Spokend paard....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-01 00:49

Wie heeft er ervaring met het volgende Tong uitsteken

Afbeelding

*LOL*

En wat doe je om het 'te verhelpen'....

Pling

THNX,

Manon

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-02-25 02:02 ]</font>


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 02:08

en wat doe je hieraan?
Afbeelding

of wat doe je hiermee?
Afbeelding netjes halthouden

Afbeelding en dan echt niet meer willen..

Afbeelding maar het gebeurt ook bij bekende ruiters. Dit is gracioso.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 09:16

ja wil ik ook wel weten !! mischien krijg ik dan [***] is mùooi verzameld voor de jkruy inplaats van in middendraf hahaha

groetjes

pj

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pieterjan op 2001-02-25 09:17 ]</font>


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 12:12

Ehm... misschien een beetje overbodig antwoord....

Veel oefenen, ervaring opdoen.
Nou ja en een paard blijft nou eenmaal een paard. Spoken, kabouters en teigers zijn overal!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 14:10

Heb het 1 keer gehad de jury verlegde een bladzijde. Ik benm dus rustig naar het juryhok gestapt heb 'm bijna met z'n neus naar binnengereden als Lot ergens aan kan ruiken is het goed. de jury moest wel lachen maar anders krijg ik 'm er echt nooit meer langs..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 14:39

fantastisch idee kim haha ik zet [***] gewoon vlak voor het inrijden netjes bij de jury aan tafel haha en dan rijd ik hem in en dan ga ik binenjn maar je weet het he 256 maart ga ik eer eindelijk nog is voor en kan ik lottel zijn kracht goed gebruiken !!

groetjes

pj

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 20:30

Ik heb het ook een keer gehad, in Houten. Leontine las voor, ik kwam netjes binnen, wil doorgaan...zoeffffff, schiet meneer zo naar links. Ik zette hem meteen op een volte 10 meter en drukte hem door, toen ging ie er langs, heeft er daarna niet meer naar gekeken...ik had een 7 voor het binnenkomen en vervolgend een -2 erop, viel dus mee.
Ook mijn allereerste uitwedstrijd was zo feestelijk, met een bunker achter de jury: Maril heeft de helft van de bak gebruikt voor die proef, had bovendien geen ijzers (want..'ik probeer het eerst wel') wel gleden dus alle kanten op, door al die rare bewegingen van 'm. Hoe we in godsnaam aan die 152 punten zijn gekomen is mij een raadsel. Wel stond ie een week later op ijzers met kalkoengaten. Sindsdien regelmatig op dat terrein gereden en hij heeft nu wat meer wedstrijdervaring, reageert niet meer zo heftig, alleen maar een beetje..hihi.
Laatst thuis: tijdens het groeten begint ie uitgebreid aan zijn voorbeen te schuren...dan sta je dus ook voor banketstaaf!!!

Groetjes Suzanne

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 20:33

*grinnik* Naja, ik denk doen doen doen, en dan leren ze het wel weer eens... Alhoewel: Joop, die wordt nooit normaal...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 21:20

mijn paard loopt bijna overal langs, is wel saai hoor. En, ik heb nooit het excuus dat ie spookte, jammer. Wegspurten doet ie ook al niet, *zucht* wat moet ik met dat paard??
Het enige wat ik wil is dat ie meer van thuis mee neemt in de proef. Hij sluit zich namelijk af. dat is wel lastig maar niet te zien voor een ander he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-01 22:00

hoi
ik heb ook vaak zoiets van A-X binnenkomen X halthouden en zo snel het kan omdraaien.
Maar het word al beter.En bij dat omdraaien is het ook zo van nix laten merken en tjoep in 1 keer ga je de andere kant op.En als Kawa iets engs gevonden heeft blijft hij de hele proef gespannen en kort lopen en ben ik dus de hele proef kwijt. maar ja de volgende x maar beter dan.En het rare is dat hij met springen helemaal nergens naar keek.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-01 23:53

