wat vinden jullie ervan?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 21:39

ik heb sinds een poosje mij buurmeisje met haar pony bij ons op stal staan.

de afspraak was dat ze voor een klein bedrag per maand, gebruik mocht maken van de bak, stro hooi, brokken, maar zelf 's avonds moet voeren, 's morgens voer ik.
dus ook de stal doen, en mest uit de bak halen. JA dat was allemaal prima.

maar nu, komt zijn 's avonds bijna niet, en verwacht dat ik haar pony dan maar voer. ik heb dit ook een tijdje gedaan, maar nu heb ik daar genoeg van. Ik weet dat wanneer je bij een boerderij met volpension ongeveer tussen de 300 en 450 gulden betaald, maar half pension ongeveer 200 zonder voer.

nu vragenb wij half pension met voer nog minder dan bij een boerderij zonder voer. ( is het nog te snappen Verward )

en zij verwacht dus dat ik haar paardje verzorg. ik heb vandaag dus tegen der gezegd dat ze zelf moet gaan voeren, en dat hij anders dan niets meer van mij krijgt ( zou ik dus nooit over mijn hart kunnen verkrijgen, maar was meer een dreigement)

Toen werd ze eigenlijk best wel boos. onmdat ik dat zei, ze zei, dat zij ook haar werk had. ( moet op zaterdag krantjes vouwen en zondags brengen)

ik heb dus in het beging gezegd, wanneer jij moet werken, voer ik natuurlijk voor jou!!~!!
dat is iedere dinsdag, en zondag, als zij dan voor mij zaterdags 's morgens zou voeren, omdat ik meestal om 7.00 uur al moet beginnen.

dat was dus goed.
belde ik haar vannavond op, vragen of ze mee ging naar de paarden, NEE zei ze ik moet krantjes vouwen.
toen vroeg ik of ze der paard dan niet moest voeren, nee dat doe jij toch?

ja toen viel mij de klomp uit, dat was helemaal niet de afspraak!!
uiteindelijk is ze met een kwaadhoofd ( best wel kwaad) meegegaan.

heb ik nog tegen der gezegt, als jij alleen zin hebt om te rijden, dan kan dat ook, je hoeft het alleen maar te zeggen , en meer te gaan betalen.
keek ze me beetje kwaad aan. Toen vroeg ze wat dat koste, en zei ze ja misschien moet ik dat dan maar doen, want heb toch binnenkort een week geen tijd !!!!!!

en dat noemt zich een paardenlief hebber, ik snap zoiets niet, ze heeft dat paardje krap 3 weken, en is het nu al een beetje beu.

wat vinden jullie hier van, of moet ik maar zeggen ik voer wel zodat zij niets meer hoeft te doen, of is het wel redelijk dat ik dan meer vraag???


groetjes lara


fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:47

tjee, zo ga je toch niet met je paard om. Boos! dat mens verdient het niet om een paard te hebben. adviseer haar om op een manege te gaan rijden en het paard aan een goede eigenaar te verkopen.
als ze dat paard toch dan wilt houden zeg haar dan dat ze ook er wat voor moet doen.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:48

Als jij alle werk moet doen, mag je in mijn ogen ook meer vragen. Ik sta volpension bij een boer voor 350,00 per maand. Ter info.

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:49

sorry dat ik zo hard was over je buurmeisje.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:57

ik zou gewoon meer vragen voor t stallingsgeld. ik weet niet of t paardje de rest van de dag de wei in kan. maar dat zou ik zeker doen dan krijgt hij de beweging en de aandacht (van andere paarden) die hij nodig heeft en anders moet je gewoon tegen haar zeggen dat als zij zo nonchalant blijft doen dat ze dan een andere stalling kan gaan zoeken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 22:03

staan altijd samen op de bak, omdat onze wei net opnieuw is ingezaaid, dus heeft wel altijd kontact met andere.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 22:03

ik ben t helemaal met marjo eens hoor!
Ik vind het trouwens echt aso van dat meisje.. maargoed.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 22:22

Als zij zich niet aan de afspraken houd gaat ze toch naar een andere stal.Jij hebt haar niet nodig.
Als ze naar een andere stal gaat moet ze waarschijnlijk meer betalen en goed voor d'r paardje zorgen.Ze moet blij zijn dat ze bij jou mag staan!!

