wie weet een goede paardenhandelaar???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

wie weet een goede paardenhandelaar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 19:34

de titel zegt het al.
wij zijn geintereserd om een paard te kopen.
maar weten jullie een goede handelaar waar wij es een kijkje kunnen nemen?
we zijn niet echt naar een ras opzoek maar in iedergeval geen tinker/fries/haflinger ofzo off een pony ras.
en we zijn aleen nog aan het kijken dus voor de genen die mij kennen niet te overtuigd worden. Haha!

groetjes kathleen

en als jullie wat weten vermeld dan ook het adres erbij

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:53

Henk van de Berg in Ijsselmuiden

irma

Berichten: 115
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:00

Jaap Plomp uit Vinkenveen tel:0297-285159
wij hebben daar ook ons paard vandaan en het is een schat van een beest.We hebben het goed getroffen. Dus probeer het nummer maar en vertel je wensen van het paard en hij zoekt er een voor je. succes

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Hallo,

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:26

Ik weet niet precies wat je zoekt, maar kijk eens op www.kebuarabians.com wij bieden verschillende Arabische Volbloeds aan in diverse leeftijden en prijsklasses. Misschien staat er iets voor je tussen

Greetz,
KeBu Arabians

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 09:18

tnx
weten jullie nog meer handelaren waar jullie een paard hebben gekocht?

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2


Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:02

Van der Poll in Leusden heeft zeer regelmatig leuke paarden staan. In de diverse paardenbladen staan natuurlijk ook vaak leuke paarden van particulieren.
Een ding: of je nou koopt bij een handelaar of bij een particulier:
altijd klinisch en röntgenologisch laten keuren om terleurstellingen te voorkomen!!!
En: neem het paard eerst op proef, kun je kijken of het klikt en of het dier geen stalgebreken heeft et cetera.

Succes!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:46

de beste handelaar zit gewoon op bokt natuurlijk!!

Maar zonder dolle wat zoek je precies? misschien heb ik wel wat voor je staan en alles is rontgenologisch en klinisch gekeurd!!

pb me maar als je interesse hebt

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:49

Wouter24 schreef:
de beste handelaar zit gewoon op bokt natuurlijk!!


Ik zat op je reactie te wachten, kon niet missen natuurlijk Haha!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:09

vd Pol in Leusden?..... Verward hadden we het hier over goede handelaren?.....
inderdaad, waar je ook koopt: laten keuren, neem een kenner mee en ga niet een keer kijken maar een aantal keren.....via een kennis een paard/pony kopen kan ook veilig(er) zijn je word misschien niet zo snel bedonderd

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:25

Er zijn twee soorten handelaren: Slechte en hele slechte.. Hou dat alsjeblieft in de gaten..

Ik denk dat er namelijk maar heeeeel weing tussenzitten die wel goed zijn..

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:40

Geen enkele handelaar is te vertrouwen, dus altijd iemand die verstand van paarden heeft meenemen (bijvoorbeeld een manege-eigenaar die je kent) en altijd klinisch laten keuren door een door jou uit te zoeken dieren-/veearts.
Vergeet ook niet om foto's van de benen te laten maken.
Nooit accoord gaan met keuringsrapporten welke door de verkopende partij worden verzorgd.
Probeer ook altijd om een paard een bepaalde periode op zicht te krijgen met recht op terruggave van het aankoopbedrag.
Als de handelaar niet met een contract werkt of je koopt van een particulier, stel dan altijd een aankoopcontract op waarin je duidelijk jouw voorwaarden en de voorwaarden van de verkoper opneemt zodat je elk misverstand uitsluit.
Helemaal elk risico uitsluiten lukt nooit, maar op deze manier maak je het risico wel een stuk kleiner.
Suc6. Knipoog

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:41

slecht en hele slechte? beetje kort door de bocht...

Ik heb verkocht aan onder andere Coby van Baalen, Steffen Peters enz
Er zijn zat goede handelaren alleen ook teveel slechte maar dat betekent nog niet dat er geen goede zijn!!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:44

Nee inderdaad... Niet alles over 1 kam scheren he...
Tuurlijk er zijn mindere handelaren en betere...
met welke JIJ te maken hebt gehad of zult krijgen, heeft veel te maken met het bedrag dat je wilt uitgeven, en hoe ver je je in het kopen van een paard verdiept...
Ja, als je zomaar even een paard wilt kopen, en dus niet goed rondkijkt, hoeft het niet altijd aan de handelaar te liggen dat je een paard hebt dat niet bij je past... Kijk ook eens naar jezelf, en je eigen rijkunsten voordat je een paard aanschaft...

Henk van de Berg, die ik al eerder noemde, heeft veel paarden staan meestal, en is erg makkelijk, wat op proef nemen etc betreft. Tuurlijk, ook over hem zijn vast minder goede verhalen. Maar als je, eerst op proef kan kijken, desnoods een ander weer op proef kan krijgen, etc etc, vind ik dat je met een goede handelaar te doen hebt.
En als je dan zelf beslist om niet te laten keuren, en het paard mankeert wat, dan is dat toch wel een beetje je eigen fout...