Hmmm, ja ik heb het zien gebeuren
bij Nicole Uphoff toen ze met Rembrand reed bij de Europese kampioenschappen, ze wilde een pirouette maken maar hij wilde niet!
Vervolgens doet hij ipv van pirouette nieuwe oefening.....met gestrekte hals en hoofd omhoog, rondjes achterwaarts lopen!!! Tong uitsteken
Op beide handen.
Op zich vind ik dat niet erg om te zien, maakt het dressuur van de top alleen maar menselijker en reeel en bewijst dat paarden, paarden zijn. Gaf mij toen alleen maar meer inspiratie om dressuur te gaan rijden.

Aargh ik ga dus waarschijnlijk meedoen met de onderlinge wedstrijden, met afsluitend kampioenschap. Dat wordt hem laten wennen aan de buitenbak met de dressuurhekjes want vooralsnog wil hij onder het zadel liever niet op de hoefslag *lol*
Dat belooft nog wat!!! *LOL*

Groetjes,
Manon

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 12:26

Die van mij ziet ook altijd overal tijgers en spoken. In de manege waar ik elke dag rijd is het het ergste eigenlijk. Er is 1 hoek waar ik haar dus echt niet doorheen krijg. Ja, met heel veel gepruts en gedoe en vooral geduld.
De bakduer mag ook absoluut niet open staan want er zou ens een tijger uit kunnen springen.
Op wedstrijden, mn indoor heb ik ook wel problemen, maar dan vooral gewoon spanning door de hele proef.
Het gaat wel steeds beter. Het is gewoon een kwestie van oefenen en zoveel mogelijk verschillende dingen doen denk ik.
gewenning....hoewel het bij sommige echt lang duurt....

grtx, Rieja

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 17:45

Hahaha, er is geen paard erger dan die van mij Lachen

Ze schrikt echt van alles, je kan het zo gek niet bedenken. Alleen als er mensen langs de kant staan, dat voelt ze zich veilig. Ze heeft me trouwens nog bijna nooit op een wedstrijd laten zitten, behalve mijn eerste Z wedstrijd, en dan krijg je dit soort taferelen:

[img]../upload/63/proef33kl.jpg[/img]

[img]../upload/63/proef51kl.jpg[/img]

[img]../upload/63/proef20kl.jpg[/img]

Maar in de tweede proef liet ze me niet zitten en toen werd ik eerste:

[img]../upload/63/proef40kl.jpg[/img]

En dit is de eerste keer kur op muziek:

[img]../upload/63/waarland17kl.jpg[/img]

[img]../upload/63/waarland16kl.jpg[/img]

Maar gelukkig deed ze dit alleen voor de kur en niet tijdens Lachen
Kijk hier gaat ze er alweer langs (dat lukt alleen op wedstrijden):

[img]../upload/63/waarland07kl.jpg[/img]

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-01 19:26

Hahahahaha, net orry zo....vandaar dat ik haar zo leuk vind *LOL*

Groetjes.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 22:33

Hihi leuk he die bloedbeessies. Razinda is nu ook al zo. Een witte plastic zak op de grond vanavond....oooooh wat was dat eng! Snuiven en een kromme hals opzetten.

Jur doet dat ook bij witte dingen. Een wit schabrak op de grond...dat is echt monsterlijk! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 23:55

De allereerste keer dat ik mijn allereerste wedstrijdje op Isolda reed, was een ramp!!
Ik ben niet verder gekomen dan de linkerhoek, daar ging ze niet uit! En toen ik haar er eindelijk uit had, sprinte ze er weer naar terug en lag ik halverwege de bak..... Hahahaha, nog een reden voor mij om geen dressuur onder het zadel te rijden!!!!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 08:44

Wow!!!!
Dat lijkt me dus echt de ultieme ramp, dat je in een proef valt!!!!! My worst nightmare, hahahaha

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 11:33

Ach Het went wel hoor. Als ik een dressuurwedstrijd heb kijkt hij overal naar. Vooral de Jury is wel eng daar kan ik naar kijken dus hoofd omhoog. Dan ga ik van start hij kend maar een tempo HARD HEEL HARD vooral in de galop. Zo heeft het dus een jaar geduurd voordat ik die verdomde winstpunt haalde.
Nu ben ik begonnen met springen was al bang dat hij naar alles zou kijken. Nee hij kijkt nergens naar zelfs de zilveren blinkende kerstboom niet. Gekleurde hindernissen nee hoor het maakt hem niets uit.
Dus voorlopig ga ik voor het springen en zeg het dressuur (wedstrijden) even vaarwel.

Ach het is ook een springpaard.

Gr Pris

Carla
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 16:02

Ik denk dat je een bang paard veel mee op concours moet nemen. Bij ons op de manege worden veel onderlinge wedstrijden gehouden dat is een hele goede leerschool.
Bij landelijk wedstrijden kan je als nummer 0 starten. Dan doe je niet mee voor de prijzen , maar je kan alle tijd nemen die je nodig hebt.
Proberen kan nooit kwaad.
groetjes en succes Carla

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 16:54

Ja, ik heb met Marillion ook veel ervaring op moeten doen, door zeer regelmatig op concours te gaan. Maar hij is niet zozeer schrikkerig, maar erg nieuwsgierig. Hij is gewoon afgeleid. In het begin hield dat in dat hij totaal uit elkaar ging vallen, werd het een zooitje. Na een maand of 2 bleef hij keurig netjes bij elkaar, je zag er niets aan, maar hij gluurt dan zo uit zijn ooghoeken naar alles en let niet meer op mij. Dat heb ik nu opgelost met grove wielsporen, dat houdt hem net attenter. Inmiddels ben ik weer zo ver dat hij nu ook met een simpel spoortje te rijden is op vreemd terrein en ik rijd nu mijn 2e proef altijd punten..de 1e is hij nog steeds onder de indruk van alles. Lastig is het wel, maar we hebben elke maand thuis wedstrijd en dan hebben we opeens wel hele hoge punten ipv een krap winstpuntje. Zometeen met de outdoor zal hij wel weer eerst moeilijk gaan doen, maar ik ben er nu op voorbereid!
Groetjes!!!!!!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 17:07

c
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

-

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 18:22

Waaaah!! Ja, das ook minder!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 18:29

wat ik hopop nooit voor te hebben is vlak voor ik binnenga vergeten nog een gaatje ana te singelen en als je dan groet gilij je er zachtjes af ! afgang dan

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 19:42

ja nou en nog fijner is het als je paard dan over die plas spring.

Ik had een proef en het paard voor me had geplast bij het groeten. ik dus mooi net voor die plas gaan staan (toch groeten tusen X-G) ik voorwaarts in draf spring ie eroverheen. haha

Op mijn protocol stond "niet springen" ja pff dat snap ik ook wel!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-01 19:47

echt leuk om al die blunders te lezen.. Hmpff ik ken er dus nog een. Mijn ena laatste wedstrijd was een ramp. In de B lol , binnekomen ging nog redelijk. Inplaats van linksaf , ging hij rechts af..daar was de uitgang.Snel omgedraaid. Eerste van hand veranderen was dooodeng, er zat een spook bij de F.De rest van de proef bleef dat spook daar zitten. In de galop zijwaarts erlangs enzo har mogelijk, op de volte bij C was het op zo'n afstand doodeng en ging hij halsstrekkend, en al wijkend een volte lopen. LOL me laatste wedstrijd ging ik van hand veranderen, bij de M naar de K . Bij de E was iets engs, onverwachts op de rem en hij draaide helemaal om, ik was zo relaxed ( iets te optimistisch) hij gaat goed.Plop, hing ik nog aan me zadel, kon er weer opklimmen... jaajaa Ym en bram de clowndressuurwonders...ahum...grinnik

liefs ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers