegens tijdgebrek nog niet in. Financieel zou het wel mogelijk zijn, maar ik wacht hier liever even mee tot ik meer zekerheid heb (ivm studie, werk, toekomstig huis, auto, overige kosten, etc.),

Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik heb er zeker wat aan gehad! *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:51

Sonja"]
Persoonlijk denk ik dat de eigenaar jou nodig heeft en dus blij mag zijn dat jij het wilt doen. Dus waarom betalen?
[/quote]

Dan zou ik zeggen als ik eigenaar was "dan ga maar naar de manege". En daar wordt ze als ruiter ook niet beter van. Ik heb een bijrijdster, en die rijdt 3x, soms 4x per week op mijn merrie. Ze vindt dat een heel fijn paard, en sinds ze bijrijdster is, is ze als een gek vooruit gegaan in het rijden, terwijl ze begonnen is als een echte manegeruiter. O, en ze betaalt 85 euro per maand! Als ze niets had willen betalen, had ze ook niet mogen rijden. Het is wel fijn voor mij dat ze paddy rijdt, maar ik kon het ook zelf af.

[quote="Kais schreef:
Als je 'n eigen paard hebt moet je toch ook voor alle kosten opdraaien. Ik neem aan dat iedereen die bijrijdt toch het liefst wel 'n eigen paard had willen hebben. E50,- is dan maar 'n schijntje van wat de totale kosten zijn als het paard iets heeft of what ever. Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel vrijheid je hebt en hoe vaak je mag rijden.
Een bijrijdpaard is toch heel wat anders (veel leuker Haha!) dan 'n manegepaard, je leert er veel meer van.
Je moet het geld natuurlijk wel hebben dan Haha!


Precies zo denk ik er ook over. waarom moet de een voor alle kosten opdraaien en mag de ander alles gratis en voor niks>? niet alleen lusten, ook de lasten!

De hond is de betere mens

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:58

Ik rij sinds kort ook als bijrijder omdat de eigenaresse geen tijd heeft. Maar zij wilde mij dus juist betalen, niet dat ik dat wou ofzo, hobby is hobby he, maar anders wordt het paard helemaal niet bereden. Dat is toch ook zonde voor zo'n jong, leergierig dier.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

twinducklin
Berichten: 2338
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:09

Ik vind dat als je als eigenaar geen tijd hebt blij moet zijn dat iemand je paard voor wil rijden (of om andere redenen natuurlijk) ik vind dan ook niet dat een bijrijder/verzorger hoeft te betalen , want jij hebt er als eigenaar toch voordeel aan, ik zou zeggen dat je die bijrijder moet betalen maarja dat ligt ook weer een beetje aan de situatie vind ik..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:13

IN mijn geval moet de bijrijdster nog veel leren, ten koste van mijn paard gaat dat. Dan mag ze best betalen vind ik. Als ik echter rijd op het paard van iemand om het te verbeteren, dan is het eerder andersom. Het hangt dus af van de omstandigheden. en dan zijn er nog veel mensen die i.p.v. betalen een hoop verantwoordelijkheid op zich nemen t.a.v. de verzorging. Ik vind wel, voor wat hoort wat.

De hond is de betere mens

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:19

tja, ik betaal ook niets om Noek te rijden, maar als ik het niet doe, doet niemand het... En hij is wel 20 jaar, maar nog lang niet toe aan zijn pensioen Haha! .
Verder kom ik er 5 x per week, geef alle paarden hooi, veeg de stal en het erf, wip door de weeks de ballen eruit en mest 1 à 2 stallen op zaterdag en zondag. Ga vaak op zaterdag nog even langs de veevoederhandel, van alles halen (betalen zij hoor). Ik onderhoud het tuig van Noek. Als het stuk is, betaal ik wel even de reparatie, want ik ben natuurlijk wel degene die het gebruikt.
Maar ja, ik denk dat ik genoeg doe, ik ben niet van plan ervoor te betalen..

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:57

Voor wat hoort wat denk ik. Denk dat Noek het heel goed heeft geregeld. Ik ben absurd voorzichtig met Baduh. Er zijn 2 andere mensen die erop mogen rijden, mijn beste vriendin en een meisje bij mij op stal die helemaal weg is van mij paardje. Mijn paard schijnt nogal uit te nodigen bij vreemden om heel hardhandig te doen. Ik heb er 1 keer een ander op gelaten, en ik vond het een wonder dat ik het bit niet terugvond onder zijn staart. Maar als er iemand is die ik echt vertrouw met Baduh, vraag ik echt niks om erop te rijden. Gelukkig heb ik tijd genoeg voor hem. Ik zie wel vaak dat bijrijders af en toe een leuk sjabrak of halster kopen. Prima toch?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:15

Ik heb sinds kort een bijrijdster voor Omar voor 2x in de week. Ze hoeft niets te betalen maar ik verwacht wel dat ze serieus is en lief voor hem.
Meerdere mensen hadden me het advies gegeven om een bijrijdster te laten betalen omdat ze dan wel serieus zouden zijn maar ik heb gemerkt dat die mensen meer geinteresseerd waren in alleen maar even lekker een rondje rijden en daarna zo snel mogelijk weer in de auto springen... dat wil ik niet .

Mijn bijrijdster is 24 jaar en ze is een vriendin van een stalgenootje/vriendin van me. Ze is een hele leuke, lieve meid die ook echt goed voor mijn paard is en hem lekker na het rijden nog even laat rollen enzo. Laatst kwam ze met een hele grote zak muesli voor Omar aanzetten, echt heel lief. Ik vind het ook belangrijk dat het klikt tussen paard en bijrijdster Lovers .

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:55

Ik ben het eigenlijk wel met Sonja eens, de eigenaar heeft jou eigenlijk nodig, waarom mee betalen?

Natuurlijk is het vaak voor de bijrijder ook fijn dat je een paard hebt om te rijden maar ik moet zeggen dat ik altijd genoeg adressen heb waar ik kan gaan rijden.

Nu heb ik namelijk weer een probleem waar ik ga rijden, ik heb 3 adressen die mij daar graag hebben. 1 met 30 paarden en geen ruiter, dus wie vlak bij belgie woont, hoogstraten is een stal waar men om ruiters zit te springen! en 2 andere adressen.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 26 bezoekers