Silvano niet door de keuring!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Silvano niet door de keuring!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 13:29

Las ik net op de KWPN-site en ja ja het mag niet helemaal maar volgens mij leest haars niemand het 'Overig nieuws' dus vandaar hier het bericht:

Silvano niet door veterinaire keuring gekomen, toen moestie naar de holding box maar de wteede keer werd hij wéér afgekeurd. Onzeker is of ze hem nu een 3de kans geven of dat Jazz wordt ingezet....

Gister werd juist bekend dat Ellen Silvano voor de rest van haar leven kon blijven rijden! Sneu voor haar! Maar wel weer tof voor Jazz/Tineke..

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:37

Ja... Leuk voor Tineke, maar ik heb toch een stuk meer vertrouwen in Silvano eerlijk gezegd... En daar gaat het om, ze moeten ons land verdedigen he!
Ben benieuwd wat ze doen... MIsschien komt ie er toch nog door... Afwachten!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:46

ah echt waar?? waarop is hij afgekeurd?? Echt heel sneu voor d'r zeg, ze heeft het de laatste tijd al zo moeilijk gehad en dan dit weer!! Ik hoop dat ze haar een 3de kans geven, en anders moeten we onze support naar Tineke toe doen, die overigens ook heel hard haar best zal doen!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:47

Wat zuur voor Ellen! Dat heeft ze helemaal niet verdiend, ook al gun ik het Tineke ook.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:07

dr staat dat ie last heeft van hengstenkuren !!
en ook dat t nog niet duidelijk is of ie nog een keer mag .
Stomme hengsten ook altijd.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:13

Tineke Bartels rijdt mogelijk op W.E.G.

Tineke Bartels, die als reservecombinatie is afgereisd naar Jerez de la Frontera voor de World Equestrian Games, heeft zojuist (10-09 om 11.00 u.) te horen gekregen er een grote kans is dat ze met Broere Jazz deel uit zal maken van het dressuurteam dat Nederland vertegenwoordigt in Spanje.

Dit is het gevolg van het teleurstellende feit dat Gestion Silvano N van Ellen Bontje vandaag helaas niet door de keuring is gekomen. Ook tijdens de herkeuring werd Gestion Silvano N niet goedgekeurd. Hiermee is de sterkste troef van het team uitgevallen, indien nodig zal Tineke uiteraard haar uiterste best doen om als reserve deze zware tegenvaller zo goed mogelijk op te vangen.

Als de huidige situatie omtrent Gestion Silvano N niet verandert zal het team bestaan uit Coby van Baalen met Ferro, Anky van Grunsven met Gestion Krack C, Gonnelien Rothenberger met Jonggor’s Weyden en Tineke Bartels met Broere Jazz. De eerste wedstrijd die op het programma staat is de Grand Prix die op donderdag 12 september vanaf 10.00 wordt verreden. Wij zullen u op deze site vanaf vandaag dagelijks op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen vanuit Jerez de la Frontera.


Dit komt uit horses.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:20

Sneu voor Ellen zeg, ik vind haar echt één van de sympathiekste dressuuramzones die ik ken, dit verdient ze echt niet. Hopelijk geven ze haar nog een kans en wordt die daarna goedgekeurd.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:43

er kan ook voordeel in zitten voor Ellen! Lekker flink afdingen zodat ze Silvano zelf kan kopen!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 17:05

JEREZ DE LA FRONTERA – Het paard van Ellen Bontje, Gestion Silvano N, is geheel onverwacht niet door de veterinaire keuring gekomen op de Wereldruiterspelen in het Spaanse Jerez de la Frontera. In eerste instantie leek het erop dat Silvano morgenochtend voor een herkeuring mocht komen, maar dit verzoek is door de Ground Jury afgewezen. Reservecombinatie Tineke Bartels met Broere Jazz zal Nederland nu vertegenwoordigen samen met Coby van Baalen, Anky van Grunsven en Gonnelien Rothenberger.
De veterinaire keuring vond plaats een dag voorafgaand aan de landenwedstrijd dressuur. Tijdens het voordraven voor de jury vertoonde Silvano een lichte onregelmatigheid. Na nogmaals voordraven gaf de jury het teken “not passed”en verwees Nederlands kampioene dressuur Bontje naar de holdingbox, waarna ze na 10 minuten opnieuw moest voordraven voor de jury. Door nieuwe regelgeving mag een paard niet meer zoals gebruikelijk de volgende dag nogmaals voorgesteld worden, maar gaat een paard voor zo’n 10 minuten de holdingbox in, waarna hij direct opnieuw gekeurd wordt.

Na verwoede pogingen van teamveterinair Hans van Schie om een herkeuring aan te vragen toonde de veterinaire jury begrip en kende alsnog een herkeuring toe. Helaas werd deze herkeuring later door de Ground Jury afgewezen. Voor iedereen, inclusief de teamveterinair, was het een totale verrassing dat Silvano de keuring niet passeerde. Silvano liep gisteren namelijk nog volledig rad. De 17-jarige bruine hengst Silvano heeft zich waarschijnlijk de afgelopen nacht licht bezeerd doordat hij vastgelegen heeft in de stal. Naar alle waarschijnlijkheid heeft Silvano morgen waarschijnlijk geen last meer van deze bezering. Ook protesten van chef déquipe Ghislain Fouarge werden helaas niet toegekend en de herkeuring werd definitief afgewezen.

Een enorme tegenslag dus voor Ellen Bontje, die overigens enkele dagen geleden het zeer positieve bericht mocht ontvangen dat Silvano zijn hele leven bij haar mag blijven. Na de dood van de eigenaar van de hengst Silvano, eerder dit jaar, besloten zijn nabestaanden om de dekhengst Silvano te verkopen aan Paul Schockemöhle. Er volgde een onzekere tijd, waarin alleen voor Bontje duidelijk was dat ze Silvano mocht blijven rijden tot en met de Wereldruiterspelen.

Het Engelse Brookhouse Stud, dat al enkele paarden bij Bontje op stal hebben staan, heeft Silvano nu aangekocht en in het aankoopcontract is opgenomen dat Silvano zijn hele leven bij Bontje mag blijven.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:58

Worden die wedstrijden ook nog ergens uitgezonden??

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:47

Ach, die arme Ellen! Ik gunde het haar zo, na de tegenslagen van afgelopen week.

Daar gaan onze kansen op een medaille ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 21:50

Jeetje, wat een enorme tegenvaller voor Ellen, ik gunde haar echt alle geluk van de wereld, eerst die verkoop en nu dit. De arme ziel.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:04

Wat is dit erg zeg zo.n sterke combinatie en dan (weer) zo.n kat en muis spelletje??Het komt mij erg bekend voor maar dan met een ander paard......

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 22:06