oor zit dicht :(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Monri

Berichten: 82
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Almere

oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-05 17:18

mensen, ik heb een lastig probleem: mijn oor zit dicht aan ene kant. ik hoor echt niks! hebben jullie DE goude tip om mijn oor weer te openen? het is echt zwaar irritant! Boos!


Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:27

Even goed slikken misschien?

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:49

Ik heb ook precies hetzelfde!
Was na het douche, en een paar dagen later had ik er nogsteeds last van!
Zwaar irritant!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:53

IK heb dat ook wel eens,ik eet dan altijd even een kaugompje ofzo.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:00

Even naar huisarts misschien?

Haha! nu weet je hoe het is om beetje doof te zijn.

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:05

Mijn vriend had dat ook. Van het een op het andere moment.
Bleek een virus te zijn op zijn hersenen, hij is nu blijvend slechthorend (links 45% en rechts 25% gehoorvermindering). Maar goed, dat kan natuurlijk een uitzondering zijn Haha!

Niet te veel zorgen maken en gewoon even paar daagjes afwachten, mocht het langer aanhouden dan altijd even naar een dokter gaan.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:07

ik zou het inderdaad ook even aankijken en anders toch de huisarts bellen Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Anoniem

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:23

Ik heb het ook! Sinds ik terug ben uit de USA, nu 2 weken terug! Mijn oor 'popte' niet daarna... Doet idd soms best pijn. Ik ga er zelf iig mee naar de huisarts, had ik al veel eerder moeten doen maar had gewoon echt geeeeeeeeen tijd...!!

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:48

de tip hmmz.. misschien even je neus dichtknijpen en en druk zetten op je oren?
dan wil die wel openschieten denk ik (tenzij er iets in zit)
ik heb nu oo kerg veel last van mijn oren (door verstandskiezen) en idd een dichtgevoel ofzo mar dat helpt meestal wel...
succes

(L) Chicka & Spooky (L)

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:23

Misschien even naar de HA en uit laten spuiten?
Schijnt t beste te zijn, ik heb er regelmatig last van maar zo'n hekel aan oren laten uitspuiten, dus als mijn oren "dicht" zitten, grijp ik naar de oordruppels (Otalgan ed) dan ist binnen n paar dagen "schoon"..

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:30

O echt vreselijk irritant..
Ik had het een paar maanden geleden, toen zat mijn ene oor echt een week dicht Clown niets hielp. Uiteindelijk is het zelf overgegaan..
Als je er lang last van gaat hebben zou ik even naar de HA gaan

Monri

Berichten: 82
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Almere

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-05 08:13

bedankt voor al jullie tips. mijn oor zit alleen nog steeds dicht. ik denk dat ik maar moet wachten tot vanzelf open gaat. gister zat ik op visite en toen was er ook een arts en kon het natuurlijk niet laten om het te vragen. hij zei ook dat ik moet wachten en dat het vanzelf open gaat. wachten dus.....

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:07

Helpt het ook niet als je je neus dicht knijpt en dan even probeert om lucht door je neus uit te blazen? Vaak popt je oor dan weer open. Helpt bij mij meestal wel aardig. Soms ook niet en dan hoor ik mezelf een stereo voor een paar dagen....

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:27

Als mn oor dicht zit doe ik mn mond ogen en neus dicht en dan "uitademen". Meestal issie dan weer open.

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:15

Vroeger zaten mijn oren altijd dicht,probeer aan een paar oorkaarsen te komen die werken perfect. Je gaat liggen en iemand doet een kaars rechtop in je oor, hij wordt aangestoken en dan werkt hij als een schoorsteen want hij is hol. Je hoort dan op een gegeven moment je oor open gaan. Ik zet vaak oorkaarsen bij mensen en het werkt perfect.


