Maken ze nog kans??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Maken ze nog kans??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 21:00

Fitzroy schreef:
Daar gaan onze kansen op een medaille ...


Wat denken jullie? maken ze nog kans op een medaille?

Ik denk persoonlijk van wel als Jazz niet te diep loopt en ze hoofd bij het werk houd moet die ook dik in de 70 procent kunnen lopen!!


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:58

Individueel misschien wel maar niet als team...

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:56

Of onze hengsten de Duitsers verslaan lijkt me twijfelachtig, zilver of brons zou moeten kunnen als de USA en Spanje wat speelruimte overlaten.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:06

HEt wordt lastig, alle goede paarden in Nederland zijn of met pensioen, of afgekeurd. De jonge paarden zijn denk ik nog niet standvastig genoeg.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 11:07

denk dat je in je verhaaltje Ferro en Weyden vergeet?? routine genoeg...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:48

Goud denk ik niet. als ferro coby maar niet zo in de steek laat als in down under

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:55

Wouter, vergeet niet dat de Amerikanen en Spanjaarden sterke teams hebben. Bovendien rijden de Spanjaarden een thuiswedstrijd.
En de marges waren de laatste concoursen echt niet groot meer.
Silvano en Ellen waren in dat opzicht een 'redelijk' betrouwbare combinatie.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 11:58

is absoluut zo maar brons?? de Amerikanen zijn ook niet top maar twee combinaties die echt boven de 70 kunnen scoren, maar ja he tis allemaal nu bezig zijn er al voorlopige percentages te zien ofzo??


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:22

Nou Ferro heb ik geen vertrouwen in...
Maar das een beetje persoonlijk.
De rest is nog wel wat jong. Oke Weyden, maar ik het niet het gevoel dat het echt een Team is zeg maar.
Ellen en Silvano waren vrij betrouwbaar...
Maar we zullen zien...

Brons is leuk, maar we gaan voor het goud natuurlijk..

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 14:56

Weyden heeft teleurstellend 68.nogwat % gescoord dus vergeet die teammedaille maar!

Culemborg here I come!!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 14:58

hee waar heb je dat gevonden?? moesten er nog meer van het team vandaag?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 14:59

KWPN-site, : KWPN
11-09-2002: Jerez: behoudende dressuurstart met Jonggor's Weyden


Aan Gonnelien Rothenberger-Gordijn en Jonggor’s Weyden de eer om als eerste Nederlandse combinatie om 10.40 uur vandaag het hoofdstadion van Chapin binnen te rijden.
Gonnelien stelde Jonggor’s Weyden tamelijk behoudend voor. Met name aan het begin van de proef liet ze kleine steekjes vallen, zoals een taktfoutje in de eerste uitgestrekte draf. Bij momenten maakte het duo een geroutineerde en harmonieuze indruk en nergens kwam het paar echt in de problemen. Toen de punten van 68,20% kwamen, zuchtte het Nederlandse kamp diep. Het had eigenlijk ruim boven de 70% moeten zijn, wil Nederland nog kans maken op een medaille.

In het eerste kwart van de wedstrijd scoorden Renoir-Unicef en Ann-Kathrinn Linsenhoff nog 70,32% (grote fout in het eerste uitstrekken), Flim Flam en Susan Blinks zelfs 72,08%, als voorlopige leiders van het klassement. Ook de Andalusische hengst Granadero met Ignacio Rambla kreeg met 68,44% meer dan Jonggor’s Weyden, die nu een voorlopige vierde plaats inneemt. Vanaf 17.00 uur wordt de Grand Prix vervolgd, met starts van ondermeer Olympic Ferro en Farbenfroh.

