*verschillende hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

*verschillende hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 13:13

ik ben op zoek naar een goede hoefsmidt die het aan durft mijn merrie zo te bekappen dat het verschil in hoogte beprekt wordt. ff uit leg: ze is als veulen hoef bevangen geweest waardoor ze aan het rechte been een hoef been kanteling heeft gekregen op zicht niks ergs mits ze nu toch wat hoogte verschil krijgt om dat de eene hoef breed en gewoon is en de andere(rechts dus hoog en smal en stijl is wie ken dit probleem of weet een hoefsmidt die mischien deze uit daging aan wil gaan en graag zou ik van de dieren arts dus wille weten is er iets anders aan te doen?


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:21

Even iets verduidelijken. Bij hoefbevangenheid zakt het hoefbeentje tot op de hoefzool en ziet de hoef eruit als een soort langsnuitige strijkijzerzool. Lachen (afhankelijk van mate van bevangenheid natuurlijk)
Jij zegt dat de rechterhoef juist stijl en hoog is Verward Lijkt me wat tegenstrijdig.
Dat er een hoef aangepast moet worden om het paard in balans te krijgen is logisch, welke dat moet zijn laat ik graag aan de smid over.
Kijk eens opdeze site
http://www.xs4all.nl/~hoefsmid/
Onderop bij \natuurlijke paarden (onbeslagen hoeven)
staat een hoop info over de manier van bekappen die ik ook toepas op mijn hoefbevangen paard

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

rec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 17:16

ja het lijkt wat tegen strijdig en zo als jij het beschrijft lijkt het daar ook wel wat op beetje spits en op het midden buigt het wat moeilijk om uit te leggen ik ga ff kijken bedankt alvast

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 13:21

Het beste is om onder begeleiding van foto's die hoeven recht te zetten. Als je zomaar veel gaat veranderen aan de stand van een voet met een gekanteld hoefbeen kan dit nog veel verergeren (en ook andere problemen geven). Misschien is het slim om ermee naar Emmeloord te gaan, daar is vast een hoefsmid aan de kliniek verbonden en dan kan in overleg met DA en hoefsmid een oplossing gezocht worden. Anders heb je kans dat het mis gaat en je later nog verder van huis bent terwijl dit goed te doen is wanneer je het vanaf het begin goed aanpakt. Maar dan zou ik het met foto's erbij (beetje afhankelijk van de hoeveelheid kanteling) en met een hoefsmid en DA erbij doen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 07:14

Nooit zonder foto's hoevenr echt laten zetten of een rug laten behandelen. Ik spreek uit ervaring. Vaak is er een reden waarom die hoef zo is. Dat andere hoefje lijkt een platvoetje en dit een stijlvoetje. Komt vaak voor bij hko. Idnerdaad emt behulp bvan foto's en onder toezicht van een DA doen. ANders laten zoals het is want dan loopt het paard het beste.


esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

rec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 11:44

heb jullie raad op gevolgt en gebelt naar Da van wessum.(nederhortsen berg) vondt ook inderdaat beter eerst foto te maken, en dan met een goede hoefsmidt veder te kijken. heb woensdag een afspraak dus laat jullie weten. bedankt iniedergeval. meer weten meer dan een he

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

ben geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 14:14

nouw ben dus geweest wat een gedoe hoor is niet de makkelijkste op de trailer, stampen schuddent kwamen we daar aan maar goed.een onder zoek volgende heen en weer lopen en buig proef niet kreupel dus dat was gelukig een meevaller,toen foto,s maken hoef been dus inderdaat gekantelt maar niet zo ernstig als we gedacht hadden er moet dus inderdaat een heel stuk van de hoef af heb foto gezien hoe ze dat willen gaan doen(ziet er eng uit). met een goede hoefsmidt(schalkers uit almere) moet het bijna goed komen . thnx voor jullie rec en jullie atvies laat jullie zeker nog weten hoe het verloopt groetjes

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

bevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 18:12

ik ken dit probleem mijn pony darinka is ook vreselijk bevangen geweest en ook een smal en styl hoefje en gekantelde hoefbeentjes ik raad je aan om een smid te zoeken die er aandachtaan besteed en met zorg bekapt en per hoef kijt wat hij moet doen moet hoefsmid doet ok ortopedisch beslag dus weet wat ze doet en niet te veel eiwit voeren maarja moeilijk met een jonkie en elke 8 weken zeker late bekappen je mag me ook pb en gr tamara

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:43

Daar heb je een goeie smid aan hoor dick kan bekappen als de beste! Succes gr. shaneen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:02

Schalkers is prima, hij doet ook de dravers op de stal waar ik vaak kom (entrainement Hartman).

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

morge groote dag dus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 19:09

morge gaat het dus gebeuren vin het best eng maar zal wel goed komen laat jullie weten hoe het ging en ik ken schalkers heeft vroeger ook een antal van mijn paarden gedaan op de manege , dus heb er alle vertrouwen in maar eng is het wel stuk er afhakken van haar hoef wordt vervolgt

esssie
Berichten: 152
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: almere

ongelofelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 14:09

woensdag de groote dag dus : muts weer in de trailer een heel hepening (ze houdt niet zo van trailers) maar goed daar aan gekomen moest ff wachten . foto,s bekeken en hup dus aan de slag heb ff niet gekeken heele stukken er af en weer een foto gemaakt en er hoefde gelukig niks meer af.zooltjes er onder voor beetje ontlasting en klaar. raar gezicht heb een paard met bijna gelijke hoeven ze moet wel nog een jaar om de 6 wken gedaan worden maar ach als dat het ergste is. heb gisteren al voor zichtig gereden .en ze heeft buiten wat spier pijn nergens last van . hij vondt wel jammer dat ik niet eerder ben gekomen had dit veel eerder op gelost kunnen worden dit geld natuurlijk voor mijn paard iniedergeval allemaal bedankt voor mee leven en raadt esther


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, Lolala73, pluisje88, Unleash en 36 bezoekers