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:22

oorkaarsen?, lijkt me best eng.. in je oor is het toch verder helemaal dicht? waar gaat al dat rook dan naar toe?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:32

Zoals ik al zei een kaars in hol dus helemaal open van onder en boven, het trekt alle vuil naar buiten. Bij honden gebruik ik ze ook, ze werken ook bij hoofdpijn en oorsuizen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:35

sorry, dat die kaars hol was had ik overheen gelezen, of in ieder geval verkeer.
Ik las namelijk dat de gang van het oor hol is Clown

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Monri

Berichten: 82
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Almere

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-05 17:04

aparte tip. ik ga straks dan maar ff proberen dan maar. thanx Knipoog

Monri

Berichten: 82
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Almere

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-05 17:06

ow oliebol moet ik wel oorkaarsen hebben en ja die heb ik niet. waar kan je zoiets krijgen?

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:56

Ik denk dat je het eventueel bij een natuurwinkel kan proberen,in ieder geval zo,n winkel waar ze ook kruiden enzo hebben. Lukt dat niet dan stuur ik er 2 naar je op.

MarijkeBun

Berichten: 1267
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:03

je moet je oor even druppelen met zonnebloem olie en dan een watje erin. de volgende dag de douchekop op je oor zetten. als je oor dan nog dagen zo dicht blijft even blijven druppelen en een afspraak maken bij de Huisarts die spuiten je oor dan uit.

ik heb er jaren ervaring mee, want ik loop hier al mee vanaf mijn derde. heb een te nauwe gehoorgang, dus mijn oor verstopt heel snel. denk dat het bij jou een verkoudheid is wat de oorzaak is.

Heb plezier en geniet!

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:39

Een douchekop op je oor zetten is een heel slecht idee,je kan er van alles mee aanrichten. Het lijkt vreemd misschien? Ik kom al 35 jaar bij een k.n.o arts dus weet er wel 1 en ander van. Een verstopt oor of een lijmoor er zijn verschillende oorzaken voor een dicht zittend oor. Als je oor erg kraakt bij slikken en het rommeld geregeld en maakt vanzelf geluid van binnen, dan heb je een lijmoor. Dan zit er vocht achter het trommelvlies en door middel van doorprikken komt het vocht er van zelf uit. Een trommelvlies is heel dun dus ga niet zelf aan de gang.

MarijkeBun

Berichten: 1267
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:02

marleen_usar schreef:
Een douchekop op je oor zetten is een heel slecht idee,je kan er van alles mee aanrichten. Het lijkt vreemd misschien? Ik kom al 35 jaar bij een k.n.o arts dus weet er wel 1 en ander van. Een verstopt oor of een lijmoor er zijn verschillende oorzaken voor een dicht zittend oor. Als je oor erg kraakt bij slikken en het rommeld geregeld en maakt vanzelf geluid van binnen, dan heb je een lijmoor. Dan zit er vocht achter het trommelvlies en door middel van doorprikken komt het vocht er van zelf uit. Een trommelvlies is heel dun dus ga niet zelf aan de gang.


ligt er ook aan wat je hebt natuurlijk, maar meestal is je oor gewoon dicht door een verkoudheid.

KNO arts ben ik ook jaren geweest en operatie en al.
uitspuiten is iets krachtiger dan je oor spoelen met de douche kop.
ik moet om de 3 maanden mijn oren uit laten spuiten en mij is het bovenstaande geadviseerd.

het beste is denk ik ook gewoon even langs de huisarts gaan. is haar oor gewoon dicht dmv een prop dan is ze er ook gelijk vanaf. Knipoog

gr

Heb plezier en geniet!

Maris_

Berichten: 1441
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: oor zit dicht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:30

ik heb dat ook gehad, je moet dan naar de huisarts gaan, en je oren laten uitspuiten, doet helemaal geen zeer, alleen je bent een beetje duizelig , maar das ook zo weer over als je heel ff blijft zitten

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, _Lois_, AhrefsBot, Corien_, fjordwijk, fohadie, GrapeshotBot, juval, linoleum, Maartje1990, MDWStables, Momo94, nienmoon, pyrrhus, Sabine, sorayamagic2, Summerfly, Susan88, Thrive, tinker_sally, Vagabondo, xColorCross en 52 bezoekers