merrie is net gescand en .......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

merrie is net gescand en .......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 11:00

ze is niet drachtig Huilen Huilen , de dierenarts zei wel er zit wel een heel mooi eitje en ze zal morgen of woensdag hengstig moeten worden, dus de kans was groot dat ze dan wel drachtig zal zijn. dus heb ik net de hengstenhouder opgebeld en die zei dat ze haar nog wel willen dekken maar dat ze daar dan wel moet komen te staan,voor een aantal dagen.
Dus nu belt hij vanmiddag of vanavond op wanneer hij haar op komt halen. Het wordt dan wel een laat veulen maar als ze nu drachtig was geweest was het veulen ook al laat nu zit er maar 3 weekjes verschil tussen. En volgens hem maakt het voor het veulen en de groei enzo ook niks uit dat het wat later komt. Dit is wel echt de laatste keer dat we het dit jaar proberen.
dus we hopen maar dat er over een aantal weken wel een veulentje inzit......


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:05

ik duim voor je mee.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:06

jeetje het is al september komt dat veulen in augustus is het weideseizoen bijna voorbij, niet aan te raden hoor. Krijg je je dekgeld niet terug, of doorschuiven naar volgend jaar ben je dan lekker op tijd, trouwens is dit geen topic dat ook onder fokkerij zou kunnen, misschien reageren er dan meer "kenners" of mensen met dezelfde ervaring. Ik heb het een paar keer gedaan 1 x augustus en 1 x september omdat die hengsten daarna niet meer beschikbaar waren, maar je kunt niets met je veulen en nergens aan meedoen en het veulen kan ook niet lekker grazen, zou het dus afraden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 14:57

het vershil is nu maar 3 weekjes dat het later komt, dat maakte niets uit volgens de dierenarts, bij ons lopen ze ook altijd op de wei. het dekgeld krijgen we niet terug. als het nu de `1e keer zou zijn dat ze gedekt wordt dit jaar hadden we het ook niet gedaan hoor. het is dat de dierenarts zei van de kans is nu heel groot en er zit een mooi eitje. dus daarom proberen we het, als de hengstenhouder had gezegt van nee je kan het beter niet doen, of we dekken nu niet meer dan was ze volgend jaar pas weer aan de beurt geweest

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:38

Wat zonde... Succes hopelijk lukt de volgende poging wel!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:01

Het maakt niet uit dat ze later is. Er zijn ook veulendekens te koop, hoor!! Haha! Ik heb er een heleboel voor mijn amerikaanse shetlandmerrie Haha!

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:26

Jammer hoor, maar aan de andere kant ook weer neit. Knipoog U know why..
Maargoed voor jullie hoop ik dat ze alsnog dragend wordt, voormezelf niet. Schijnheilig
Succes! Ben benieuwd!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:36

nou ik zal voor je duimen!
hopen dat het lukt, al zal ik zelf na zo'n lange tijd stoppen en het volgende jaar weer proberen, maar dat is ieders eigen keuze!
laat je ff weten of het is gelukt?!?!?!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 18:59

ja ik laat het even weten . ze is pas in augustus voor de 1e keer gedekt dit jaar , ook al laat dus...

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:33

Jammer! Hopen dat het nu wel gelukt is..........
Zo'n laat veulen is verder niet erg, alleen voor jezelf jammer omdat het weide-seizoen dan al haast over is. Bovendien zit je midden in de zomer met een hoogdrachtige merrie en dat kan gevolgen hebben voor het berijden.
Maar ja, als er maar een veulen komt....toch?
Onze merrie kunnen we deze week ook laten scannen.Het ging bij ons ook niet vlekkeloos.Als ze deze keer niet drachtig is stoppen we dit jaar en gaan we volgend jaar vol goede moed opnieuw proberen.
Nou, ik duim voor je!

fryslân boppe

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:52

jee balen zeg!
nou sterkte hoor!

soms is het beter om te zwijgen


max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 21:55

ze is om 9 uur vanavond opgehaald door de hengstenhouder, ze wordt nu morgen of overmorgen gedekt en na 2 dagen weer en dan kunnen we kiezen of we haar laten opvoelen de dag voor ze naar huis komt of na 21 dagen laten scannen. wat zouden jullie doen?

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 08:00

hopelijk lukt het! balen dat ze niet meteen drachtig was Verdrietig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 08:09

???? opvoelen eerder dan scannen?
Vanaf 16 dagen kan je scannen, vanaf 6 weken opvoelen. Wat ik er nu van begrijp is opvoelen als jullie haar halen, dus als ze net een paar dagen drachtig zou zijn. Dan voelen ze dat echt nog niet hoor.
Persoonlijk had ik het ook uitgesteld tot volgend jaar. De kwaliteit van het gras is in het voorjaar/zomer beter, waardoor de melkproductie en kwaliteit van de melk beter is.
Maarja, jou paard, jou feestje

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 09:45

ze zeiden dat het opvoelen gelijk erna was voor te kijken of er nog een eitje zat zei hij. of we konden haar na 19 dagen laten scannen. dusja... ik weet het verder ook niet.

http://www.bokt.nl/forums/profile.php?mode=viewprofile&u=4234 KLIK HIER OP !!!!
MIJN PROFIEL IS VERNIEUWD!!!!! VEEL FOTO'S

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:00

Als het ei er nog is kun je nog een keer insemineren.
Ik vraag me af of dat dan nog effect heeft, want dat is dan wel een erg langzame eisprong. Maar het proberen waard denk ik.
Daarna kun je toch gewoon scannen met 17-19 dagen?????
Ik zou het dus beide doen!!!
Succes,hopen dat het lukt!

fryslân boppe

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:52

Ik hoop voor je dat het nog lukt maar ik zelf had het niet meer gedaan. Vind dat veulens in de zomer de zon over zich heen moeten krijgen en als zo'n veulen pas in augustus geboren word dan mist hij dat allemaal.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, Dnies90, Esperanza, Jet, Larissajulia, lies_sparkle, MairiMacBran, Mark0919 en 49 bezoekers