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:51

Ik weet niet hoe ver je wilt gaan, de handelaar waar mijn paardje staat en van wie ik hem gekocht heb staat heel goed bekend bij ons in de omgeving, en ik heb nu dus ook fijne ervaring met hem,
hij is betaalbaar, zorgt goed voor de paarden, je mag zo vaak bij zijn paarden komen kijken als je wilt, gaat ook mee op bezoek bij andere paarden en zoekt voor je enzo, en als het niet helemaal lekker blijkt te gaan neemt hij het paard meestal ook nog terug, maar hij zit dus in Rosmalen.. Als je info wilt moet je maar ff pb-en..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:11

Over van de poll in leusden ben ik ook niet echt enthousiast nee.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:12

Ik heb ook goede ervaringen met een handelsstal uit het midden des lands.
Hij is ook aangesloten bij de de VSN (Vereniging van Sportpaardenhandelaren Nederland), niet dat dat alles zegt, maar er wordt wel op basis van koopovereenkomsten gewerkt en je kunt ook nog ergens op terugvallen.

Maar dan zit je dus wel in de sportpaarden en dat zijn vaak niet de goedkoopsten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:18

Waarom zouden er alleen slechte handelaren zijn? Het is hun beroep, dus als ze er een potje van maken, houden ze vroeg of laat echt geen klanten meer over...ik heb juist slechtere ervaringen met particulieren die een paard aan je willen verkopen!!

Mijn paard heb ik gekocht bij Ton van Hees uit Mariaheide...ontzettende aardige en betrouwbare man, mijn instructrice heeft een aantal paarden samen met hem en ik heb het gevoel dat hij gewoon heel eerlijk is.
Hij heeft trouwens van alles: jonge paarden, Z paarden, pony's enz. Wel overwegend 3 en 4 jarigen geloof ik.

Toen ik mijn paard daar kocht heeft hij hem helemaal laten keuren bij de dierenarts die ik wilde en hij heeft dit ook betaald, paard thuis afgeleverd en vraagt nog regelmatig hoe het gaat.
Enige nadeel is dat hij de paarden nooit lang op stal heeft (1 of 2 weken) en dat je dus vrij snel moet beslissen, het zijn gewoon goede paarden die hij makkelijk kwijt kan.....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:23

B. Boomkamp uit Borne.
Ik heb al meerdere mensen zijn adres gegeven en altijd leuke reacties gekregen, ook had hij niets voor hun staan.

Hij geeft ook een soort garantie op het paard, gebreken worden gemeld door hem, mocht het paard toch een gebrek gaan vertonen, is er van alles te regelen, tot aan terugname van het paard an toe.
(was er toen ik mijn paardje op moest halen, had hij net de dag ervoor een paard teruggehaald uit Rotterdam, die kuchte tijdens het rijden....proeste, het paard werd gereden, DA erbij, paard onderzocht etc, toen hij dacht en de DA vondt dat het paard oke was, eigenaren gebeld, konden hun paard daar komen bekijken en rijden, ze hebben het paard weer mee naar huis genomen, het proesten was weg tijdens het rijden)

Ik heb het al eerder geschreven hier op bokt.
Ik heb mijn paard bij hem "besteld" qua hoogte, braafheid, eisen etc.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 15:22

HMS stables in Heiloo: www.hmsstables.nl, voor de iets duurdere sportpaarden...

De Passage in Egmond-Binnen: www.hippischepassage.nl, ook iets duurder....

Piet Mul in Heerhugowaard, div. prijsklasses, proeftijd van 1 maand mogelijk op zijn eigen terrein.

Cees Klaver in Schoorl is ook wel een leuk adres waar je van alles en nog wat in verschillende prijsklassen tegenkomt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 15:40

Tallie1979 schreef:
Er zijn twee soorten handelaren: Slechte en hele slechte.. Hou dat alsjeblieft in de gaten..

Ik denk dat er namelijk maar heeeeel weing tussenzitten die wel goed zijn..


Wat een onzin, handelaren zijn al lang niet meer die stereotype mannetjes... Er zijn zoveel (jonge) mensen die het leuk vinden om jonge paarden in te rijden en dan weer door te verkopen. Het voordeel is dan dat je een goed ingereden paard koopt. Dus niets mis mee hoor, handelen. Het woord handelaar heeft alleen nog een beetje negatieve bijsmaak.
Tenzij je zeker wilt weten dat je de tweede eigenaar bent van een paard, dan moet je het van een fokker kopen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 17:02

eeet dit is een beetje of topic.
hoor het gaat hier aleen over gode en slechte handelaren.
ik wil namen van handelaren waar wij es een kijkje kunnen nemen.
tuurlijk moet je wel opletten wat voor hadelaar maar daar hoeft geen gesprek over te komen.
zo kan ik nooit een leuk paardje vinden!

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:11

Ik heb je al een naam gegeven.. Henk van de Berg te Ijsselmuiden...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:23

Op de Kossack stud www.kossack.com hebben ze erg leuke arabieren. Jammer dat je de sale gemist hebt, want dat was qua prijzen niet skyhigh dit jaar (4000 euro en dan had je een leuk paard).
Hercules hebben wij uit Driebergen (ben de naam ff kwijt), was niet te spreken over Kuul, en ook niet over de manier waarop het ging, maar het is iig het kijken waard.
Wat je ook kunt doen: de goudengids bekijken, of het roze bedrijven gedeelte in de telefoongids. www.goudengids.nl voor alle regio's in NL. Er zijn heus niet alleen maar slechte handelaren, anders hadden wij nooit 2 paarden bij dezelfde fokker/handelaar vandaan (kossack), alle voorspellingen omtrent Voltrack komen één voor één uit, dat hoeft niet bij elk paard zo te zijn, maar het is wel een goed teken vind ik.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 15:33

nog meer adressen?

Suus van HC de Hoeve -> L1
Louisiana Lady -> L2
Mystique -> M2

ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:54

ja kom maar evne langs geef ik je een nummer waar wij ons paarden kopen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, Marjelle1992, Veldbloem en 67 bezoekers