boete voor rijden zonder rijbewijs?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

boete voor rijden zonder rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 16:50

Ik ben zaterdag met 2 vriendinnen naar een vriendin wiens vader in a'foort woont geweest. Daar zijn we 's avonds uitgeweest met haar vriend, broer en de hele vriendengroep. was opzich wel leuk, alleen een beetje aperte types (drugs overmatig alcohol) maar tegenover ons gedroegen ze zich best wel goed.
De vriend van mijn vriendin had wel iets van 3 biertjes op maar kon IMO nog goed rijden (iemand moest ons toch naar huis brengen). Er was nog een jongen met een auto en daar ging de broer van m'n vriendin bij in. De andere jongens bleven in de stad om nog wat pilletjes te halen Misselijk maarja dat is gelukkig niet mijn probleem.
Hij had net zo'n stoer autotje, een peugeotje 205, achter verlaagd, extra boxen en hij gaat volgende week blacklight onder de auto zetten!...das echt heel cool! Zo'n auto wil ik volgend jaar dus ook wel Haha! Het is toch wel heel leuk om daar met de muziek keihard en de ramen open door de straten te crossen Schijnheilig normaal erger ik me nl altijd dood aan mensen die dat doen Lips are sealed Maarja vooral de rotondes en drempels waren heel cool Knipoog

Maar toen na het tanken is dus de broer van m'n vriendin in die andere auto gaan rijden Frusty 19, veel te veel gedronken en nog geen rijbewijs. Tja praat het zo'n stoere jongen maar uit z'n hoofd dat hij niet kan/mag rijden. Het is voor die vriendengroep heel gewoon dat ze allemaal (ook zonder rijbewijs) in elkaars auto's rijden Frusty Als het mijn broer was geweest had ik hem aan z'n oren eruit gesleept, maar daar is mijn vriendin iets makkelijker in.

Om een lang verhaal kort te maken... na bijna een ongeluk te hebben veroorzaakt (dat was echt op het nippertje als de andere bestuurder niet zo alert was geweest waren hij, z'n vriend en de andere bestuurder er niet meer geweest ) kwam de politie achter hem rijden (de vriend van m'n vriendin, waar wij dus in de auto zaten, kon nog snel afslaan en zich uit de voeten maken want door de blaastetst was hij waarschijnlijk ook niet gekomen.) Het bijna-ongeluk heeft de politie dus gelukkig voor hem niet gezien, maar hij heeft nu twee boetes gekregen. 1 voor rijden onder invloed, was 240 euro. en nu nog een nader te bepalen boete voor rijden zonder rijbewijs. Heeft iemand een idee op hoeveel hij kan rekenen? wel zat de eigenaar van de auto met rijbewijs naast hem (die had niet gedronken), dan word het ook weer minder dacht ik.
Het was echt een ontzettend stomme actie van hem en dus ook 100% terecht. Z'n rijbewijs zit er voorlopig dus ook niet in, want al het geld dat hij daarvoor opzij had gezet gaat nu op aan de boetes Lips are sealed

Don't hate me cause you ain't me!


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:00

ik zou het niet weten, heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Snap alleen echt niet dat je bij zo iemand in de auto snapt. Je had toch een taxi kunnen bellen?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:01

Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat een ongelooflijke sukkel!! Boos!
Zo iemand moet ook nog helemaal geen rijbewijs hebben, want hij is duidelijk nog erg onvolwassen!! Ik geloof dat de boete een paar jaar geleden iets van 400 gulden was voor rijden zonder rijbewijs.....valt dus nog mee...
Wat veel (minder intelligente) mensen niet weten, is dat je niet verzekerd bent wanneer je zonder rijbewijs rijdt...rijd jij dus iemand een rolstoel in, moet je je hele leven werken om de schadevergoeding te betalen!

Bovendien staat je schuld altijd al vast wanneer je met alcohol op achter het stuur zit...ook al maakt iemand anders een fout...door de drank heb jij niet alert kunnen reageren! Ik zou ook nooit bij zo iemand in de auto stappen overigens....
Als er bovendien een ernstig ongeluk gebeurt, krijg je ook nog eens een strafblad!
Ik hoop dus dat de boete veeeel hoger is dan die 400 gulden, dan laat ie het misschien voortaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:13

Wat een L U L !!! Misselijk Misselijk
En zijn vrienden idem dito, want die vinden het ook wel stoer.
Hij zou de 1e 10 jaar geen rijbewijs meer mogen halen.
Al zal dat ook niks uitmaken bij zo'n types want die rijden zo ook wel weer verder Boos!
Maar ik hoop dat ze hem ontzettend hard aan pakken.
Je zult zo'n eikel maar tegen komen.
Dat ze zich kapot rijden tegen een boom moeten ze zelf weten, maar meestal komen er onschuldige mensen om en komen die dokussen er met de schrik vanaf. En dan kun je alleen maar hopen dat ze er van leren, wat vaak ook nog niet zo is.

Verder kan ik echt niet snappen dat jij bij mensen in de auto stapt die gedronken hebben.
Volgende keer taxi bellen, voordat je dood bent. Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Re: boete voor rijden zonder rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:24

missy_m schreef:
wel zat de eigenaar van de auto met rijbewijs naast hem (die had niet gedronken), dan word het ook weer minder dacht ik.


Waarom rijdt die dan niet? Niet erg slim van die vriend.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 17:24

runningkawa schreef:
Verder kan ik echt niet snappen dat jij bij mensen in de auto stapt die gedronken hebben.
Volgende keer taxi bellen, voordat je dood bent. Lachen


Tja dat is altijd achteraf. Als ik er nu over nadenk was ook niet helemaal slim van me, maar ik vertrouw hem door en door met een auto. Hij had maar 3 biertjes op en ik vond dat hij nog goed kon rijden. Als hij raar was gaan doen was ik er wel uitgegaan Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:29

missy_m"]
[quote="runningkawa schreef:
Verder kan ik echt niet snappen dat jij bij mensen in de auto stapt die gedronken hebben.
Volgende keer taxi bellen, voordat je dood bent. Lachen


Tja dat is altijd achteraf. Als ik er nu over nadenk was ook niet helemaal slim van me, maar ik vertrouw hem door en door met een auto. Hij had maar 3 biertjes op en ik vond dat hij nog goed kon rijden. Als hij raar was gaan doen was ik er wel uitgegaan Lachen
[/quote]
Achteraf kan het te laat zijn.

Maar voor jou dus meteen een les om niet bij dronken mensen in te stappen. Lachen

Verder schrijf je idd dat het misschien meevalt omdat de niet dronken eigenaar er naast zat, maar dat maakt dus helemaal niks uit.
Het gaat erom wie er gereden heeft.
Zeker als het om een ongeluk gaat.

Verder snap ik ook niet wat die mensen er zelf zo stoer aan vinden, je moet er toch niet aan denken dat je iemand invalide of dood rijd.
Dat moet je ook je hele leve dragen.
dat risico zou ik zelf nooit aan durven gaan.
En niet alleen nu ik 28 ben denk ik er zo over, want dat deed ik 10 jaar geleden ook.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:34

Hij krijgt een boete voor het rijden zonder rijbewijs! En hij krijgt een rijverbod voor minimaal 2 jaar, hij mag dus 2 jaar lang niet zijn rijbewijs halen!!! Daarna krijgt hij, als die 2 jaar voorbij zijn en hij zijn rijbewijs wel haalt een aantekening op zijn rijbewijs voor het eerder bekeuren/straffen voor rijden onder invloed en geen rijbewijs! Ik heb het nagveraagd bij het CBR was er ook nieuwsgierig na!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:34

Wat mij betreft krijgt zo iemand dus echt een levenslang rijverbod!

En ik vind het van jou ook ongelooflijk stom om bij zo iemand in de auto te stappen, denk toch eens na wat er had kunnen gebeuren. Heel leuk en aardig die stoerdoenerij, maar het zijn wel altijd andere mensen die er het slachtoffer van worden.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 17:37

Ja als hij idd dat ongeluk had gehad, was hij er nu niet meer geweest, maar dat dringt bij dat soort lui niet door. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat deze boetes het gewenste effect gaan hebben. Straks heeft hij nog steeds z'n rijbewijs niet en 'zal het dan maar zonder rijbewijs moeten' Frusty

#Ymke#"]
Hij krijgt een boete voor het rijden zonder rijbewijs! En hij krijgt een rijverbod voor minimaal 2 jaar, hij mag dus 2 jaar lang niet zijn rijbewijs halen!!! Daarna krijgt hij, als die 2 jaar voorbij zijn en hij zijn rijbewijs wel haalt een aantekening op zijn rijbewijs voor het eerder bekeuren/straffen voor rijden onder invloed en geen rijbewijs! Ik heb het nagveraagd bij het CBR was er ook nieuwsgierig na!
[/quote]

Dank je! dat wou ik graag weten Lachen

[quote="daniel79 schreef:
En ik vind het van jou ook ongelooflijk stom om bij zo iemand in de auto te stappen, denk toch eens na wat er had kunnen gebeuren.


Even ter verduidelijking, ik zat NIET in de auto waar de broerzonder rijbewijs in reed. Zo gek ben ik niet... Scheve mond De jongen waar ik( met m'n 3 vriendinnen) bij in de auto zat kon echt heel goed rijden ondanks die 3 biertjes.

Don't hate me cause you ain't me!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:14

ach jee wat jammer nou dat ie zijn rijbewijs niet halen....
Laat het hem maar goed voelen, die eikel!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:42


Nulla tenaci invia est via

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:46

Ben je levensmoe of zo?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:19

FlairS schreef:
Ben je levensmoe of zo?


Ja idd!

Ik heb zelf een whiplash aan een autoongeluk overgehouden omdat de bestuurder achter ons bezopen achter het stuur zat Frusty Hij loopt vrij rond en heeft 5000 piek schadevergoeding moeten betalen, helaas weegt dit niet op tegen de dagelijkse pijn die ik me mijn leven lang zal moeten voelen Boos!

Ik vindt het dus te dom voor woorden dat zo'n K U T joch iemand anders zijn leven niet respecteerd en gewoon dronken achter het stuur kruipt. Je zou hem toch terplekke tegen een muur aan laten rijden Boos!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:35

FlairS schreef:
Ben je levensmoe of zo?


Kennelijk. Ik kom dagelijks langs een plek waar in een soortgelijke situatie iemand het leven liet, uiteraard niet de bestuurder Boos!
Gerede kans dat ie z'n rijbewijs wel helemaal op z'n buik kan schrijven en bovendien heeft ie nu een strafblad, dus een baan bij bepaalde werkgevers (politie, overheid, veel grotere bedrijven) kan ie ook wel schudden. En voor het geval je mij of mede-clubgenoten ooit tegen komt: Remember: YOU are our crumplezone.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:03

denken
Citaat:
...Even ter verduidelijking, ik zat NIET in de auto waar de broer-zonder-rijbewijs in reed. Zo gek ben ik niet... Scheve mond ...
... De jongen waar ik( met m'n 3 vriendinnen) bij in de auto zat kon echt heel goed rijden ondanks die 3 biertjes....


Daardoor komen dus de ongelukken die meestal in het weekend plaatsvinden Boos! !
Ze denken dat ze goed kunnen rijden!!! Jij zal zelf misschien ook wel wat hebben gedronken, dus ik ga er maar van uit dat jij daar ook niet meer al te objectief over kon oordelen Verward !
In mijn ogen ben je een enorme sufküt als je
*met drank op in de auto stapt
*zonder rijbewijs een auto bestuurd
*Als je zelf bij iemand in de auto stapt, waarbij het bovenstaande van toepassing is!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 23:09

Lekkere vrienden/bekenden heb je!
Kap er maar gauw mee, volgende keer....bla bla

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 00:28

Ik schrik me echt lam van zo'n verhaal... Nog niet eens om die bestuurder en de mensen in die auto, want die doen zoiets allemaal op eigen risico. Maar voor de mensen die ze onderweg zijn tegengekomen, onwetende fietsers, voetgangers en automobilisten. Je zult aangereden worden door zo'n zooitje ongeregeld... Scheve mond

Ik stap nog niet met één slok op achter het stuur. Laatst één keer gedaan, ruim een uur na een Breezer. Was vergeten dat ik nog 10 km met de auto naar huis moest. Heb heel voorzichtig gereden, ik merkte dat mijn reactievermogen niet helemaal 100% was en ik zal dus ook NOOIT meer met een druppel alcohol op achter het stuur kruipen. Veel te link.

Net wat Sterre zegt, ze denken dat ze nog goed kunnen rijden met drie biertjes op. Maar jezelf overschatten is bloedlink, zeker in het verkeer. In mijn vriendengroep hebben we gelukkig de afspraak dat er eentje per auto nuchter blijft. Meestal ben ik dat, uit eigen vrije wil. Ik zou geen ongeluk door alcohol op m'n geweten willen hebben, brr...

Jammer van die twee jaar ontzegging van de rijbevoegdheid, wat mij betreft zou dat levenslang mogen zijn. Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 06:46

Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt. Ik ben altijd degene die absoluut niet drinkt als ik terug moet rijden. Als het laat is ben ik al moe genoeg, dus dan werkt alcohol alleen maar extra snel in op je reactievermogen. Ik vind het ook helemaal niet erg om een avond niets te drinken omdat ik terug moet rijden.
Dus ik snap gewoon niet dat iemand zomaar even achter het stuur kruipt zonder rijbewijs en met het nodige alcohol naar binnen gewerkt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 07:22

Voor dit soort mensen heb ik dus totaal 0,geen respect. Brengen zichzelf en anderen in gevaar.
En dat valt dan onnder de noemer stoer...... ik vindt het alleen maar ongelofelijk zielug!
Zulke gasten zouden nooit meer een rijbewijs mogen halen in mijn ogen.
En hoe oud zijn dit soort gasten, 18, 19 jaar, net rijbewijs gehaad, nog geen ervaring op de weg (nee rondjes om de rotonde scheuren is geen rijervaring) of met bepaalde verkeerssituaties.
Verantwoordelijkheid onder de jeugd is ver te zoeken tegenwoordig. Bomen genoeg langs de weg om jezelf en anderen tegen te pletter te rijden.
So Oma speeks!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:25

Dat de eigenaar van de auto zo'n dronken jochie in zijn auto zet is ook totaal bezopen.
Ik heb zelf mijn rijbewijs, maar ik drink ECHT niet als ik nog moet rijden. Ik kan best autorijden, maar ik mis ook wel eens iets, en ik hou liever mijn kop bij de weg.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:37

In een woord: onverantwoordelijk!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:24

Volgens mij krijgen ze dan nog wel een rekening van 500 euro eroverheen voor het rijden zonder rijbewijs Frusty.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, aeckker03, chinnie, corinec, lizy29, MaiMai, Ninaka, Patriesje, Sneeuwmaan, Vagabondo, Varekaj, Vecar en 76 bezoekers