koetsiersbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 10:36

Volgend voorjaar wil ik m'n koetsiersbewijs gaan halen zodat ik het jaar daarop al kan beginnen met mijn paard beleren voor de kar.
Wat ik me af vraag is hoeveel geld ben je er ongeveer mee kwijt en als je geslaagd ben of je dan elk jaar weer geld moet betalen om je bewijs te verlengen net als bij het ruiterrijbewijs. Als je je koetsiers bewijs heb staat dat dan gelijk aan je ruiterrijbewijs. ik bedoel hiermee dat als ik een paard wil huren en ik toon m'n koetsiers bewijs ik dan ook zo een paard mee krijg en over al mag rijden waar het is toegestaan.

Zo veel vragen en ik hoop ook antwoorden

Wodan en ik onderweg in de M2


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 10:45


It never eats, it never sleeps, it never stops...

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 15:31

je moet het elke 2 jaar verlengen, krijg je automatisch bericht van thuis.

Let wel dat als je in het bezit bent van een koetsiers bewijs je nog maar een klein gedeelte van de basis kent. Dus niet genoeg om een paard te beleren(waarschuwing in het algemeen)

Verder zou ik niet weten of je zomaar een paard mee krijgt, misschien bij de ene manege wel en bij de andere niet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:58

Ik was voor het koetssiersbewijs iets van f500,- kwijt. Dit verschilt per manege.
Hij moet dacht ik om de 2-3 jaar verlengd worden. nieuwe pasfoto erop.
Ik dacht wel dat je elk jaar iets van f25,- moest betalen. maar dat weet ik niet zeker. kan ook zijn dat je dit moet betalen voor de verlenging.

Ik begrijp niet helemaal hoe je de vraag over het huren van paarden bedoeld, maar in principe is het koetssiersbewijs bijna hetzelfde als ene ruiterbewijs. Maar als je gewoon een paard wilt huren om te berijden, kan dit niet met het koetssiersbewijs. Dat je kunt mennen, betekent niet dat je kunt paardrijden.
met het koetssiersbewijs mag je niet altijd in dezelfde gebieden rijden als met het ruiterbewijs. Er zijn ook gebieden waar geen aanspanningen mogen/kunnen komen omdat ze gewoon niet overal menpaden hebben.


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 17:02

ik heb gisteren gebeld naar degene bij wie ik het wil gaan halen. kosten zijn flink omhoog gegaan dit jaar vooral het examengeld. Hij had het erover dat ik rond de 300 Euro kwijt zou zijn. Dat is incl. lessen(pratijk/theorie) en examen en natuurlijk paard en wagen. Waarschijnlijk mag ik de fjord en de kar van een stalgenoot lenen zodat het me wat scheelt in de kosten. Volgende maand beginnen ze eral mee.

Wodan en ik onderweg in de M2

Gerjanne
Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Heerde Gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 18:18

ik was denk ik rond de 225 euro kwijt voor lessen, theorie praktijk en examen. de lessen begonnen begin januari en eind april deden wij examen en wij hadden elke week praktijk les en om de 2 a 3 weken een theorie avond.
de lessen waren met paard en wagen van de gene die les gaf (een stal die trouwritten doen en paarden beleren (voornamelijk voor de wagen)
en zodoende reden wij niet steeds met het zelfde paard en leer je dus veel meer.
daarnaast waren de lessen met kwpn ers (meestal basistuig) en dus paarden die wat hoger in het bloed staan. en daar leer je ook meer van.
ik denk dat wij goede instucteurs hadden
maar 300 euro en dan ook nog een eigen paard meemoeten nemen vind ik wel erg veel van het goede hoor.
anders kom je toch lekker bij ons is maar een kleinstukkie hoor, bijna zwolle (grapje dus)

Nicolien_oud

Berichten: 8
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 20:28

Ik ben ook van plan om mijn koetsiersbewijs te gaan halen. Heb navraag gedaan: cursus kost 550 gulden (dus zo'n 225 euro inderdaad) en verlengen moetom de twee jaar en dat kost iets van 45 gulden. Net als ruiterbewijs.

patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 12:40

ehm.. ik geloof dat ik ongeveer 100 to 150 euro kwijt was (19 euro voor 4 dagen achter elkaar lessen, 53 euro voor het examen en nog iets voor het boek). Kwam omdat ik het via school deed. Voor zo ver ik weet kun je bij degene die de praktijkels geeft ook meteen een paard huren/lenen en zit dat in de prijs inbegrepen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers