Wat is het beroep van jullie ouders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nilson
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Leiden

Wat is het beroep van jullie ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 10:54

Misschien een hele bijdehand om dat te vragen, maar hier had ik laatst een discussie over met een paar vrienden. Ik volg een deeltijdstudie pedagogiek en we hadden het erover dat veel kinderen dezelfde richting op gaan als 1 van hun ouders. Dit klopte bij ons allemaal wel, mijn moeder is bijvoorbeeld verpleegkundige (ik ook) en mijn is rechercheur, en mijn broer ook! Is dat bij jullie ook zo, interesse in hetzelfde vak?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:57

MIjn pa is assurantie-adviseur Misselijk
Maar goed, vroeger was ie boer en paardeman, dus op zich zou het wel kunnen kloppen ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:58

Hmm, mijn ouders hebben een eigen bedrijf gehad, een slachthuis, en mijn moeder een hondenkennel en pension.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:01

Mijn pa was vroeger een CEO bij de BNP in NY. Nu werkt hij al 10 jaar niet meer. Mijn moeder werkt ook niet meer, maar ze is wel hertrouwt. Hij werkt bij IBM en daar is hij verantwoordelijk voor de abn-amro klant.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:06

Mijn vader is fysiotherapeut, mijn moeder verpleegkundige op de kinderafdeling, mijn zus maatschappelijk werkster, ik word lerares Nederland en mijn zusje is net begonnen aan een sportopleiding.
Dus we hebben allemaal heel veel met mensen te maken, allemaal een beetje de verzorgende, sociale kant op. We willen allemaal op onze eigen manier de mensen 'beter' maken Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:09

Bij mij is het zo dat zowel mijn broer, halfbroer en ik iets technisch zijn gaan studeren en onze vader heeft dat ook gedaan. Mijn halfzus is een andere richting opgegaan dan haar moeder. Ik denk wel dat ik door mijn vader interesse in techniek heb gekregen. Dus of het helemaal waar is, weet ik niet, maar ik heb de interesse voor techniek in ieder geval wel voor een deel van mijn vader gekregen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:09

Mijn vader is kunstenaar en hoogleraar, mijn moeder is kunstenaar en werkte vaak in een kunstgalerie.

Ik wil diergeneeskunde gaan doen Haha!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:17

Vader automonteur en moeder werkt nu sinds een jaar of 2 op een woning met verstandelijk gehandicapten.
Ik ben bezig met SPW activiteitenbegeleiding (en het liefst met verstandelijk gehandicapten) Mijn moeder heeft het trouwens van mij ipv ik van haar Haha! Ze werkte eerst in een verzorgingshuis.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:34

mmm niet echt.
Mijn ma was analyste in het lab in 't ziekenhuis. Na de kinderen is ze als secretaresse/telefoniste gaan werken. Mijn vader is APK-keurmeester en carrosseriebouwer (veredelde vrachtwagenmonteur).
Ik heb milieukunde gedaan en doe bodemonderzoek.
Mijn zusje is apothekersassistente, mijn andere zusje leert voor doktersassistente. En mijn broertje gaat óf de IT in óf mij na-apen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:36

pa is modelmaker van design-aardewerk. zijn ontwerpen zijn over de hele wereld te zien (trots!). tegenwoordig freelance.

nu weten jullie waar ik dat creatieve van heb.

mijn moeder is lang werkleidster geweest op een sociale werkplaats.

en nu weten jullie waar ik dat tegendraadse van heb Lachen
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 09-09-02 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:37

mn mamsie werkt als secretaresse en mn pappie werkt bij de belastingdienst, in t automatiseringscentrum. Niet echt wat ik wil gaan doen Lachen
Mn broer zit nu in de autowereld, ook heel iets anders dus

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:41

Onderwijs loopt wel een beetje als rode draad door onze familie. Mijn oma gaf vroeger les op een lagere school, mijn mams is nog steeds juf op een basisschool (momenteel leidt ze een project voor instroom van anderstalige kids) en mijn zusje (Lautje) is nu halverwege de Pabo. En ik heb geen ambities om voor de klas te staan, maar heb wel onderwijskunde gestudeerd en houd me nu bezig met 'randvoorwaarden' voor goed onderwijs (om precies te zijn lesmateriaal).