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 23:11

Ik zou denk ik ook meer geld vragen hoor, als jij al het werk moet opknappen mag je daar wel iets voor terug vragen...verder vind ik het onredelijk van je buurmeisje dat ze zo tegen jouw doet, zij houdt zich niet aan de afspraken!! Anders moet je de afspraken maar eens op papier gaan zetten??

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 10:36

Ik ben het helemaal eens met Ineke 2, dat is toch aso?? Boos! Frusty Boos! Is dat dat Welshje waar jij op had gegalopeerd in de weide zonder zadel en hoofdstel Party!! Party!! ?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 10:43

wat een raar wijf, ze heeft de pony dus alleen voor de sier? tsss Boos!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 10:52

Ik denk dat je moet oppassen met toe te geven aan zo'n mensen. Op den duur word jij de zondenbok. Je staat je uit te sloven voor een paard waarvoor eigenlijk niet wordt betaald.
Je moet eisen dat ze wol pension betaalt, of dat ze haar eigen taken doet.
De prijs die je vraagt is niet overdreven.

Het is heel erg voor het paard. Hij is de dupe van zo'n mensen. Maar als je toegeeft aan dat meisje zal je waarschijnlijk voor de rest van je leven mogen dat paard verzorgen, zonder dat zij er een keer naar omkijkt.
Je kan het vergelijken met een dierenarts. Hij kan een hondje redden door het te opereren. De operatie is heel duur en het baasje heeft er absoluut geen geld voor. Wat doe je dan? Opereren of niet?
Alleen zit het baasje in dit geval er ook heel erg mee in.

Ik zou het paardje... ja het is echt wel moeilijk. Misschien wel nog voeren maar dan veel minder? Als het paard blijft fit en gezond zijn, dan gaat ze nooit doorhebben dat veoren heel belangrijk is en als je hem laat verhongeren is ook zo superzielig!
Maar... is het meisje nog jong? Kan je dan niet met haar ouders spreken?
Zorg altijd voor duidelijke afspraken, die ook andere mensen buiten jij en het meisje kennen (schrijf ze misschien op), want anders kan ze weer beginnen over 'andere afspraken'. als ze zich na haar 'herkansing' (want sorry, hoor maar je geeft ze genoeg kansen) niet herpakt, moet je haar en haar pony eruit zetten, want dat is gewoon geen doen. Het is hard, maar misschien leert ze er ook iets van. Daarbij 'geen tijd hebben' is geen uitvlucht. Afspraken zijn afspraken. als het nu voor 1 keer zou zijn, maar zij doet duidelijk niet de moeite om naar haar paard om te kijken.


Vertel je hoe het afloopt?
Veel succes,
Femke


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-01 11:39

Haha!

LOT:
voor die 100 piek per maand hoef jij van mij echt geen stalknechtje te spelen he Extreme duivel dat weet je. Aanpakken die hap, dat heb ik je al vaker gezegt. Ze hoeft 's morgens nooit te komen, muv. de zaterdag, dus wat zeurt ze nu?
Toen jij 5 dagen weg was, en de paarden heeft gevoerd, trouwens ook alleen maar 's middags, omdat ze 's morgens gevoerd werden door iemand anders, en de stallen heeft bijgehouden heeft ze een maand gratis mogen staan, dus................................of meer dokken, of meer komen. Groot gelijk.

Mam. Party!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wjerdo op 2001-06-03 12:41 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 13:50

Ik zou de afspraken goed en duidelijk op papier zetten, dan is het makkelijker haar eraan te houden. Precies opschrijven wie wat wanneer voert etc. Geef haar een proefperiode en als het dan niet verbetert gaat ze maar weg. Als ze aangeeft dat ze graag heeft dat jij meer doet, is prima, is haar probleem, dan betaalt ze ook maar extra.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 16:27

Ik vind dat ze geen paardje verdient, als je er een kopt weet je dat je die verantwoordelijkheid op je moet dragen! En als je dat niet kan, moet je er ook geen kopen!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 17:48

ppff dat is wel erg ja...
zoiemand verdient geen paard...
Een verzorgpaard zou iets voor haar zijn. alleen de leuke dingen en niet het betalen en het dagelijks voeren.

Je hoeft niet zo goed voor haar te zijn hoor! Dat verdient ze niet! Ze mag zelf wel wat voord r paard doen!

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BleikjA, Celebi, Desi_2409, Mark0919, Martje80, Vagabondo en 36 bezoekers