stelling: een dag geen paarden is een dag niet gel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

"Een dag geen paarden is een dag niet geleefd. Men heeft van mijn vrije tijd af te blijven."

mee eens, ik heb m'n hobby's en anderen moeten daar een beetje begrip voor opbrengen
29 (69%)
niet mee eens. omdat......................
13 (30%)

Totaal aantal stemmen: 42


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

stelling: een dag geen paarden is een dag niet gel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 11:58

"Een dag geen paarden is een dag niet geleefd. Men heeft van mijn vrije tijd af te blijven."

Zijn jullie het hier mee eens. Je hoeft het niet letterlijk te nemen, maar ik bedoel eerder dat als anderen jouw tijd gaan inplannen dat je daar een hekel aanhebt.

Ik baal echt wel eens een dag van paarden, kan ze dus best een dag missen, maar ik word gek van mensen die menen mijn tijd te moeten inplannen.
Een voorbeeld: ik werd de afgelopen 2 weken 4 keer op verjaardag verwacht bij dezelfde mensen, omdat ze allemaal een keer jarig waren. Nu is een paar uurtjes niet zo erg, maar ze wilden dat ik 3 zondagen achter elkaar de hele dag kwam ('s morgens, eten, 's middags, eten, 's avonds). Ik vind dat zonde van m'n tijd en word hier dus helemaal gek van , men heeft van mijn weekenden af te blijven. Hier was dus totaal geen begrip voor, ik zou niets voor anderen overhebben enz. Terwijl ik dus 2 zondagen de hele dag geweest ben en gisteren alleen 'smorgens.
Als ik dus tegen mijn zin in een dag niet naar de paarden kan, dan noem ik dat dus een dag niet geleefd zeg maar.
Ik wil best een beetje vrije tijd inleveren, maar men moet mij niet de hele dag gaan inplannen en dan zeuren dat paarden domme rotbeesten zijn en dat ze te vele tijd kostlen enz.

Hoe denken jullie hierover?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:11

Als ik tegen mijn zin in een dag niet naar Flair kan baal ik flink, maar ik heb vaak zat dat ik blij ben dat ik een dagje niet heen hoef! Ik heb ook nog zat andere dingen te doen naast Flair, ze is een belangrijk stuk uit mijn leven maar ik leef niet alleen voor haar.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:30

ik baal er idd vaak wel van als ik niet kan, door anderen dan.
Maar vind het ook wel lekker als ik af en toe een keertje kan zeggen van ik hoef lekker niet. Heb je ook eens tijd voor andere dingen,
Zou toch wel makkelijk zijn als hij wat dichter bij stond *LOL*

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:58

Jah daar kan ik soms ook flink van Baalen, wil ik net lekker gaan buitenrijden....moet je op bezoek ofzow..
gelukkig komt dat niet vaak voor,maar aan de andere kant ben ik (net als iedereen) ook wel eens blij 'gewoon' een dagje niet bij de paarden.
Maar meestal staan de paarden toch op 1 hoor

Boque | Bokai | Buka | Boksel

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 14:42

Ik baal echt als ik een dag niet naar Bud kan. Ik ga het liefst elke dag, maar soms wil je ook eens wat anders doen. Vaak ga ik naar westernwedstrijden, die een hele dag of soms zelfs meerdere dagen innemen. Ik baal dan ontzettend, maar geniet van de wedstrijd waar ik naar aan het kijken ben. Heel tegenstrijdig en moeilijk. Ach, nog eventjes en dan gaat Buddels gewoon mee naar de wedstrijd Lovers

Verder vind ik dat mensen begrip moeten opbrengen dat paarden mijn hobby is, en dat het veel tijd inneemt. Ik probeer als ik iets anders te doen heb iets anders te regelen dus ik doe wel mijn best. Maargoed, ik denk dat een bepaalde vriendschap nog altijd minder belangrijk is dat mijn paard...sorry mensen Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Marije_jiplover

Berichten: 25251
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:03

Ik deel echt wel zelf mijn tijd in, maar als ik een keer niet naar de paarden kan, omdat ik andere dingen te doen heb, dan kan dat prima. Ik vind het ook leuk om op zondag met mijn vriend op stap te gaan ofzo. Dus een dag zonder paarden overleef ik makkelijk. Maar ik zal niet naar een hele dag naar een verjaardag gaan van 's morgens vroeg tot 's avonds, dat deed ik ook al niet toen ik nog geen verzorgpaarden etc. had. Dus dan blijft er voor mij altijd wel een gaatje om bv eerst 's morgens te gaan rijden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:06

Mee eens! Ik baal ook van die mensen die het gewoon helemaal niet begrijpen.... moet je nou al weer naar je paard?? Gisteren was je er ook al.. moet je iedere dag dan Verward Zucht zucht Lips are sealed Iedere keer kun je weer dezelfde uitleg geven. Soms vind ik het ook wel makkelijk om als excuus te gebruiken om ergens onderuit te komen Haha! dan zeg ik sorry maar ik kan niet ik moet naar mijn paard Haha!

