Furinoso x Notaris x Courville

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Furinoso x Notaris x Courville

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 21:41

Eindelijk heeft mijn goede vriendin een paard gevonden dat kwa type, gangen en budget bij haar past. Een drie en een half jarige met bovenstaande afstamming.

Die Furinoso moet er eentje zijn van Furioso I van Furioso xx. De moeder is een merrie uit 1985 van Notaris, waarachter weer Courville xx.
Paard met behoorlijk bloed dus.

Ik wil haar graag wat meer informatie over deze hengsten toesturen, maar van Furinoso heeft google.com nog nooit gehoord, en Notaris en Courville zijn al een tijdje niet meer, dus die informatie is ook niet makkelijk te vinden...

Wie kan me helpen, wie heeft meer info over deze hengsten?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?



ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:50

Is het nu een Furinoso x Notaris (v. Courville xx), of is het een Furinoso x Notaris x Courville xx?
In het laatste geval is het behoorlijke inteelt.


Notaris:
Afbeelding

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 21:53

Dat laatste is het geval, dus 3x Courville in de stamboom.
Maar het is een ruin, en hij is gezond, dus wat kan het verder schelen...maar inderdaad, behoorlijk inteelt, ik zou zelf niet zo durven fokken...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:55

Wat is Furinoso?
Welk stamboek? Boos!

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:04

ikheb een Krack C. x Notaris verzorgd, (foto is in mijn profiel te zien), deze lijkt qua toch wel wat op de Notaris.. meer kan ik eigenlijk niet vertellen... tja.. lief paard, mooie gangen, bouw.... het ware paard heb ik alleen niet echt ontdekt (had nogal veel meegemaakt) en met veel leifde en geduld kwam hij wat uit zn schuld, maar hij is nooit echt relaxed geweest...

....

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:05

Bij welk stamboek is Furinoso goedgekeurd? Want ik heb er ook nog nooit van gehoord. Kan het geen eigen hengst zijn geweest waar die mensen mee hebben gefokt?

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:57

Ik ken de hengst ook niet, zou ook niet weten bij welk stamboek hij gekeurd is en of hij sowieso wel gekeurd is...

Wat voor papier zit erbij? Denk een reg. A dan?? Of B???

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 08:57

Furinos heet het beest dus, ik had een O-tje teveel onthouden.
Wel stamboek hij van is, is mij onbekend, hij is wel bij het kwpn geaccepteerd als buitenlandse hengst. Hij is gefokt/gekocht door die Jan Brouwer die ook Purioso (praktisch zelfde bloed) en Rossini op stal had.

Bij de driejarige zit een blauw papier (reg. A) van het kwpn (stom gezicht joh, blauw met diezelfde omranding, net als of het papier verwassen is Haha! )
Via Google.com zijn er wel Furinos-sen te vinden, maar dat zijn een paar nakomelingen die te koop zijn. Daarin wordt overigens verteld over Furinos van Furioso 2...

Maar van welk stamboek hij is, geen flauw idee...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:40

Hij is een Hannoveraan, ik vond het al zo wazig.
Hij is gefokt door Antonios Bloemen of hij bij die Jan Brouwer heeft gestaan zou ik echt niet weten. Ook heeft hij een goedgekeurde zoon Furinos Son.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 09:57

Chantal1 vertel me meer! Heb je links ofzo? Ken je het dier? Vertel, vertel!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 10:24

Nou, Ik weet alleen dat hij een Hannoveraan is, Furioso II x Waldhorn x More Magic xx x Erich. Hij is bruin, 1.71 m. en bij de Hengstleistungsprufung was hij 23ste van de 45. Ik Kan wel achter meer komen maar dan heb ik wel even tijd nodig.
Jammer genoeg heb ik geen links, heb er ook al naar gekeken, ben wel erg benieuwd.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 10:59

Citaat:
Hij is bruin, 1.71 m. en bij de Hengstleistungsprufung was hij 23ste van de 45.


Zijn rapport:

Springen 106,49, Dressuur 92,34. Totaal 99,47 !

De grootmoeder de More Magic dochter Mosaik is ook de grootmoeder van Voltaire !!!!!!

Dus in de springrichting gefokt.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 12:22

Beestje kan ook prima springen, zeker weten, zo makkelik en ruim over een hindernis van 1 meter heen, heerlijke manieren.
Maar er zat ook heel veel beweging onder, lekker los en actief. Zo groen als gras, maar wel de belofte van een goed veelzijdig sportpaard...
Donkerbruin, heel klein tikkie ramshoofd (charmant, past er helemaal bij), weinig aftekening, hoogte nu ± 1.67m., maar nog erg bloot, maw die groeit nog wel een stuk.

Maar hartstikke bedankt voor de info! Ik kan nu weer verder zoeken in de hannoveraanse sites....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:41

Troef schreef:
De grootmoeder de More Magic dochter Mosaik is ook de grootmoeder van Voltaire !!!!!!

Dus in de springrichting gefokt.


Ik wist dat er wat was met more magic xx, nu weet ik het!

Iig, ik heb wat meer info.
Bij het rapport stond ook over hem geschreven:
Elegante verschijning, een hoge bewegingskwaliteit, boven het gemiddelde springkwaliteiten en een veelzijdig paard met een zeer interessante bloedlijncombinatie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: vicky en 8 bezoekers