Alleen paps en ander zusje zijn de dwarsliggers: paps heeft 20 jaar gevaren en werkt nu alweer bijna 25 jaar als beheerder/facility manager en zusje is landschapsarchitect bij de gemeente.

Maar dat onderwijs ja, daar werd en wordt bij ons thuis best veel over gesproken... Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:54

Mijn vader is hoofd van de boekhoudafdeling bij een software bedrijf of met een mooi woord financial controller en mijn moeder heeft vroeger op het belastingkantoor gewerkt, stiefmoeder werkt nu als telefoniste (wilde een eigen zaak/winkel openen alleen de gemeente werkte tegen).
Vader en moeder hebben vroeger een eigen winkel gehad genaamd india house, een hippie winkeltje zeg maar met allemaal spulletjes.

Ik ben een zwevende software ontwikkelaar Clown Tenminste wil graag verder maar de werkgelegenheid is niet je van het hier in de buurt dus overweeg een overstap, broertje wil dierenarts assistent worden, jongste stiefbroertje is bezig voor loodgieter en oudste stiefbroertje wilt IT-er worden.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:02

Mijn paps heeft alles gedaan wat los en vast zit (leraar, beursorganisator, journalist, systeembeheerder, hovenier, wat niet eigenlijk?). Mijn moeder heeft hem overal in bijgestaan (veel eigen bedrijfjes) en de kinderen opgevoed (4 in totaal). Ze hebben allebei het conservatorium gedaan, de enige opleiding die mijn vader heeft afgerond is die van hovenier.
Alle kinderen zijn muzikaal (zus speelt cello, ik speelde hobo, broer speelde waldhoorn) behalve mijn zusje (hele familie aan beide kanten is muzikaal). We kunnen allemaal leuk schrijven. Hebben allemaal interesse in de natuur, kunnen met computers overweg, etc etc.
Mijn zus studeert Bos en Natuurbeheer (bijna klaar) en weet nog niet wat ze wil.
Mijn broer studeert Technische Natuurkunde en gaat óf de computers in óf wordt leraar, maar eigenlijk weet hij het helemaal niet...
Ik ga volgend jaar met diergeneeskunde beginnen, lekker handig voor mijn paps met zijn paardjes... Tong uitsteken
Mijn zusje wil instructrice worden of paardenfysiotherapeute. Maar heel eerlijk weet ze het neit, ze is pas 12...
We zijn wel allemaal van die twijfelaars, dan dit, dan dat, van die heerlijk losgeslagen karaktertjes Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:16

Mijn vader is Hoofd/chef afdeling onderzoek en ontwikkeling bij de NS en mijn moeder is Auteur van hobbyboeken. Een broer is leraar ITC, andere weet ik niet Verward en de jongste studeert iets van techniek. IK zelf werk nu in een winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:20

Nope, mijn vader is bedrijfsleider van een groot autobedrijf, mijn moeder is huisvrouw. Ik ben qua studie journaliste en werk nu in de arbeidsbemiddeling. Rare familie Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:27

haha grappige vraag, bij mij klopt het ook wel. Mijn moeder was psychologe (voordat ze voor ons kindertjes ging zorgen, waar ik ontzettend trots op ben en veel respect voor had). Mijn vader is arts, en zijn vader (mijn opa) was dat ook. Alleen kwam mijn vader er na een paar jaar achter dat dit toch niet iets was wat hij zich echt voor 100% in kon vinden, dus volgde hij een opleiding aan het Harvard in de V.S., en werd uiteindelijk accountant, iets totaal anders! Toen heeft hij samen met een ander een bedrijf opgestart in Amsterdam, en sinds 2 jaar ook één in New York. En daar ben ik zo trots op, want hij heeft er ontzettend hard voor gewerkt. En zoals ik nu kan inschatten gaat mijn zusje (alhoewel ze nog maar in groep 7 zit, ook die kant op. Het medische ligt ook in onze familie, mijn zus is fysiotherapeut, en is bezig met een studie geneeskunde. Ikzelf ben geselecteerd voor een studie neurowetenschappen in Duitsland, ook medisch. Al met al gaat zo'n huis-tuin-keuken theorietje best wel op!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:27

