Even voorstellen: Patent

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Even voorstellen: Patent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 16:16

Jaja, het is zo ver, we hebben eindelijk, na lang zoeken een paard gevonden dat aan onze eisen voldoet.
Hij heet Patent, is een volbloed hengst v. Nikel, 7 jaren jong, lichtbruin en echt een poepie. Hij is wel behoorlijk dominant, maar er is goede hoop dat hij flink bijdraait, als dat niet gebeurt kan hij altijd nog gecastreerd worden. Dat weten we nog niet helemaal zeker, maar voor de sport is het wel zo prettig. Bovendien is hij niet gewild/geschikt voor de fok omdat hij rare vlekken heeft, veroorzaakt door een pigmentstoornis. Maar dat maakt ons niet uit, al was hij pimpelpaars, als hij verder maar goed is. En dat is hij, of iig zo goed na 4 jaar racen dat we de gok gaan wagen. Hij heeft wel wat slijtage, maar dat is heel gelijkmatig gesleten. Er zijn natuurlijk wel een paar probleempjes die we nog weg moeten werken, maar er is geen reden om te denken dat dit níet het paard is wat we zoeken.
Voorlopig is hij dus nog hengst, en dat zal wel wat lastig worden omdat Joop en Vol gewoon bij elkaar staan. Ze negeren hem volkomen, en daarbij komt nog eens dat Vol op dit moment echt dominant is en hij Jopie eindelijk (na zowat 3 jaar) met rust laat verder. Aan de andere kant is het echt een heel redelijk beest, 2 draadjes met stroom erop is al voldoende om hem tegen te houden, wat dat betreft is het een groot geluk dat we geen merrie hebben Knipoog
Mijn vader wil ze al aan het touwtje aan elkaar laten wennen, maar ik denk dat dat toch maaien wordt, zeker met Vol, die is namelijk écht dominant en maait elke potentiële concurrent omver, ook als hij zelf het onderspit delft geeft hij nog niet op... Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen.
Binnenkort ook foto's, mijn uploadidee blijkt toch niet helemaal te werken, foto's komen één dezer dagen als ik even tijd heb om ze erop te zetten, want geloof me: het is nu wel retedruk! Haha!

Foto's staan naar onder, thx Dimmelim! Kusje
Laatst bijgewerkt door Laui! op 11-09-02 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:25

Altijd leuk een paard erbij Lachen
Maar wat voor races heb je het dan over? En ga je zelf dan ook bezig met die races of andere dingen met hem doen?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:25

Super issie he, hij is echt zoooo mooi!!!!!!!!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 16:27

Hij heeft op Duindigt etc gelopen, bij ons gaat hij in de endurance verder (ken uw medebokker!) Ik zou hem zo nog rijden, maar mijn vader is voer halen, dus dat wordt veel te laat (ik moet zo weer weg).
Hoop dat ik morgenavond even tijd heb om die foto's ergens op te prutsen. Hij heeft echt een lekker koppie, en hij is toch aardig aan de maat (ze zeggen 1.57 m maar hij is bijna net zo groot als Vollie (1.65 zeggen we altijd, maar dat is iets minder))

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:05

hm jammer van de kruisjes had m graag gezien. Hij klinkt iig al erg leuk, is ie ook al gekeurd en blijft ie zeker??

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:11

Helaas ik zie ook niks alleen kruisjessssssssssss..
Wat me wel heel nieuwschierig maakt uiteraard...

Mon-nikky

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:25

Ja zolang kunnen we niet wachten hoor.
Hier dus de nieuwe aanwinst van Laui. Hij is wel heeeeeel cute!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:40

't koppie is iig errug gaaf Lau!

Heel veel plezier ermee! is deze al goedgekeurd? Is het zeker dat jullie deze houden. Gefeliciteerd!

:evaw:

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:59

Echt een mooi hoofd idd Lachen !

Veel plezier ermee! Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:06

Hey, coole Arabier! Of is het net zo'n Rarebier als Vol? Haha!

Maar mooi koppie zit er iig op, is het al zeker dat deze blijft of moet-ie ook nog door de keuring? Ik duim voor jullie dat dit een blijvertje is, hij kijkt iig wakker uit z'n oogjes! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:10

Ziet er qua koppie luxe en allert uit hoor. Is hij al door de keuring heen of moet 't nog gebeuren? Ik hoop iig dat het dit keer wel eens een gelukje voor jullie is.

Ga jij 'm trouwens rijden of wordt hij voornamelijk voor je zusje?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:24

Hij heeft echt een prachtig sprekend hoofd met een mooie bos haar, of zie ik het verkeerd?
Veel plezier er maar mee! en succes uiteraard Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:56

lekker koppie.... *zucht* ik hoop echt dat ie is wat jullie zoeken!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:10

Wat mooi issie zeg Lovers Heb je 'm op The Kossack Stud gekocht?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:13

Ben hartstikke benieuwd hoe het verder gaat lopen met hem en jullie Laui! Moet ie idd nog gekeurd worden ed???

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:31

Wat een lekker bekkie!!! Kwijl
Heel veel plezier met hem!

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:42

Lief koppie heeft ie Kwijl ! Als ik het goed begrijp is deze wel al goedgekeurd?

