NY, mijn foto's van voor en na September 11th

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

NY, mijn foto's van voor en na September 11th

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 15:05

Afbeelding
Dit ben ik begin Augustus op Broadway

Afbeelding
The Flat iron building

Afbeelding
The World Trade Center en NY skyline op 22 augustus toen ik met de Staten Island Ferry van Manhattan weg ging..

Afbeelding
Zo zag de George Washington Bridge eruit toen ie eindelijk opengesteld werd voor verkeer en wij terug NY in konden op 13 september...

Afbeelding
Naast de George Washington Bridge was het eerste wat ik in NY zag, een immens oorlogsschip... tanks, bewapende militairen en Amerikaanse vlaggen...
Afbeelding
Zo zag de straat eruit toen ik ging shoppen.. om de minuut kwam er een colonne ambulances en puinruim-wagens langs

Afbeelding
Een bladzijde uit mijn plakboek... bovenste balk zegt "Death toll in terrorist attacks likely to top 5000"; "Bush calls for Remembrance: 'War has declared on us'"; "Justice says hijackings involved up to 50 people"... de foto onderin is de skyline met rookwolk

Afbeelding
Afbeelding
Ground Zero

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:34

Indrukwekkende foto's, ik krijg altijd kippenvel als ik hier iets over zie of lees!! Over twee dagen is het alweer een jaar geleden, en ik mag hopen dat er dan niks gebeurd! Ik denk eigenlijk van niet, maar je weet maar nooit!! Ik vind het zo vreselijk wat er is gebeurd daar, en we mogen hopen dat die aanvallen van die Bush echt niet doogaan, want dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen!! Dat zou echt vreselijk zijn!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:37

Laura, ik krijg het er koud van, echt waar.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:41

Alweer bijna een jaar geleden... Scheve mond

Ik krijg ook de koude rillingen. En het idee alleen al dat jij daar toen zo dichtbij was. Indrukwekkend, die foto's...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:48


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:54

Heel indrukwekkend inderdaad... nog 2 dagen en dan is het alweer een jaar geleden, raar idee.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:03

Weten jullie ook nog wat je deed op het moment dat het gebeurde?

Ik was ziek thuis en mijn moeder belde me 's middags dat er iets gebeurde in New York. "kijk naar CNN" zei ze. Op het moment dat ik hem overzette vloog net het tweede vliegtuig het andere gebouw in. Ik dacht eerst dat het een film was.. echt griezelig hoor.. :S

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:10

Ik zou naar mijn werk gaan op dat moment, dat was om 17.30u, op het werk zijn we toen op de hoogte gehouden door winkelende klanten...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:10


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:15

Nou en of ik nog weet wat ik deed toen het gebeurde, ik was niet naar mijn werk die dag en zag het op tv gebeuren. Het duurt toch wel een minuutje voor je beseft dat het geen pilot van een of andere slechte rampenfilm is, maar werkelijkheid.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:59

misschien een beetje vreemd om te zeggen maar ik vind het echt heel erg leuk om foto's van dit soort rampen enzo te zien en beelden op tv....ik vind het gewoon erg leuk (misschien het verkeerde woord) om te zien hoe zulk soort rampen ontstaan en de ravage die ze aanrichten.
ik weet nogdat ik uit school kwam en een beetje voor de tv zat beetje zappen en toen kwam ik ineen beelden tegen van een rokende toren en zo heb ik dus ook gezien hoe het tweede vliegtuig zich door de andere toren boorde en ik zal eerlijk zeggen dat mijn eerde reactie was van: wow, wat gaaf....en pas veel later de reactie van wat is het eigenlijk erg voor al die mensen.
de volgende dag dat ik naar school ging stond er in de spits een foto van een man die uit het raam was gesprongen en allemaal mensen die huilend bij de ramen stonden...een geweldige (emotionele) foto die ik nooit meer uit m'n hoofd zal krijgen.

(ps: je kunt beter op al die foto's je naam zetten omdat ze nu denk ik wel erg gewilt zijn)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:05

de grootsheid is toch nauwelijks te beseffen? vooral voor een westerling. waarom allemaal toch?

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:11

Iceprincess, rampenfilms zijn leuk, realiteit is niet leuk.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:12

Het is echt ongelofelijk! Indrukwekkende foto's dat wel!

Play Like A Man, Win Like A Woman!

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:24

Lovely schreef:
Iceprincess, rampenfilms zijn leuk, realiteit is niet leuk.

sorry maar ik vind de realiteit ook "leuk" maar daarom zei ik ook dat dat misschien het verkeerde woord is ik denk dat indrukwekkend of fascinerend dan beter is maar voor mij is dat dus gewoon geweldig om te zien...klinkt misschien een beetje hard maar zo ervaar ik dat...net als tornado's, vulkaanuitbarstingen, bombardementen, extreme weersomstandigheden, aardbevingen enz. enz.
ik snap ook best wel dat het heel erg is voor die mensen maar ik weet ook dat ik niet de enige ben die dit soort dingen leuk vind

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:27

en al die docu's nu op tv. Verleden week bij oprah gezinnen die het nu zonder vader moeten stellen, en hoe ze zich erdoorheen slaan, vind ik zo knap!! Lijkt me zo onmenselijk om je man bij zoiets te verliezen!!!
Ik kan me niet indenken wat voor angst zulke mensen moeten voelen.
Ik zit hier al te janken bij zulke beelden, zo vreselijk!!!
een man die nog kan bellen om te vertellen "ik hou van je" hartverscheurend.....................
en ja, ik blijf het allemaal eng vinden, wat hebben al die terroristen nog meer voor ons in petto....................

Op dat moment wat ik op vakantie in turkije. We hadden tv op onze kamer en hebben uren zitten kijken, steeds maar weer dezelfde beelden.
De hele stad was niet hetzelfde 's avonds, iedereen was stil.
Mensen die het nog niet wisten en het op grote schermen zagen bij de haven zag je lijkbleek worden.
heel griezelig allemaal en we waren blij dat we naar huis gingen 2 dagen later!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:31

Iceprincess, het is ook fascinerend, maar dan wel met een rouwrand van heb-ik-jou-daar natuurlijk. Een ramp als deze vind ik heel iets anders dan een natuurramp, zoals een tornado. Deze ramp is een van de vele die ontstaan door direct toedoen van mensen met verachtelijke intenties en daarom is het voor mij belangrijker om stil te staan bij de gevolgen dan bij de sensatie, maar dat is persoonlijk.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:49

indrukwekkende foto's!
Ik weet het nog wel, heb heel de tijd verslagen voor de Tv gezeten...
Maar vooral de sfeer erna, maakte indruk. Hoe iedereen er over praatte...
Overmorgen een jaar geleden... het lijkt wel gisteren!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:18

bah ik heb meteen kippenvel.
Ik herinner het me ook als de dag van Gister.
Ik was aan het werk en luisterde naar de radio dat werd onderbroken door het nieuws vervolgens werd de uitzending stil gelegd en is er de hele dag alleen maar nieuws geweest tussen de middag zag ik de eerste beelden en ooh wat was dat vrese4lijk mensen die uit de ramen sprongen ...
bah.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:50

Tallie1979 schreef:
Weten jullie ook nog wat je deed op het moment dat het gebeurde?


Ik kwam uit school en toen stond het aan bij ons op tv, toen zag ik net het tweede vliegtuig er tegenaan vliegen..
Ik vroeg wat het was en toen heb ik het hele verhaal gehoord van mijn vader, heb de hele tijd zitten kijken.
De volgende dag op school had iedereen het er ook over, de hele dag. Ook lessen eraan besteed enzo.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:51

Indrukwekkende foto's hoor!

Gisteren was er een documentaire op sbs6 en heel eerlijk gezegd heb ik gewoon een potje zitten janken in bed bij het zien van zoveel leed en verdriet Huilen Na een jaar kan ik er nog steeds helemaal ondersteboven van raken, vooral bij de beelden van springende mensen en de gesprekken opgenomen op antwoordapparaten, de angst die je dan hoort in de stemmen, verschrikkelijk. Ze lieten veel nieuwe nog nooit vertoonde beelden en geluidsopnamen zien, ook was er een intervieuw met de burgemeester en hij vertelde hoe hij het allemaal had ervaren.

In en in triest en ik denk dat we er nog lang niet zijn, we krijgen nog een hoop verdriet en tegenslagen................

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 08:59

ik weet het nog zo goed!
Ik kwam uit mijn werk, en zette de TV aan. Ik dacht nog, wat een rare tijd voor een actie film (precies het moment van het 2e vliegtuig). Ineens zag ik in de rechterbovenhoek zo'n nieuws dingetje. Toen heb ik eerst een half uur verdoofd zitten kijken, zappend tussen CNN en nederlandse zenders.
Toen heb ik mijn stalhouders gebeld, aangezien die geen TV hebben daar, en de radio nooit aan hebben, dat ze de radio aan moesten zetten.
Toen ben ik weer verdoofd verder gaan kijken

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:40

Afschuwelijk was het, nu 11 september nadert word je weer doodgegooid met beelden van die dag. Na een half uurtje ellende-t.v. heb ik het dan wel weer gehad. Die angst komt weer terug. Ik weet nog goed dat ik in paniek werd opgebeld door mijn zus, mijn vader zat in New York en zou daar een binnenlandse vlucht nemen. En dan doe je de televisie aan, en zie je zulke beelden. Ik wist echt niet waar ik het zoeken moest. En mijn vader kon niet bellen, het hele telefoonnetwerk lag zo ongeveer plat. Gelukkig is hij gezond en wel naar zijn bestemming gebracht, maar ik zou niet willen weten wat er zou zijn gebeurd als hij 2 vluchten daarna het vliegtuig had genomen. Ik ben ook nog steeds bang als hij weer naar New York moet. Wij hebben hem dan ook verboden om deze week weg te gaan.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 10:52

ik snap nog steeds niet waarom doet iemand zoiets maarja kregen we daar maar antwoord op. wat gaat de het snel joh nou al een jaar geleden.
ik krijg het nog steeds benaud als ik er aan denk of ik zie nu deze foto's

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:19

Ik word er nu toch echt weer raar van. Nu zijn er allemaal weer docu's op tv over hoe het ooor en na die ramp was. en nu ik die foto's zie Verdrietig

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bretsa, C_estmoi, Camino_S, Corelli, CRos95, Danij, Elitedeux, GoogleAdsense, Hjartje, maaikemuis, Marcato, Megane, tinker_sally, VenoSnorlax, YandexBot en 185 bezoekers