Gister SBS6 - Twin Towers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Gister SBS6 - Twin Towers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 11:01

Wie heeft gister nog meer de documentaire gezien over de aanslag op de Twin Towers? Ik was er behoorlijk stil van daarna.
Beelden die ik nog niet eerder gezien had, van mensen die van bovenuit de torens springen en die je honderden meters naar beneden ziet gaan.
Geluidsopnamen van iemand die op de voicemail van zijn vriendin of vrouw inspreekt vanuit de Twin Towers vlak na de aanslag. Hij vertelt dat hij niet weet of hij het overleeft maar dat hij heel veel van haar houdt.
En de paniek bij de mensen die de aanslag zien gebeuren en de reacties wanneer mensen zien dat er nog een tweede aanslag volgt en dat de toren uiteindelijk instort. Zo erg...
En al die mensen die wanhopig met foto's naar cameramensen lopen in de hoop dat ze op die manier meer te horen krijgen over het lot van hun familie of vrienden.
De begravenissen en herdenkingen...Ook van reddingswerkers...
Vond het een mooie documentaire van SBS6, de burgemeester van New York was veel aan het woord en het heeft veel indruk op me gemaakt.
Meer mensen die het gezien hebben??


Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:04

Ik heb daar een stuk van gezien en ook was er een docu over op Discovery, o.a. over het brandweerkorps.
Erg indrukwekkend.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:22

Ik heb gelezen wat die advocaat heeft meegemaakt en dat hij heeft gevochten om in leven te blijven om zijn pasgeboren dochtertje. Akelig, op het moment zelf wist hij niet aan wat voor gevaar hij was blootgesteld.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:22

Ik heb het gisteren gezien, en zat net als een jaar geleden weer met een brok in m'n keel. Het blijft echt niet te geloven, die beelden. De paniek, het vuur, de rook, de wanhoop, en dan toch nog die enorme vechtlust van het Amerikaanse volk.
Ik hou m'n hart vast wat er over twee dagen gebeurt. Die Bin Laden is zo gestoord als een deur, zou me niks verbazen als hij deze week nog even bewijst dat hij nog steeds in staat is om dergelijke terreur te voeren, en en passant Europa nog even straft voor de steun aan de USA ofzo.... Brrrrrr.......

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:45

Nou Sonja dat was ook hetgeen waar ik gisteravond opeens aan dacht.
hij zal gek genoeg wezen om weer voor zo'n drama te zorgen op 11 september maar dan in 2002, ik hou mijn hart vast.

Helaas heb ik de documentaire niet gezien

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:53

Ze zijn de veiligheid ook al aan het aanscherpen in Amerika, dus jullie zijn niet het enige met dat wantrouwige gevoel.

De hond is de betere mens

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Re: Gister SBS6 - Twin Towers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:02

Cody schreef:
.
Beelden die ik nog niet eerder gezien had, van mensen die van bovenuit de torens springen en die je honderden meters naar beneden ziet gaan.


Daar werd ik even stil van en kreeg om het zo maar even te zeggen tranen in mijn ogen van....Het idee dat mensen de dood kiezen vanwege de aanslag. Het ergste vond ik ook dat ze plaatjes lieten zien dat die mensen dus naar beneden vielen...Zo stilstaand en als het nog een stukkie dichterbij was dat je hun gezichten kon zien....

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:02

Persoonlijk vind ik a.s. 11 September een erg feestelijke dag. Het is de tiende verjaardag van mijn petekind, en daar kan geen terrorist iets vervelends van maken.

Verder zou Al Quaeda wel heel vreemd zijn als ze een christelijke kalender voor hun verdere akties zouden volgen.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:14

Ik heb het begin met mijn ouders gezien, ben toen naar boven gegaan om verder te kijken in mn eentje (don't ask why, vond ik gewoon prettiger) maar ben halverwege over mn toeren maar weer naar beneden gegaan. Ik geloof dat mn ouders me nog nooit zo meegmaakt hadden maar ik heb ongelooflijk zitten janken. Het zit me gewoon nog heel erg diep geloof ik. Idd een hele goede documentaire.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Kelan

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:41

Vooral het stuk waar al die mensen, waarvan velen bedekt met stof en puin, over die brug liepen, vond ik erg indrukwekkend. Alsof je naar beelden van WOII zit te kijken. Ik moest na afloop ook echt even iets anders doen, voordat ik kon gaan slapen. Met die beelden in mijn hoofd wilde ik niet naar bed gaan.

Afgelopen week was ik in de US, en je ziet inderdaad dat de veiligheidsmaatregelen weer zijn aangescherpt, vergeleken met een paar maand geleden. Bijna iedereen moest bij de check op het vliegveld z'n schoenen uitdoen, bij de gate werden er veel meer mensen uitgehaald voor een random check enz.

