wie heeft 2e zadel ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

wie heeft 2e zadel ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 20:40

hoi
Ik begon op mirage met een vz wintec zadeltje, lekker licht voor jong paardje. Nu heb ik een mooi 2e hands passier zadel gekocht, dressuur.

Nu kan ik niet beslissen Frusty of ik die wintec ga houden of niet.........
Ik dacht eerst van "als ik 'ns ga springen (wat niet hoger dan 70 cm. zal worden.....) "

of " voor buitenritten in de modder" maar volgens mij zit je dan toch ook het meest lekker in je dressuurzadel omdat je dat gewend bent.

Kortom; wie heeft er een 2e zadel en gebruikt dat ook daadwerkelijk of doen jullie dingen als buitenritten en springen ook gewoon met het dressuurzadel???


kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:44

heey

ja ik heb wel een 2e zadel en die gebruik ik dan wel alleen voor het springen maar voor buitenritten gooi ik ookgewoon me dressuurzadel op
doe ik ook omdat ik dat gewend ben er ook een stuk vaster in zit
een 2e zadel vin ik zelf wel handig bijv als je zadel ene keer opgevuldmeot wordne heb je er altijd 1 extra liggen en straks besluit je misschien toch om echt wat fanatieker te gaan springen dan heb je het zadel toch

doei doei

kus kelly

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:48

Ik heb ook pas sinds een maandje een dressuurzadel gekocht, maar heb mn oude vzh zadel bewaard. En zondag nog gebruikt Lachen Had 's ochtends een dressuurwedstrijd en 'S middags springen. Maar aangezien ik met mijn dressuurzadel toch niet echt lekker spring (OK, in de les wel een paar hindernisjes, maar een heel parcours, nee dank je!) heb ik mijn vzh zadel ook maar meegenomen (mijn vriendin springt dus wel met haar dressuurzadel... Nou, ik kan het niet hoor!!!)

Als ik buitenrij heb ik nu ook wel mijn dressuurzadel op (ALS ik al met zadel naar buiten ga, meestal is naar buiten voor mij: Poetsen, hoofdstel en zadel klaarleggen... Dan toch maar besluiten om zonder zadel te gaan, teugels aan m'n halster en op pad!) Maar ga ik ECHT het bos in, dan wel met zadel. Ik kan beter in mijn dressuurzadel zitten, maar crossen doe ik liever met mijn vzh.

Naar les neem ik nooit mijn vzh zadel mee, maar dat komt omdat ik te paard naar de les ga, en twee zadels is dan een beeeeetje lastig Knipoog En omdat ik dan toch beter zit in mijn dressuur ,gaat die lekker op!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:08

heb ook twee zadels, een passier grand gilbert voor de dressuur, en voor springen een stubben k2 ofzo geloof ik Verward

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 21:14

maar als ik toch geen parcours ga springen, hoogstens 'ns een huppeltje in de bak???
kan toch dan wel met een dressuurzadel???

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:15

ja kan prima m,aar als je vaker gaat springen zou ik toch echt voor een veelzijdigheidszadel keizen

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:16

Wij gebruiken ook twee zadels. Een passier voor dressuur en een oude Stubben voor het strand en springen.
Bevalt heel goed: zo is dat oude zadeltje al een keer ongewild kopje onder gegaan in de zee (wat dus niet zo erg is) en kan ik absoluut niet springen met die passier (tenminste: niet hoger dan 30 centimeter).


littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:39

Ik heb nu een vzh zadel op laica liggen.
Niet zo'n super zadel maar het past haar goed, deze wil ik dus houden.
Met kerst vraag ik een mooi dressuur zadel, dan heb ik er dus ook 2.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:42

Ik heb 2 Daaleman zadels, 1 dressuur en 1 springen. Ik wil het allebei fanatiek gaan doen op wedstrijden, dus vond het sowieso fijn om van beide een te hebben. Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 01:17

Ik heb er ook 2, een Subben dressuur en een Prestige springzadel. Ik gebruik de Prestige echt alleen maar om te springen, verder pak ik altijd mijn dressuurzadel. Ik vind springen met dressuurzadel echt een ramp, behalve als je geen kniewrongen hebt.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 06:26

Sterker nog iik heb er straks 3 die allemaal gebruikt worden. Een westernzadel, een VZ->springzadel en hopelijk komend weekend een dressuurzadel. Alle zadels worden wekelijks gebruikt.
Springen/huppeltje in de bak kan prima met je dressuurzadel hoor!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 07:01

Ik zou hem echt houden, zo enorm veel vang je voor een wintec ook niet. Zelfs met 70 cm vind ik een dressuurzadel toch echt ongeschikt. En voor buitenritten ook, vooral bij heuvelig bos zit een vzh lekkerder. Zolang je zadel voorzien is van beugelriemen, singel en sjabrak en ook niet ver weggestopt ligt, zul je hem echt nog wel gebruiken. Ik zelf heb 4 zadels waaronder 1 wintec en ik vind het ideaal voor modderige ritten, makkelijk schoon, en het zit prima!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 07:09

Ik heb ook altijd 2 zadels gehad. Op het moment heb ik alleen een Hulsebos dressuurzadel, maar daar komt straks wel een vhz zadel bij (mijn vriend zit daar beter op)

Ik zou hem echt gewoon bewaren, als je hem verkoopt vang je er toch niet meer zoveel voor!!

