lage neusriem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25922
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

lage neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 11:46

Rijden sommigen van jullie ook nog met een lage neusriem wedstrijden?
Ik dus niet, maar ik rij nu dus een vos wat intensiever en ik wil haar straks toch gaan starten, in eerste instantie alleen springen, maar als de dressuur goed gaat, dan wil ik ook kijken ofdat wat is.
Ik rij deze merrie met een bruin hoofdstel, kieffer, rondgenaaid, lage neusriem.
Een gecombineerde neusriem is dus niet te krijgen (tips zijn welkom), maar wat vinden jullie ervan? Graag eerlijk antwoorden, dus ook als je het niet mooi vindt. Starten met deze? ook in de dressuur. Of beter een ander kopen (ik vind het hoofdstel zelf wel mooi, maar heb eigenlijk liever een gecombineerde neusriem)
Zijn er juryleden die je hierop een lager cijfer geven op verzorgingn?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:59

Ik rij met lage neusriem op Razinda (voor foto's zie mijn profiel) maar dat is alleen maar omdat ik wel moet vanwege die afwijking aan haar gebit. Anders had ik met gecombineerde neusriem gereden omdat ik dat mooier vind staan. Stang en trens zal er later dus ook niet inzitten.

Ik heb overigens nooit commentaar gehad of een lager punt voor de verzorging.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

germie

Berichten: 25922
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 12:15

Ik kreeg er dus vorige week wel commentaar op, gewoon in de les, het hoofdstel was not-done en het paard zag er daardoor uit als 18.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:22

Ik vind een lage neusriem niet mooi staan. Het hoofd ziet er inderdaad ouder uit en met een hoge of gecombineerde neusriem is het hoofd meteen veel sprekender. Ook bij de vos op jouw foto!
Kun je niet een andere passende gecombineerde zelfde kleur bruine neusriem vinden (misschien ander merk, niet rondgenaaid?)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:08

Ik vind een gecombineerde neusriem ook wel mooier, vooral op een vos met veel wit 'breekt' het een beetje waardoor het hoofd minder lang en sjieker lijkt.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:31

ik vind hoofdtellen met lage neusriemen veel mooier als de gecombineerde neusriem,ik rijd zelf ook met een lage neusriem ook op wedstrijden.
Als je het mooi vind gewoon doen!
Afbeelding

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 14:43

Bij sommige paarden vind ik een lage echt heel mooi staan en ook wel mooier dan een hoge.
vaak bij paarden met kleine koppies

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:02

ja, ik rijd met een lage, vind ik mooi..
Verder maakt het voor het cijfer van de verzorging natuurlijk niks uit, als je je tuig maar netjes poetst.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:25

Ik vind het absoluut niet mooi!
Het hoofd lijkt ouder, groter en vaak wat ramsneigend...
Maar als jij het fijn vindt, moet je het wel doen. Een neusriem heeft immers een doel en zit er niet alleen voor de sier...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:28

paarden met een groot en/of ramshoofd vind ik het niet mooi.
maar bij kleine elegante koppies absoluut niet lelijk!
bij sommige paarden ben ik het ook gewend en vind ik het ook niet lelijk, maar meestal vind ik toch een gecombineerde mooier.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:32

Mooi is het niet. Maar er zijn wel paarden die met een lage neusriem beter lopen en daar houdt een jury heus wel rekening mee. Bij ons op stal rijden twee met lage neusriemen, ook met wedstrijden. En zij hebben nooit commentaar gehad.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:34

Zelf rijd ik momenteel "kaal", dus zonder neusriem.
Dit omdat mijn ruin heel gevoelig is, en dit duidelijk prefereert. Het rijd allemaal wat zachter....
Knipoog


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:53

Ik start ook met een lage neusriem, in de M1, geen enkel probleem. Het is gewoon toegestaan, dus ik snap niet waarom de jury daar een probleem van zou maken. Ik vind een gecombineerde neusriem ook mooier staan, maar mijn paard loopt nou eenmaal fijner op een lage neusriem.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 08:26

Ik rijd ook gewoon wedstrijden met een lage neusriem hoor (zie ITP). Of met een engelse. Maar nooit met een gecombineerde; mijn paard loopt daar minder fijn op. Dus als je paard het goed doet op die africhtingsneusriem, waarom niet? Misschien moet je 'm wel nog 1 gaatje hoger hangen.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:26

Om eerlijk te zijn denk ik dat een gec. neusriem mooier staat, helemaal bij paarden met een wat groter hoofd! Als je er dan een lage neusriem aanhangt lijkt het hoofd nog een stuk langer, en een beetje ramshoofd-achtig.

Ik denk niet dat juryleden je lagere punten gaan geven als je met deze neusriem gaat rijden. Ze houden er heus wel rekening mee dat die lage neusriem er niet voor niets opzit, sommige paarden lopen gewoon beter met een lage neusriem!

germie

Berichten: 25922
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 09:54

Ik merk geen verschil, lage neusriem, gecombineerde neusriem of geen neusriem. Maar ik vind het gewoon jammer om een ander hoofdstel te kopen, terwijl deze prima voldoet. Voor springen maakt het helemaal niets uit en voor de dressuur dus kennelijk alleen maar voor omstanders.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:37

Van een combo neusriem wordt zijn hoof veel mooier! Het "breekt" het hoofd een beetje. Van Passier is er wel een hele mooie rondgenaaide te krijden, met neusriem in verschillende breedtes. Je kunt ook gewoon een losse neusriem kopen, het is idd beetje zonde om een heel nieuw hoofdstel te kopen.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:08

Heb je al bij BR geinformeerd naar een rondgenaaide bruine gecombineerde neusriem? Of Stubben, die heeft ook rondgenaaide hoofdstellen.....

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:59

Ik vind niets mis met lage neusriemen. Als een paard daaar eenmaal beter op loopt... Mijn zus rijdt ook met lage neusriem en heeft daar nooit commentaar op gehad.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 12:05

en gaat er toch niet om of het mooi staat? het gaat erom of jou paard er fij op loopt.
Doet ie dat? dan lekker laten zo!!

ps doe hem wel effe een gaatje hoger is wat fijner voor het paard....

germie

Berichten: 25922
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 13:14

Is al wat hoger gedaan..........vanavond lekker gaat ie voor het eerst mee naar springles dus nu maar hopen dat het goedgaat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flip00, GoogleAdsense en 44 bezoekers