Verder zijn veel mensen daar er best wel mee bezig, het ligt erg gevoelig. In mijn onschuld zei ik in een vergadering dat ik een bepaald actie item woensdag wel af zou hebben. "But that's September 11th" was de reactie. Oops, foutje.... Bloos

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:49

Heeft niemand dan ooit misschien kunnen denken dat het een 'inside job' is geweest van Amerika? Want die geruchten heb je ook. Bedoel het is nog steeds onduidelijk over dat toestel wat zich in het Pentagon heeft geboord. Had net die documentaire daarover op Discovery gemist Boos!

All your horses are belong to us! Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:01

joostvangestel schreef:
Verder zou Al Quaeda wel heel vreemd zijn als ze een christelijke kalender voor hun verdere akties zouden volgen.


Een goede moslim houdt zich aan de principes van zijn godsdienst en zal geen mensen doden, hun vrouwen respecteren en dieren niet onnodig laten lijden, en ook anders denkenden respecteren. Daar houden die lui van de El quaeda zich niet aan, omdat ze niet oprecht zijn. Dus waarom zouden ze zich houden aan een moslimkalender?

De hond is de betere mens

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:03

Ik heb alleen de laatste 20 minuten gezien. Vind het inderdaad vreselijk om te zien dat er zo veel mensen intense verdriet hebben, maar moet er meteen ook eerlijk bij zeggen dat er nog duizende andere mensen zijn in deze wereld die dat soort verdriet hebben, en veel daarvan is door het Amerikaanse leger aangericht. Zeg niet dat ze het verdiend hebben, want burgers verdienen nooit zoiets, maar het verbaast me dat er zo weinig naar de andere kant gekeken wordt.

Maar goed, over de documentaire: het viel me op dat er tussen de stills met huilende mensen een paar shots waren van moslims die (volgens mij) een graf aan het graven waren. Weet iemand wat daarmee bedoeld wordt? Want daar is verder niet op in gegaan..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:17

pentagon kan op zich opvallend zijn.
11 september 1941 wrd begonnen met de bouw van het pentagon. 60 jaar later de aanslag. (Bron: Discovery)
Kan natuurlijk toeval zijn.
Wat er is gebeurt is gebeurt, kunnen we niet terug draaien

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:20

Desiree: inderdaad. Maar wat ik vooral wil zeggen is dat je gewoon altijd op je hoede moet zijn voor idioten. Nou niet gelijk paranoide worden, maar vooral gezond verstand gebruiken. Voorlopig denk ik wel dat er in 2001 in Amerika meer slachtoffer zijn geworden aan het verkeer dan aan terrorisme. In het verkeer kijk je ook uit, leer dat ook met terrorisme-gevoelige zaken. Ik vlieg trouwens binnenkort voor de eerste keer sinds 9/11/01 weer eens die kant uit. Gezellig! Moet ik New York-San Francisco nemen of toch maar gewoon A'dam-San Fran?

Verder is herdenken goed, maar laten we vooral toch met het heden leven en naar voren kijken.

[edit] woordje "meer" toegevoegd [/edit]
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 09-09-02 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:25

Ik heb het ook gezien, en weer met tranen in mijn ogen. Onvoorstelbaar dat dat gebeurt is. Dat mensen sprongen heb ik vorig jaar life gezien op CNN, later is dat nooit meer uitgezonden omdat de beelden te schokkend waren. Het beeld van die mensen die sprongen staan nog steeds scherp in mijn geheugen. Ook dat mensen onder de stof uit de rook kwamen, helemaal verdwaasd, kijken allemaal vreemd uit hun ogen. De combinatie van ongeloof, paniek, angst......
Het was een mooie documentaire waarin goed de gevoelens waren weergegeven. Vreselijk dat het was gebeurt en hoop maar dat dit nooit meer gaat gebeuren.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:26

ja ik heb net een docu gezien ook over de twin towers
het was echt vreal;ijk om aan te horen en het te zien
zo eng
maar woensdag is het een jaar geleden dan zullen we wel weer 1 min stilte houden
en dat vind ik heel goed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:37

Het meest aangrijpend vond ik die mensen die hand en hand, samen sprongen. En ze hielden elkaar vast, tot het einde toe! wat was dat dramatisch zeg, echt vreselijk.

De hond is de betere mens

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:24

ik heb een stukje gezien, alleen wat ik dus echt niet snap, en nu zal ik wel iedereen over me heen krijgen...
Waarom moeten WIJ, en dan bedoel ik Nederland dus, een minuut stilte houden? Wat hebben wij er mee te maken? Goed, mensen die familie hebben in amerika, mensen die er gewoond hebben, iedereen die het wil, maar officieel? Nee, daar zie ik het nut er niet van in.
Puur gevoelsmatig hoor, totaal geen argumenten voor waarom we niet zouden herdenken, maar ik zie dus niet in waarom ik 1 minuut stil zou moeten zijn voor mensen die ik niet ken, waar ik niks mee te maken heb en waar ik niks om geef.
11 september, goed ik was geschokt, de dag erna praatte ik er nog over. Maar verder...Een vriendin van me zei een paar weken geleden: Het is alweer bijna 11 september. Mijn reactie was: Wat is er dan?
Deze gebeurtenis zal al snel uit het geheugen verdwijnen en in de geschiedenisboeken terechtkomen, waarna mensen er niet meer over na gaan denken.
't Helpt natuurlijk niet dat ik anti-bush/amerika ben....
No offence voor de amerikanen die hier zitten btw...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:33

Amerika staat symbool voor het westen. Wij zijn deel van dat westen. een aanslag om die redenen op amerika, is ook een aanslag op ons, ook al is het dan ver van ons weg. Die mensen zijn tegen amerika en hebben dezelfde redenen om ook tegen ons te zijn. Een aanslag op amerika is een aanslag op het hele westen, met gevolgen voor de economie van het westen, etc.

