bijvoeren op het land

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

bijvoeren op het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 21:47

voer jij je paard bij nu hij/ zij op het land staat??
Ik merk aan Kalista dat ze steeds minder energie krijgt en ook liever op stal blijft nu. Ik voer toch echt als 3/4 kilo 5 granen bij en een halve plak hooi ofzo. Er staat verder best veel gras ook nog op het land.

hoe is dat met jullie paarden??



Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:51

Een gedeelte van de paarden heb ik al binnen staan. de rest staat nog buiten. Hiervan wordt een gedeelte beijgevoerd (de jaarlingen) en mijn fjorden staan nog gewoon op het gras zonder dat ze er extra kuil bij krijgen, maar ja, die worden ook al dik van water *LOL*

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:16

Voor een volwassen KWPNer is dat wel een beetje weinig krachtvoer, dus ik kan me voorstellen dat ze wat weinig energie heeft dan. Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel werk ze verzet, maar ook mijn tweejarige vos krijgt in het weideseizoen nog 2 kilo krachtvoer bij.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 08:45

Ze gaat steeds meer werken nu, dus ik denk dat ik haar dan ook maar onderhuodsbrok bij moet gaan voeren.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:08

Ivanka staat dag en nacht buiten, maar krijgt 's ochtends en 's avonds een kilo (basis)brok en binnekort ga ik ook beginnen met hooi bijvoeren Knipoog

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:56

het ligt er net aan hoeveel gras er nog op het land staat, als er veel gras staat hoef je minder bij te voeren en hoef je zo ie zo geen hooi bij te voeren, verder doen wij ze dan 2 keer per dag brok voeren dan 3 keer per dag en we voerde ze zoiezo wel iets minder dan, staat er dus bijna niks meet op het land dan voerde we heel veel hooi bij meer dan ze op stal krijgen en het ligt er net aan wat voor paard en wat die moet doen aan hoeveel meer brok we bijvoerde..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Sintara en 44 bezoekers