Paard door de trailer gezakt met been (update)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Paard door de trailer gezakt met been (update)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 23:15

Citaat:
Bij ons op stal is er een kwpner door de bodem van de trailler gezakt.
Tijdens het rijden is zijn hoef op de weg afgesleten! Lips are sealed
Vreselijke toestand, paard moest met spoed naar een paarden clinic.
Hij bloeide ook vreselijke. Het arme dier wat zou dat pijn gedaan hebben.
Eigenaar had niks in de gaten helaas voel je dat niet onder het rijden.
Het ijzer van het paard is gevonden op de plaats van vertrek! Dus kun je na gaan heel de weg heeft hij dus met zijn been er door heen gehangen.
Rond de 20 kilometer.

Ze hebben gelukkig goede hoop dat het gaat goed komen met het paardje. Maar of die nog de oude wordt??????

Mon-nikky



Paard loopt weer op vier benen en staat in de wei en kan al weer rustig werk verrichten.........
goed afgelopen dus...

Mon-nikky
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 15-09-02 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 23:16

He gadver, wat een verhaal.. Ik krijg er de kriebels van.. Hou je ons op de hoogte hoe het afloopt? Enne sterkte ermee..

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 23:24

kun je nagaan hoe belangrijk het is dat een bodem van een trailer goed in orde is en regelmatig gecontroleerd word,maar ja daar heeft het paard nu niets aan, want het is al gebeurd.
hopen dat het goed komt.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 23:26

Wat een ramp zeg, als de hoef afgesleten is komt dat volgens mij niet meer goed Verdrietig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 23:41

Het betreft hier niet om mijn eigen trailler hoor en of een paard van mezelf, ik heb 2 tinker ventjes.....

Die mensen hadden samen met een ander stel een tweedhands trailler gekocht en volgens hun hebben ze natuurlijk de bodem goed na gekeken bij de koop..Maar ja je hoeft maar 1 rot plekje over het hoofd te zien..

Ik was ook onwijs geschrokken toen ik het hoorde, ik ken de mensen al wel een aantal jaren.

Het paard is een hele lieve kwpner ruin, daar rijd heel het gezin op en maken er ook allemaal buiten ritjes op enzo..

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het het paard is vergaan de komende tijd enz..en of er veranderingen zijn..

Wat ook belangrijk is de trailler dus goed schoon te maken en droog!
Het is de nattigheid van plas en strond die de bodem ook week maakt.
Veel mensen maken de trailler na gebruik niet meteen schoon en dat is toch wel heel belangrijk denk ik..en goede strooisel er in, stro of zaagsel gebruiken wij.

groetjes Mon-nikky

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:44

Bij ons op stal was er pas ook een pony met een been door de bodem gezakt. Gelukkig hadden die mensen het wel door, waren zevlak bij huis en had de pony alleen een wond op zijn been. Is een paar dagen kreupel geweest, maar heeft er niets aan over gehouden.
Dat is dan denk ik toch wel weer een nadeel van een houten bodem.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:04

Krijg de rillingen over mijn rug bij het lezen van dit bericht. Wat vreselijk voor dat paard, ik hoop dat het toch nog goed komt. Zo zie je maar weer hoe belangrijk een goede trailer is. De oude bakken op de weg zijn levensgevaardlijk voor paarden. Daar zouden de eigenaren wat beter op moeten letten. Houten bodem hoeft geen probleem te zijn, zolang je het goed onderhoud en de status van in de gaten houdt. Bij ons op stal staan twee trailers waar ik mijn paard niet meer in zet, uit angst voor doorzakken.

lief_mens

Berichten: 30
Geregistreerd: 03-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:48

Me moeder heeft ooit een auto met een verotte bodem verkocht, is dat dan ook fout ? :p

Gij zeit gekozen, om met mijn spam te vozen!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:54

Getverderrie! Wat een verschrikkelijk verhaal! Nou maar hopen dat het goed komt met dat paard! Vreselijk.....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:40

iek, wat een vreselijk verhaal!
Wij gaan binnekort eens kijken voor een trailer... en ik eis gewoon een aluminium bodem...
Veelste bang dat er iets gebeurt...
krijg ik echt de rillingen van...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:50

Bah bah bah.. wat heb ik hier veel aan gedacht toen we met de trailer naar Drenthe reden.. Ik kan alleen maar hopen dat het me nooit overkomt... Verschrikkelijk

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:57

wat afschuwelijk...zie het al helemaal voor me (jammergenoeg)
maar wat ik me afvraag is waarom heeft dat paard zijn been niet omhooggetrokken?
als het erdoorheen gaat kan het er toch ook weer uit?

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:03

GADVER!!! Het zal je paard maar wezen!! ik snap niet dat die mensen (die weten dat ze een aardig zwaar paard hebben) de bodem van hun trailer niet hebben laten nakijken!!!! Arm paard...

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!


ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 23:03

Ethelate schreef:
iek, wat een vreselijk verhaal!
Wij gaan binnekort eens kijken voor een trailer... en ik eis gewoon een aluminium bodem...
Veelste bang dat er iets gebeurt...
krijg ik echt de rillingen van...


Alu bodem, laat me niet lachen, daar zie je helemaal niks van, valt zomaar een gat in terwijl je niks in de gaten hebt. Mocht je het niet geloven, kom eens kijken, Land Rovers zijn ook van alu, dus ik weet waar ik het over heb, ik heb er maar vijf.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:53

Kun je bij grote trailerverkoper de bodem ook na laten kijken?
Om de hoeveel tijd kun je dat het beste doen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Vlindy en 157 bezoekers