paard verkocht via I-net hoelang duurde dat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

paard verkocht via I-net hoelang duurde dat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 16:46

Een collega van mijn broer en wil graag haar paard verkopen en dus wil ze hem ook op internet zetten maar ze wil hem eigenlijk zo snel mogelijk kwijt.
Hoelang duurde het bij jullie voor dat jullie je paard kwijt waren op het internet???

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:55

Hoi,

Daar is volgens mij niet een standaard duur voor, het ligt aan zoveel verschillende dingen, ik heb nu 2 shetjes verkocht via www.marktplaats.nl en vind dat het daar erg snel gaat er komen daar p.d ook veel bezoekers, het ene shetje was ik na 2 dg. kwijt en de andere na ong. 5 gd. best snel dus, vind ik.
suc6 !

gr, cissie

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 17:00

okee dank je wel het gaat om een KWPNer trouwens
Ik heb mijn eigen pony ook via het internet gekocht maar wel met een omweg.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 17:06

Grmmmbl dubbel post....
Laatst bijgewerkt door orri op 10-09-02 17:07, in het totaal 2 keer bewerkt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 17:06

Hmmm ligt aan de advertentie ik heb een Libero H x Ulft x Maykel van 7 jaar verkocht via internet. Eerst met alleen beschrijving karakter en als aanduiding goed papier... geen reacties, behalve een pennymeisje die hem wel wilde verzorgen Verward Toen heb ik een andere tactiek gekozen...
namelijk alleen leeftijd, afstamming en kleur (geheel zwartbruin met kopersnoet) erop gezet. Had ik direct vrij veel reacties.
Uiteindelijk heeft het denk ik tussen de 6 a 10 wk geduurt? weet ik niet zo precies meer.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 17:28

Mijn veulen Yoshi was eigenlijk met 2 weken al verkocht (minipaardje) ook op marktplaats.
Maar ze konden pas 2 weken later komen kijken, dus officieel na 4 weken.
Maar ja als je paard erg duur is of niet zo gewild kan het natuurlijk langer duren!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 17:57

Ik had ook 2 shetten via marktplaats verkocht. Binnen een week waren ze allebei weg en ik heb zelfs nog mensen moeten teleurstellen. Het kan dus heel snel gaan.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:14

Ik heb mijn paard ook vrij snel verkocht, hoesnel weet ik niet, maar ik was zelf ook selectief met de kopers.
Ze moesten me wel aanstaan.
Ik heb wel ruim 50 serieuze reacties gehad toen. Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:48

Misschien ligt dat ook aan de prijsklasse? Ik kan me voorstellen dat je een Shet eerder verkocht hebt dan een wat duurder paard.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:01

ik heb al meerdere paarden ( e-pony's) verkocht over internet. en de ene gaat snel en de ander verkoop je niet. het ligt er idd erg aan wat je wilt verkopen. en denk er dan ook aan dat je rare, vreemde, en achtelijke reacties krijgt. als je dat dus niet wilt zou ik het op een andere manier proberen, bv de hoefslag of zo.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:05

Ik heb mijn beide paardjes binnen ongeveer een maand verkocht en die waren idd wat duurder.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:16

Mijn KWPN via bemiddelingsnet.nl verkocht, ging vrij snel. Ik heb haar begin september op www gezet, 2 weken later zijn de niewe eigenaren wezen kijken en hebben haar begin december opgehaald (ivm met haar veulen dat dan pas gespeend kon worden)
Paar rare reacties gehad toen ze meer info wilde over haar moeder (die staat nog steeds in het veulenboek) en over haar zelf, hoe kan een 9 jarige nu nog geen stermerrie zijn..... Verward

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:19

Binnen 1 week was ik mijn oude haflinger kwijt.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:44

Fitzroy schreef:
Misschien ligt dat ook aan de prijsklasse? Ik kan me voorstellen dat je een Shet eerder verkocht hebt dan een wat duurder paard.


Ligt idd aan de prijsklasse. Mijn ijslander staat ook te koop, en dat gaat helaas niet zo snel.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:19

ik heb er drie maanden over gedaan Haha! vier duizend mensen zijn wezen kijken, ik vind het hopeloos een paard verkopen! ik hoop het niet zo gauw weer te moeten doen Knipoog

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:40

Tindra"]
[quote="Fitzroy schreef:
Misschien ligt dat ook aan de prijsklasse? Ik kan me voorstellen dat je een Shet eerder verkocht hebt dan een wat duurder paard.


Ligt idd aan de prijsklasse. Mijn ijslander staat ook te koop, en dat gaat helaas niet zo snel.
[/quote]

Heey staat jouw IJslander bij Lesley toevallig?

( ff OT hihi Haha! )

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:43

Tindra schreef:
Ligt idd aan de prijsklasse. Mijn ijslander staat ook te koop, en dat gaat helaas niet zo snel.


En een ijslander is ook doelgerichter dan een recreatie E-pony bv.....

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:48

Bij mijn Appaloosa's ging het ook redelijk snel. Maar er is geen peil op te trekken denk ik. Je moet maar net het geluk hebben dat er iemand op zoek is naar het paard wat jij wilt verkopen.
Ik geloof dat het bij mij ongeveer een maand duurde maar dat lag ook aan mezelf. Ik wilde ze geen van beiden perse snel kwijt, maar wel goed kwijt aan een nieuwe eigenaar waar ik zelf vertrouwen in had.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:02

Tallie1979 schreef:

Heey staat jouw IJslander bij Lesley toevallig?

( ff OT hihi Haha! )


Ja, dat klopt Hyper!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:12

Tindra"]
[quote="Tallie1979 schreef:

Heey staat jouw IJslander bij Lesley toevallig?

( ff OT hihi Haha! )


Ja, dat klopt Hyper!
[/quote]
Ik ga je ff een PB sturen.. Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:07

Internet zal idd heel erg wisselen, maar ik hoorde pas van iemand die haar pony al een tijdje te koop had staan, maar geen reacties kreeg. Toen ze haar in de paard en sport had gezet, had ze binnen een dag heel veel reacties.
Verder wil het op internet nog wel eens sneller gaan met foto erbij.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 13:39

Waarom via internet? Het kan best snel gaan, en het kán ook betrouwbaar zijn, maar zekerheid heb je niet.
Als ze er snel vanaf moet en het haar niet echt uitmaakt (waarom anders via i-net) kan ze toch ook contact leggen met een handelaar? Niet alle handelaren zijn rotzakken, dus waarom niet? De kopen zo'n paard vaak vrij snel op, tenzij het een onverkoopbaar beest is (afzichtelijk, geen talent, 3 kromme benen etc).
Betrouwbaarder lijkt het mij om gericht je paard aan te bieden, maar dat duurt ook langer. Net als gericht zoeken, duurt ook onwijs lang, wij hebben net weer een paard gekocht, ook via 'n handelaar en dat is een hele goeie (alleen arabieren, maar goed, het gaat om het idee).

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 18:17

Bij mij ging het supersnel. Ik had mijn expaard op zaterdagmiddag op www.bemiddelings.net gezet en 's avonds belden er al mensen op. Die zijn op zondag komen kijken en hebben haar meteen gekocht. Ik was haar dus binnen 24 uur kwijt. Een handelaar kon haar in een maand tijd nog niet verkopen en ik deed het binnen een dag. Handig, dat Internet!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 21:44

imker schreef:
Bij mij ging het supersnel. Ik had mijn expaard op zaterdagmiddag op www.bemiddelings.net gezet en 's avonds belden er al mensen op. Die zijn op zondag komen kijken en hebben haar meteen gekocht. Ik was haar dus binnen 24 uur kwijt. Een handelaar kon haar in een maand tijd nog niet verkopen en ik deed het binnen een dag. Handig, dat Internet!!


Hoe zit dit nou ? via de link wordt je doorgeschakeld naar www.adverteergratis.nl Verward Verward

www.horses.nl
of www.hoefnet.nl
kan ook Marktplaats meot je tegenwoordig voor betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 21:54

Het ligt zeker aan de prijsklasse van het paard, ik verkoop altijd via het internet, de ene staat er een half jaar op, de andere 2 dagen voor ie weg is, merkt duidelijk dat paarden die zo tot de 12500 gld zitten vaak vrij snel weg zijn, mits je prijs/kwaliteit verhouding klopt. Tussen de 12.500 en 30.000 gld duurt het wat langer, maar ook hier geld, er hoeft maar een gek voor te komen.

Paarden die superbraaf zijn, en tot bepaald nivo zijn aangereden zijn over het algemeen sneller weg, donkerbruine en zwarte ook. Ook ruinen zijn makkeljiker te verkopen.

Maar dit alles heeft niets met internet te maken, als je in de paard en sport of hoefslag adverteerd, krijg je op dezelfde paarden de zelfde soort reactie.

Als je je paard snel wil verkopen, moet je gewoon laag gaan zitten met het geld. Verder moet je zorgen dat de koper altijd en overal rontgenologisch en klinisch mag keuren, ik spreek veel mensen die bij mij opkijken dat ze overal mogen keuren. Daarbij is de afspraak, afgekeurd kosten voor verkoper normaal, maar helaas doet niet iedereen daar aan mee, dit zijn ook dingen waarom een paard moeilijk verkoopbaar wordt.

Veel succes.