Veel suc6 en plezier met hem, wie gaat er nu in principe op rijden of wisselen jullie dat af?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:01

Super zeg dat jullie er eindelijk 1 gevonden hebben! Hij ziet er echt heel leuk uit! Heel veel plezier met hem!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 02:14

Goed!!! Leuk hoor. Wat wordt de paardenverdeling nu? Papa op Vol en Zusje op deze? Als hij braaf is tenminste?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 09:27

Het is echt een poepie!
We hebben hem idd via/bij de Kossack Stud vandaan, gister is hij gelijk gekeurd en was hij dus goed. We ehbben nu al 3 paarden laten keuren en mijn geduld was een beetje op, vond het ook niet echt leuk om elke keer een berichtje te plaatsen: weer mis. Patentjeventje is het dus geworden. Thx Dimmelim voor de foto's! Mijn zusje heeft hem inmiddels gereden, en hij doet dus geen pas verkeerd. Na 2 rondjes a/d longe gewoon los en het ging allemaal prima.
Hij wordt nog wel gecastreerd, ook al is hij nog zo lief (mijn ouders twijfelden idd al Haha! ). Vandaag gaat hij naar de hoefsmid omdat hij een scheur in z'n hoef heeft, hij heeft ook rotstraal en is in de afgelopen maanden niet zo heel netjes verzorgd. Niet op de Kossack Stud, daar stond hij in quarantaine en hij zag er echt prima uit, toch blijf je dingen als rotstraal e.d. toch wel zien, maar dat moet allemaal goedkomen.
Hij heeft een giga voorpluk (zijn ogen verdwijnen erachter) en je ziet zijn kolletje (streepje) dus eigenlijk niet als hij je aankijkt. Verder heeft hij hele schattige korte racemaantjes, en dat vind mijn vader dus echt geweldig. Vol had die ook toen hij bij ons kwam, die gaan we dus verder kortwieken (zijn nu 2 handenbreed lang, en Patentjeventjes maantjes zijn net 1 hand breed lang). Het staat namelijk echt super sportief. Vol is een flinke slag donkerder, Patent is echt vrij licht, maar het is echt de grootste knuffel van stal. Gister kwam ik 's avonds laat pas weer thuis, even paardjes welterusten zeggen, 3x raden wie er uitgebreid kwam knuffelen, als enigste... Patent!
Hij heeft gister ook keurig achter 2 draadjes in de wei gestaan (met stroom erop), loeren naar Vol en Joop in de bak. Die deden of ze hem niet zagen, maar keken ondertussen schalks tussen de balkjes door naar 'dat beest' in de wei die Vol's leidende positie even komt bedreigen.
Hij is heerlijk nieuwsgierig en gepast gereserveerd, en wel opgevoede hengst dus, iets wat ik van Voltrack niet kan zeggen... als ruin inmiddels al wel maar toch Scheve mond
Voorlopig gaan we hem allemaal rijden, hij mag niet te veel ivm zijn hoef (typische raceblessure), dus voorlopig is het dressuren in de bak en een beetje kijken of hij verkeersmak is, hoe hij in het bos is en of het raceknopje er al een beetje af is. Volgend jaar gaat hij dan een paar keer klasse I doen, en aan het eind van het seizoen, als zijn hoef goed genoeg is, een keertje klasse II. Vol is giga jaloers, die stond gisterochtend heel snielig de andere kant op te kijken (heb ik ook 'n foto van), wilde niet knuffelen vanaf het moment dat Patent naast Joop kwam te staan, en niet naast Vol, maar ja, dan was Patent's leven niet zeker geweest, Vol is nl een rotzak met een groot dominantieprobleem.
Ben echt helemaal happy, want het is echt een cutie!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:45

Lekker ding, lekker koppie! Veel geluk met hem. Ben jaloers op zijn manen, mijn Noek heeft babydunne maantjes.... Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 10:05

Wat een leukerd! Nu hopen dat jullie veel plezier met Patentjeventje gaan hebben! Nikel heb ik wel eens in het echt gezien, prachtig dier is dat!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 10:45

Ik heb op The Kossack Stud wel 'n supergaaf paard met 'n grote voorpluk gezien waar ik helemaal gek van was Lovers. Maar of 't 'm was weet ik niet..., hij stond buiten.
Ik heb ook 'n foto gemaakt, als ie gelukt is zal ik ff kijken of 't 'm was.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 10:49

Hij staat er nog niet zo heel lang dacht ik (maandje ofzo?) Stond natuurlijk (hij staat nu lekker bij ons!), en hij stond in de quarantaine, bij de dekhengsten, dit ivm de Sale. Waar je hem heel makkelijk aan herkent zijn de vlekken die hij heeft (lichtere haren), die zie je ook van een afstand wel, van dichtbij is het best naar, maar goed, it's not the looks, en hij is echt súper! Hij heeft overigens 3 witte voetjes met zwarte stippen op de kroonrand (2 voor en LA 1)
Kan niet wachten tot ik naar huis ga!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 10:54

Echt gaaf hoor Knipoog Het was dan alleen niet 't paard dat ik bedoelde, die stond gewoon buiten (helemaal achterin). Heb je 'm op de veiling (dus bij opbod) gekocht of gewoon voor of na de veiling?

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aragorn2005, Babootje, Balou_k, Freekfuchs, laura_estee, MairiMacBran, MarjanB, mirriejj, Nieknollie, Salinah, Symke, Vagabondo en 121 bezoekers