Ik heb sinds kort een verzorger voor 2 dagen in de week en ik moet zeggen dat ik hem dan ook best mis hoor als ik hem een dag niet zie. Mijn paard staat gewoon op de 1e plaats bij mij. Lovers


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:21

Ik ben het helemaal met je eens! Mijn paard moet ik elke dag zelf binnen en buiten zetten. Daarnaast de stal doen. Doe ik eigenlijk elke dag is een gewoonte geworden. Dan rijden, kost gewoon tijd.
Gelukkig heb ik de meeste mensen in mijn omgeving duidelijk gemaakt dat het heel belangrijk voor mij is... En dan accepteren ze het wel. Mijn vriend is heel makkelijk hierin, hij heeft zelf ook een aantal hobby;s waar veel tijd in zit, maar we maken toch wel tijd voor elkaar. Het paardrijden is een passie voor mij en vind het super dat ik er zo voor ga.
Maar een hele dag naar een verjaardag gaan hebben we allebei de schurft aan omdat we de tijd die we over hebben bij elkaar willen zijn....
Sommige mensen vinden het inderdaad belachelijk dat je er zoveel tijd in stopt. Een voorbeeld: Als we vroeg klaar zijn op school dan gaan veel mensen de stad in om te gaan winkelen en wat te gaan drinken. En ook ik vind dit af en toe leuk.. Maar meestal ga ik dan naar huis zoals vandaag om te gaan rijden. Dan kan ik 's avond studeren en dan heb ik alles gedaan wat ik wil. Meestal dringen ze dan aan van: Ga nou mee je hoeft toch niet elke dag naar dat beest... Meestal heb ik geen zin om er op in te gaan. Gelukkig kennen jullie dit ook!!!!!!!

Groetjes

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:25

niet mee eens, er nog zijn zoveel leuke dingen te doen zonder paarden Lovers
ik heb gewoon tijd te weinig Haha! (dan maar niet meer naar school Knipoog )

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 15:30

Het kan nog erger: Niet naar vergaderingen kunnen omdat je kinderen hebt wordt begrepen, maar dat je een paard hebt dat ook nog z'n vreten wil, dan verkoop je het toch? kinderen kun je niet wegdoen, paarden wel. Dit is ook al tegen mij gezegd.
Gelukkig denken de meesten net als ik: een dagje zonder paarden kan, maar men moet niet aan mijn vrije tijd zitten.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:29

ik mis mijn meisje echt heel erg als ik haar een dag niet gezien heb.voor mijzelf kan een dag zonder tinkie dus gewoon niet!het is mijn kindje en ik wil minstens elke dag zien dat het goed met haar gaat!

soms is het beter om te zwijgen

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:45

Ik ben het er ook mee eens maar mijn paardje staat bij mijn thuis dus ik zie hem elke dag en toch vind ik het nog niet genoeg Verdrietig
Maar wat ik eigenlijk wou zeggen is dat mijn vriendinnen het soms vervelend vinden dat ik zoveel met paarden bezig ben als ze dan eens bellen om iets te gaan doen en ik zeg dat ik moet paardrijden ofzo dan gaat het achter mijn rug van ha ze moet weeral paardrijden Verdrietig mijn beste vriendin begrijpt het nu al dat je niet zomaar kan zeggen van vandaag doe ik eens nix met mijn paard.
Maarja ik leef voor mijn paard en dat gaat nogaltijd voor mijn vriendinnen.
Heeft iemand dit ook met vrienden????
Mag je altijd zeggen *LOL*

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:55

Helemaal mee eens! In mijn omgeving (buiten dan mijn "paardenomgeving") zijn er maar een aantal mensen die ook met paarden bezig zijn en die snappen dus helemaal niet dat je er zoveel tijd in moet steken! Maar ik doe dat dus met heel veel plezier!
Ik vind ten eerste dat je een paard koopt je ook je verantwoordelijkheid moet opnemen en er op de best mogelijke manier voor moet zorgen!
Daarboven is het mijn keuze om dat te doen en moet niemand anders zich daarmee bemoeien! En de vriendschap die ik van mijn paard terugkrijg is onbetaalbaar en meestal oprechter dan van sommige mensen!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:21

Niet mee eens. Als mijn paard gemest wordt en buiten komt, ben ik van mening dat ze best een dagje zonder mij kan als ik een keer weg ben, maar dat dan wel maximaal 1x per week. Maar in principe ben ik gewoon iedere dag bij mijn paard te vinden hoor Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:26

Ik bedoelde er gewoon mee dat je je paard bv niet een dag kan overslaan met voeren of dat je hem niet in de wie laat.Als je paard op een manege staat en die wordt gevoerd is dat natuurlijk geen probleem maar als je het zelf moet doen dan wel .

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:41

Ik ben het er wel mee eens, ik kan er ook niet tegen als je verplicht ergens de hele dag heen moet ofzo. Ik heb Sher nou een maand en heb nog niet 1 dag gemist, dat zou ik ook niet willen. Een dag zonder paarden is een dag niet geleefd is mischien wel erg drastisch, er zijn ook leuke dingen buiten paarden om. Maar het is toch het leukst om wel naar de manege gaan, ik voel me ook schuldig als ik niet ga, al weet ik dat ze dan gewoon lekker de hele dag met haar vriendjes buiten staat en zich best vermaakt.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:04

Mee eens, als je het niet te letterlijk neemt. Ik wil zelf mijn vrije tijd indelen, die ik verdeel tussen paard, zingen in een ensemble, man, twee kinders, vriedinnen M/V, en dan heb ik het huishouden niet meegerekend. Daarnaast lees ik graag een goed boek, ga af en toe uit, enzovoorts.......

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BoRo, ElCid, nicolanca en 28 bezoekers