Nee dat gaat hier niet op.
Mijn vader is Bouwkundige en project ontwikkelaar (oid *LOL* )
Mijn moder is huisvrouw en was daarvoor typmiep bij centraal beheer.
Ik ben tandartsassistente

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:30

Mijn vader werkt bij Staatsbosbeheer als schaapsherder Haha!
Voor z´n hobby richt hij politiehonden af, ik ben ook helemaal weg van werken met honden en ben hondengeleider bij de politie geworden.
Het klopt dus redelijk.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:41

Bij mij gaat het ook niet echt op!

Mijn vader is manager op een postkantoor, en mijn moeder apothekersassistente.

Mijn zus is verpleegster dat komt wel weer iets overeen met mijn moeder en ik volg de opleiding reizen...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 14:55

mijn moeder werkt bij mijn oma en verzorgt daar alles en krijgt daar ook betaald omdat het niet zo goed ging met de thuiszorg die voerde niets uit maarja. Mijn vader is contoleur hij controleert bedrijen of alles met de uitbetalingen en financieen wel zo gaat als het hoort te gaan bijv. tegen zwart werkers

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:07

Volgens mij gaat de stelling voor een deel op, ik heb overeenkomsten, maar ook verschillen (duuuh logisch)

Mijn vader is onderdirecteur bij een logistiek management bedrijf (jeetje wat een mondvol *LOL* ) Verder vindt hij het ook leuk om allerlei dingen te ontwerpen, zo heeft hij de Mega-vrachtwagen ontworpen (die je inmiddels op heel veel plaatsen ziet rondrijden *trots* ) Het ei heeft er alleen geen patent op aangevraagd, anders zou ik inmiddels al 30 paarden hebben volgens mij Knipoog *LOL*
Vrachtwagens vind ikzelf ook gaaf! Als ik later groot ben... dan wil ik in ieder geval ook mijn vrachtwagenrijbewijs halen!

Verder is pap een heel erge computerfreak, ik en mijn zusje ook, dus dat klopt ook wel.

Mam heeft in het ziekenhuis gewerkt, voornamelijk als hoofd van de linnendienst. Maar daar is ze een tijd terug mee gestopt, heeft toen een nieuwe opleiding gedaan en werkt nu, sinds een maandje of 2 in Zwolle (hoezo ik wil zo ver mogelijk weg *LOL* ) als iemand die mensen helpt te her intreden Lachen .

Dat heb ik volgens mij ook wel een beetje van haar, ik wil graag met mensen werken, mensen helpen, dat vind ik ook wel leuk!

Maar niet echt als beroep denk ik, anyway, als ik later groot ben, dan word ik óf dierenarts, óf iets anders met dieren (dan ga ik naar de HAS en zie daar wel wat ik gaaf vind Lachen )

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:11

mijn pa repareeerd printers en recycled de toner cartidges en mijn mammi werkt niet

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:18

Ehhhh, mijn vader en moeder zijn overleden.
Ik (nog) niet............. Verward

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:22

Dennis v m schreef:
mijn moeder werkt bij mijn oma en verzorgt daar alles en krijgt daar ook betaald omdat het niet zo goed ging met de thuiszorg die voerde niets uit maarja. Mijn vader is contoleur hij controleert bedrijen of alles met de uitbetalingen en financieen wel zo gaat als het hoort te gaan bijv. tegen zwart werkers


thuiszorg en administratief controleur heet dat dus broertje Haha!