De hond is de betere mens

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:40

Desiree schreef:
Amerika staat symbool voor het westen. Wij zijn deel van dat westen. een aanslag om die redenen op amerika, is ook een aanslag op ons, ook al is het dan ver van ons weg. Die mensen zijn tegen amerika en hebben dezelfde redenen om ook tegen ons te zijn. Een aanslag op amerika is een aanslag op het hele westen, met gevolgen voor de economie van het westen, etc.


mja dat vind ik dus zo belachelijk! Amerika bepaalt dus in feite hoe wij leven! Waarom is dat zo? Waarom staan ze symbool voor het westen? Ik vind eigenlijk niet dat ze daar echt recht op hebben. Goed, ze hebben ons geholpen in de oorlogen, maar waarom vergeet iedereen dat ze zélf de taliban in hun zetel hebben gegooid, vreselijke dingen hebben gedaan in Vietnam, en vooral zélf die haat hebben gezaaid in het Oosten.
Maar zoals ik al zei, ik ben zwaar tegen Bush, vind hem veel te arrogant en tsja, ik weet niet precies hoe ik het onder woorden moet brengen...Té "iets" gewoon zeg maar Lachen
Dus mijn mening is nogal gekleurd door mijn hekel aan die vent...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:44

ik heb op discovery een stuk gezien,over mensen die vertelden dat ze konden wegkomen uit de zuid toren en op het plein kwamen en er allemaal stukken van mensen lagen,en dat vliegtuigstoelen met mensen erin zonder sommige ledematen er tussen lagen....echt naar zeg,ik was er ook wel even stil van....

soms is het beter om te zwijgen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:48

_Scarlet_ schreef:
mja dat vind ik dus zo belachelijk! Amerika bepaalt dus in feite hoe wij leven! Waarom is dat zo? Waarom staan ze symbool voor het westen? Ik vind eigenlijk niet dat ze daar echt recht op hebben. t...

grinnik, je stelt het erg simpel voor. Het is niet zozeer dat amerika bewust dingen bepaalt voor ons. Ze zijn groter en machtiger. Hun doen en laten heeft meer impact op europa dan ze zouden willen. als er in de states een ecomische malaise is, komt deze ook bij ons omdat hun economie samenhangt met die van ons en met die van de hele wereld. De cultuur, dingen die daar onstaan qua mode en mentaliteit, waait ook vaak hiernaartoe. Komt door de media.

De hond is de betere mens

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:51

Desiree schreef:
grinnik, je stelt het erg simpel voor. Het is niet zozeer dat amerika bewust dingen bepaalt voor ons. Ze zijn groter en machtiger. Hun doen en laten heeft meer impact op europa dan ze zouden willen. als er in de states een ecomische malaise is, komt deze ook bij ons omdat hun economie samenhangt met die van ons en met die van de hele wereld. De cultuur, dingen die daar onstaan qua mode en mentaliteit, waait ook vaak hiernaartoe. Komt door de media.


in feite hebben ze een monopoliepositie, en daar ben ik het niet echt mee eens....maar vaak is het ook zo dat als je niet met Amerika "meedoet", zoals in de oorlog tegen Irak, dat je dan meteen raar word aangekeken...Dát vind ik belachelijk...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:54

_Scarlet_ schreef:
[in feite hebben ze een monopoliepositie, en daar ben ik het niet echt mee eens....maar vaak is het ook zo dat als je niet met Amerika "meedoet", zoals in de oorlog tegen Irak, dat je dan meteen raar word aangekeken...Dát vind ik belachelijk...
[/quote]

ach, zoveel dingen die in de wereld gebeuren waar ik het niet mee eens ben. In mijn eigen land al. Ondanks dat er democratie is, en ik ga stemmen, gebeuren er dingen waar ik woedend over kan worden. Het MKZ beleid vorig jaar heeft me behoorlijk pissig gemaakt. Alles omwille van de economie ten koste van levens. En zo zijn er over de hele wereld dingen waar ik het niet mee eens ben. Wellcom to the world. Wie zegt dat het leven eerlijk is?

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, blondies, CarpeDiem_, claudtje, Flew, gerlindie, GoogleAdsense, Grainey, HELder, IASCrawler, Ipsiedipsie, JoyenUnory, manubres, MoniqueT, nafkedemi, NinaZ, Room_Soesje, RoronaZorro, Roulette_, SentiBot, Sintara, Switch2016, Vuri en 76 bezoekers