leren laarsen op laten rekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

leren laarsen op laten rekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 21:25

wie heeft er ervaring mee om je leren rijlaarsen te laten oprekken of wie heet dat laten doen?

Ik heb cavello laarsen staanmaar ik pas ze niet meer, nu hoorde ik over laten oprekken...
ikwil er meer over weten en ook misschien welk prijs kaartje daar aan hangt>?

of is de oplossing een rits in laten zetten, kan dat ???heeft iemand meer
tips>>>??

al vast bedankt voor de reacties

Groetjes Mon-nikky


vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:38

haaai!!!
Laarzen oprekken kan, worden ze ong. 1 a 2 cm breder van. Moet je laars wel soepel zijn en er mogen geen (kleine) scheurtjes in zitten, dan loop je een groot risico dat ze knappen. Oprekken kost ongeveer tussen 10 en 20 euro per laars.
Rits inzetten kan, maar dat raad ik niet aan, het is errug prijzig en er zit ook weer een groot risico aan.
Groetjes!!!


esythegirl

Berichten: 231
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:31

hoi Pling
ik ken iemand die een rits in zijn laarzen heb laten zetten...
na een maand zijn ze lang se rits gescheurt en kon ze ze weggooien..

oprekken heb ik nog niemand over gehoord..
ken ook niemand die het heeft laten doen..

ieder paard heeft zijn eigen waard!!! Lovers

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:36

Ik ken dus iemand die er wel een rits in heeft laten zetten. Ze rijdt er nu al tijden mee en heeft weer ontzettend veel plezier van haar laarzen. Misschien kunnen ze er bij de ruitersportzaak een rits in zetten?

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:39

vlieg schreef:
haaai!!!
Laarzen oprekken kan, worden ze ong. 1 a 2 cm breder van. Moet je laars wel soepel zijn en er mogen geen (kleine) scheurtjes in zitten, dan loop je een groot risico dat ze knappen. Oprekken kost ongeveer tussen 10 en 20 euro per laars.


Waar laat jij dat doen? Ik was geloof ik een tientje (in guldens!) kwijt voor beide laarzen!

Tinkernikky, ik heb het laten doen bij Langeraap in Berlicum. Niet duur dus, en prima resultaat. Ik weet niet waar je woont in Brabant maar het is zeker het proberen waard.

PS Ik zie inmiddels dat je in Veghel woont, dan zou ik zeker bij Langeraap langs gaan. Hij zit aan de Kapelweg 2 in Middelrode. Je neemt de de weg langs het kanaal naar Den Bosch en vervolgens de afslag Middelrode. Dan is het zo'n 100 meter verderop links; als je bij het bruggetje bent, ben je al te ver.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 10-09-02 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:39

Oprekken gaat prima, maar laat het alsjeblieft bij een goede ruitersportzaak doen. Ik heb het ooit laten doen, toen was alles wijd, ook de bovenrand. Das geen gezicht! Laatste keer heb ik het bij Olympia in Arnhem laten doen en dat is perfect! (Ik heb 1 veel dikkere kuit t.g.v. ongeval).
In mijn ouwe laarzen, die niet verder opgerekt konden worden heb ik aan de binnenzijde een spietje elastiek in laten zetten, waardoor ik die ook gewoon kan dragen.
Laatst bijgewerkt door fabienne op 10-09-02 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:39

Mijn cavallo laarzen zijn opgerekt bij de winkel waar ik ze heb gekocht, dat kostte 3,50 euro. Nu passen ze weer.. Haha!

Ik ben dus kennelijk erg goedkoop uit.. Ik heb overigens elastiek aan de bovenkant, maar dat maakt de laars niet ruimer..

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 09:48

Lielle"]
[quote="vlieg schreef:
haaai!!!
Laarzen oprekken kan, worden ze ong. 1 a 2 cm breder van. Moet je laars wel soepel zijn en er mogen geen (kleine) scheurtjes in zitten, dan loop je een groot risico dat ze knappen. Oprekken kost ongeveer tussen 10 en 20 euro per laars.


Waar laat jij dat doen? Ik was geloof ik een tientje (in guldens!) kwijt voor beide laarzen!

Tinkernikky, ik heb het laten doen bij Langeraap in Berlicum. Niet duur dus, en prima resultaat. Ik weet niet waar je woont in Brabant maar het is zeker het proberen waard.

PS Ik zie inmiddels dat je in Veghel woont, dan zou ik zeker bij Langeraap langs gaan. Hij zit aan de Kapelweg 2 in Middelrode. Je neemt de de weg langs het kanaal naar Den Bosch en vervolgens de afslag Middelrode. Dan is het zo'n 100 meter verderop links; als je bij het bruggetje bent, ben je al te ver.
[/quote]

Hoi Lielle
Grappig daar heb ik de laarsen gekocht wahhhhhhhahhaha
Was ook van plan om dan daar naar toe te gaan, heb gisteren gebeld maar ze zitten op maandag dicht denk ik?
In ieder geval bedankt voor de reactie...

Mon-nikky

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:52

zou kunnen dat ze maandag dicht zijn. Ik zweer bij die zaak, goed advies en niet duur.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 09:58

Lielle schreef:
zou kunnen dat ze maandag dicht zijn. Ik zweer bij die zaak, goed advies en niet duur.


Mijn veelzijdigheids zadel komt er trouwens ook vandaan.
Maar er zitten hier in de buurt meerdere ruiter sport zaken en ik pendel tussen allemaal..soms die en soms een ander..
Ik heb in Berlicum gewoont en mijn ex was schilder en die heeft dat pand geschildert, toen kende ik hun al, helaas had ik toen nog geen paard en of reed ik paard...
Was dus wel grappig dat ik daar later wel ging shoppen..
Ik vind het hele leuke mensen lekker vlot enzo en altijd korting uiteraard..

Mon-nikky

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 10:12

Eens kijken wat heb ik daar gekocht aan grote dingen de laatste 4 jaar:
- rijjasje
- via hen een 2e hands dressuurzadel
- rijlaarzen
- chique hoofdstel

En heel veel (te veel?) kleinere zaken als dekjes, transportbeschermers, en allerhande frutsels. Nu heb ik er een springzadel gezien *bloos*

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

rekken en strekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 15:28

Hooi,

Mijn zus heeft ook cavalloos laten oprekken, wel 3 x , maar heeft niet echt veel geholpen. Een tijdje zaten ze goed en na de winter (door vocht??) waren ze weer te strak. Schijnheilig

Later heeft ze bij onze 'plaatselijke' zeeeer goede zadelmaker een smal stukje langs de schacht laten inzetten. ! Ziet er heel mooi uit (je ziet t bijna niet) *LOL* en blijft goed zitten. Deze zadelmaker is zelf komen opmeten.

Wanneer je alleen ritsen in laat zetten, moeten je laarzen nu niet echt veel te strak zitten, Boos! want dan is een rits alleen niet genoeg en gaat de rits (of stiksels) uiteindelijk los, doordat alles blijft trekken.


Succes
Toedeloet
DianaL

Je paard is je spiegel.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 15:38

kan je ze ook oplaten rekken.
zodat ze hoger worden:?

*LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:32

bij mij komen ze toevallig vanavond terug van divoza, op laten rekken dus.... kost dus 22 euro voor 2 laarzen, ik kreeg een rolberoerte!!!
maar verder nog geen ervaringen.............die volgen morgen haha!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 49 bezoekers