Culemborg here I come!!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 15:00

thanks!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 04:05

Op basis van de eerste dag, waarbij 2 ruiters aan de start kwamen, zou ik niet op een medaille rekenen. De speelruimte is simpelweg te klein. Morgen maar even afwachten.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:49

KWPN
11-09-2002: Jerez: Nederland kansloos bij dressuurteammedailles


Wat kan er in drie uur veel gebeuren. In de tweede helft van de eerste dag landenwedstrijd dressuur wisselden de kansen bijna met de rit. Aan het eind van de dag kan de bijna onwaarschijnlijke balans op gemaakt worden dat na twee combinaties de Amerikanen op slechts 35 luttele puntjes afstand de Duitsers zijn genaderd! Voor Nederlandse begrippen even onwaarschijnlijk is de gedachte dat Nederland met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen medaille zal winnen. Want de medailles gaan verdeeld worden tussen Duitsland, de USA en Spanje.

Even slikken dus. Sinds de eerste wereldruiterspelen in Stockholm in 1990 is Nederland niet meer buiten de medailles gebleven… En dat ook terwijl Olympic Ferro rond 18.00 uur een adembenemende proef op de mat neerlegde. Majestueus, zeker in zijn presentatie, krachtig, bergop, alles was mooi aan deze KWPN-hengst van de heren Lamers en Van de Goor. Wat een piaffe! Als in zijn beste dagen! Vandaag dus. Helemaal zonder braampjes was het niet. Ferro sprong achter om voor de eerste pirouette en het herstel kostte natuurlijk even concentratie en veroorzaakte een laat ingezette pirouette. Het resultaat: een mooie 72,52%. Op dat moment goed voor de leiding.

Daarna werd die leiding fors en overtuigend overgenomen door Farbenfroh en Nadine Capellmann met een score van maar liefst 77,96%! Debora Mc Donald zorgde met Brentina voor een verrassing door vlot naar 74,64% te gaan. De tweede Amerikaanse die ruim boven de 70% scoorde. Flim Flam en Susan Blinks kwamen al op 72,24%.
Onder zeer luide toejuichingen van het thuisland zweefden Beauvalais en Beatriz Ferrer-Salat ook boven Ferro uit met 74,56%.

Morgen komen nog twee trotsen van het KWPN in de baan, de hengsten Gestion Krack C en Broere Jazz. Maar er moet wel een groot wonder gebeuren, wil dit voor de teammedailles nog wat uitmaken.

Culemborg here I come!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:43

Als Jazz zich gedraagt, en niet er achter gaat lopen, kan ie zeker hoog scoren, maar of ie zich gedraagt is natuurlijk de vraag. En bij Krack is het natuurlijk het zelfde verhaal, ondanks dat hij wat stabieler in zijn koppie is dan Jazz. Gaan ze goed, scoren ze hoog. Maar ik denk dat we geen kans maken, over een aantal jaren, als Jazz en Krack wat meer bevestigd zijn.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:59

Mee eens, en Jazz lóópt er nogal vaak achter vind ik, maar dat komt meer omdat Tineke hem zo kort heeft...zou de hals liever iets meer op lengte zien.

Krack is toppietop maar ik denk iets te jong!

Culemborg here I come!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:08

Anky is al aan de start geweest, 10.40 was ze aan de beurt. Tineke moet nog, die moet om 17.40.
Ik kan alleen nog nergens uitslagen vinden van de combinaties die vanmorgen al hebben gereden.

Denk zelf dat er weinig kansen zijn, maar ja... je weet het nooit!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:09

69.42%

Culemborg here I come!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 12:22

Hmmm laag, ik had toch stiekum meer van Anky verwacht, jammer. Maar het is een jong paard, nog meer dan genoeg toekomst...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:57

Dat de beste mag winnen denk ik altijd maar.
Toch gaan mijn gedachten het meest uit naar Klaus met Picolino, ik ken deze man persoonlijk (vanuit de autobranche) en heb enorm veel bewondering voor hem dat hij het zover heeft gebracht.
Vanavond maar weer kijken naar een verslag van onze Nederlanders.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:26

nee dus ,(heb net de uitslag van tineke) jammer he ,ik had eigenlijk niet anders vewacht ,maar wel gehoopt natuurlijk.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:14

Sorry mensen dat ik gelijk heb gekregen. 5e zelfs ik ga nog even kijken wie er nog voor Nl. is geeindigd op de 4e plek.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alicegohome, Googlebot en 12 bezoekers