Op zoek naar de zon!!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 07:15

Dimple schreef:
Ik zou hem echt gewoon bewaren, als je hem verkoopt vang je er toch niet meer zoveel voor!!


nee daar zit ook nog wat in ja.....

nou nog ff denken

blijkt dus wel dat er mensen zijn die ze geregeld beide gebruiken....

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 07:19

Ik heb een BR dressuurzadel en een Forrestier springzadel. Het springzadel gebruik ik vaker dan het dressuurzadel, maar ik rijd toch wel met beide zadels.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 07:27

Ik heb een Kieffer dressuurzadel en een Stubben veelzijdigheidszadel!
Ik rij het vaakste met mijn dressuurzadel omdat het veelzijdigheidszadel niet zo goed op mijn paard past en ik er veel beter (zachter Haha! ) in zit! Maar ik heb het oude zadel gehouden voor als de Kieffer ooit eens opgevuld moet worden of hersteld of zo!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 07:33

Ik heb er twee (Passier Grand Gilbert dressuur en Kieffer Aachen vzh) die ik wekelijks gebruik en overweeg de aanschaf van een derde (Stubben Siegfried K2 springen). Ik ruil mijn vzh dan niet in, ideaal voor buitenritten en jonge paarden inrijden. Die andere twee zijn toch wat prijziger en persoonlijk vind ik een vzh het fijnste voor buitenritten. Ik zou dus als je de inruilwaarde niet per se nodig hebt (en zo hoog zal die niet zijn) het zadel lekker houden (idd incl beugels en zo) en een dressuurzadel erbij kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:05

Ik heb er drie en ze worden allemaal gebruikt Bloos Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:26

Ik heb er twee: een Kieffer Lusitano dressuurzadel en een Kieffer Aachen veelzijdigheid die ik op dit moment erg weinig gebruik. Wegdoen wil ik hem eigenlijk niet.

Binnenkort wil ik toch eens proberen een sprongetje met Kaminka onder het zadel te maken (aan de longe gaat het nu behoorlijk goed, dus ik ga het misschien wel durven...! Haha! ), dus dan komt het vzh zadel weer van pas.

Voor korte buitenritjes met veel stapwerk gebruik ik liever mijn dressuurzadel (zit lekkerder), voor het wat "snellere of grovere" werk liever de vzh, maar het kan ook prima met mijn dressuurzadel.

Met dit dressuurzadel zou ik niet graag willen springen, heeft teveel kniewrong. Vroeger had ik een ander type dressuurzadel waar ik wel mee gesprongen heb, niet hoog hoor: max. 50 cm, dus dat kan al gauw.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:29

Hoi, Ik heb ook twee zadels voor 1 paard.
Ik heb een veelzijdig dressuur zadel en ik heb een western zadel..
En ik gebruik ze beide uiteraard...Het western zadel vind ik geweldig lekker zitten als ik buiten ga rijden vooral bij lange ritten...

Mon-nikky

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:52

Nog een voordeel van twee zadels: als de een mee naar huis is om schoon te maken (of naar de zadelmaker oid) dan kun je toch blijven rijden met die ander.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:57

Ik hou er ook van om zo nu en dan eens mee te doen in de springles en ik wil van de winter ook mee gaan om oefenparcoursjes te springen. Ik ga dat niet doen in mijn dressuurzadel want dat werkt gewoon niet. Ik doe dat dus met mijn springzadel. STerker, ik heb NOG een dressuurzadel. deze past alleen op iones en niet op paddy dus daar rij ik bijna nooit mee. Ik ozu het kunnen verkopen, maar dan gaat iemand er dadelijk weer lekker goedkoop mee aan de haal terwijl het eigenlijk nog best veel waard is. Ik hou het dus, het vreet toch geen geld. En dan is er nog een heel oud zadel, dit gebruik ik omdat ik zo nu en dan wel eens een paard zadelmak moet maken.

De hond is de betere mens

Kelan

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:08

Ook ik heb 2 zadels, een KN dressuur en een Ainsley vzh. De Ainsley is voor springen en buitenrijden (dat vind ik echt niet prettig met een dressuurzadel). De Ainsley gebruik ik nu ook voor het jonge paard, dat paste gelukkig. Ooit zal ik daar waarschijnlijk nog wel eens een apart dressuurzadel voor kopen.

Als ik jou was, zou ik de Wintec gewoon houden. Of in ieder geval een jaartje aankijken; als dan blijkt dat je de Wintec bijna niet gebruikt hebt, kun je hem alsnog verkopen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 09:37

MirageGidran schreef:
maar als ik toch geen parcours ga springen, hoogstens 'ns een huppeltje in de bak???
kan toch dan wel met een dressuurzadel???


Ik denk dat je het het beste gewoon moet gaan proberen.

Ik heb zelf een KN dressuurzadel die ik voor dressuur en buitenritten gebruik. Ik heb er nog nooit mee gesprongen omdat ik springen doodeng vind. Het wel eens met een (te groot) Kieffer dressuurzadel gesprongen en dat doe ik nooooooit weer. Met mijn vorige pony sprong ik wel eens met een Salto (Ruitergilde zadel) dressuur zadel, dat was best te doen omdat die mega kniewrongen had.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:34

een wintec voor lex, die is te groot voor mer...gaby hadtie gekocht voor op duindigt maar werkt daar nu niet meer dus istie voor lex marilyn heb een kadet veelzeidigheids...we hebbe een westernzadel...gebruike we bijna nooit en een montee zadel maja die is alleen voor de koers

22 Januari verwachten we ons kleintje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lazy, wonderlover en 36 bezoekers