Hoe gaan jullie het bos in?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Hoe gaan jullie het bos in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 17:06

Gaan jullie bijvoorbeeld met hulpteugel, strenger bit, nix??? En hoe zijn jullie paarden dan in het bos? Mijn paard is gewoon echt ontzettend heftig en gaat altijd niet normaal aan de haal in het bos. Ik rij daarom met slof... alle andere dingen geprobeerd en niets hielp! IK heb hem meestal aardig los hangen alleen als er iets aan gaat komen enz pak ik 'm wat strakker. Ik weet het het is niet het beste maar in mijn geval wel.... en jullie???

Play Like A Man, Win Like A Woman!


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:12

Ik ga in ieder geavl nooit alleen het bos in, ik neem ook altijd mijn mobiel mee. Voor het geval dat...in het begin had ik de halsverlenger om, maar nu net meer. Dat wasook meer voor mijn eigen gevoel, want je je hebt er niks aan buiten......

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:22

als ik nu naar buiten ga (aan de fiets) dan gaat er een hengstenketting onder haar kin door (shet) en met mennen heeft ze gewoon een utrechtse stang.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:24

Heeeelemaal niks!

Nico is best schrikachtig in het bos, maar dat is hij overal. Het wil ook nog wel eens voorkomen dat hij hardstikke druk gaat doen en gaat huppelen, gewoon omdat hij er zooo'n zin in heeft, maar ik heb verder nooit hulpteugels of een ander bit bij Nico in ofzo!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:27

hmm wij hebben geen bos hierzo... dus dat valt eigenlijk al af, maar als ik het bos in zou gaan met leo....

* iig de slof om voor veiligheid
* gewoon hoofdstel dus dan ook...
* Zweep, sporen
* peesbschermers, strijklappen
* en ik zelf dan maar écht weer eens een cap op!

En maar het beste ervan hopen!

....

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:29

Ik ga meestal met mijn western tuig op pad.
Dat zit lekker en dan lekker met los teugeltje.
soms sporen, maar vaak vergeet ik ze, heb ze op een buiten rit eigenlijk ook niet nodig.
Zo ga ik overgens op elke buiten rit bos of geen bos.
(ik heb gewoon een verwende kont)

Dressuur in de bak doe ik met mijn veelzijdigheids zadel enz..

Mon-nikky

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:33

Ik ga met mijn Fjordje gewoon met zadel en trenshoofdstel met gecombineerde neusriem het bos in. Misschien was een barebackpad en touwhalster ook wel voldoende. Heb ik nog niet geprobeerd.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:44

Poeh, heb je een uur? Tong uitsteken

Ik ga het bos in met:

- paard
- heuptas met telefoon, sleutels, twee bidons en neusdruppels (ben verslaafd aan otrivin)
- twee bidonhouders met bidons aan de voorkant van mijn zadel
- speed distance system (horloge om en kastje aan mijn arm)
- hartslagmeter (band om maaraak en horloge aan zadel)
- cap

Verder geen ander soort teugels. Integendeel, extra zacht dubbelgebroken K&K bit aurigan argentaan, gewone teugeltjes, meestal mijn endurancehoofdstel zonder neusriem etc. Dus basic. Raak heeft wel peesbeschermers om.

'Paint' it 'Black'

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 18:02

Ik ga ook nooit alleen het bos in, want die van mij draait om en gaat dan gewoon terug Haha! En als ik samen ga neem ik ook altijd me mobiel mee idd.

Play Like A Man, Win Like A Woman!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:08

Ehmm... met zadel en hoofdstel en niet te vergeten, uiteraard een paard! *LOL*

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:10

ik ga gewoon zoals ik ook in d ebak rij en natuurlijk me cappie op! verder meestal met zijn 2en liever niet alleen want als er wel wat gebeurt! maar verder geen hulpteugels ofzo

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:16

Een martingaaltje, mobiel, zakmes, flesje water, bokriempje (om de teugels aan vast te maken). Maddox is super braaf in het bos, maar heel soms wil hij even racen en dan is de martingaal wel fijn.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:29

Ik ga het bos in gewapend met een mobieltje.
Voortaan is Kawa met een lange teugel door het bos te rijden, maar een paar jaar anders was het alleen trepelen, snuiven, passage enz enz.

ik rij altijd met een K&k dubbel geboken bit en dat deed ik toen ook.

Rijtechnische problemen moet je niet oplossen met zooi, maar gewoon door oefenen en veel doen.

Met andere paarden heb ik het idem dito opgelost

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 18:31

Wij proberen het ook al heel lang, we hebben ook veel geoefend. Maar het is en blijft een engels volbloed en ze zal dat altijd blijven doen. Dat krijg je er niet uit. Maar het liefst zou ik ook zonder zooi het bos in gaan......

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:41

westernhoofdstelletje met trensje en een westernzadel.
Lekker met een lang teugeltje door het bos.


Met Danno ben ik nog maar 1x geweest, maar gewoon ook met een westernhoofdstelletje, trensje, en mijn westernzadel(inmiddels verkocht).
Voor de eerste keer ging hij super lekker relaxed.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:42

de mijne is engels volbloed aan vaders kant en aan moeders kant zit een scheut arabier.
En tot 2 jaar geleden was het een super heet paard en nog eens brutaal ook.
Maar het bewijs is er dat het toch echt kan, alleen zoiets is idd niet 1,2,3 geleerd, maar dat is niets met paardrijden.

Het heeft mij ook een jaartje of 5 geduurd met hem, maar geduld is een schone zaak Lachen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:57

euh gewoon cap op, paardje opzadelen niets bijzonders en rijden maar. Mobiel gaat mee maar verder echt niets. Zou niet weten waarom

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:09

heej maaik ik dacht dat je bij shico ook altijd een martingaal omdeed.
als ik t bos inga gewoon zadel hoofdstel vlechtjes vliegenspray op mobieltje geld, sleutel en mn zweep wara ik altijd mee rij.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:34

n prencipe niks geen verandering.
Soms is hij heel fris (vooral met meerdere paarden erbij) en dan doe ik een tiedeman om, heel fijn want hij kan dan niet ver.
Maar eigenlijk heb ik bjna nooit een hulpteugel erbij!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:39

eigenlijk niks anders speciaal. Ik neem altijd een telefoon mee, ga bijna nooit alleen. En jongere pony doe ik wel eens een martingaal om, maar bij de andere niks anders.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:59

Als ik met LAiser naar het bos ga, is er altijd iemand anders bij. (Mijn held op sokken durft niet alleen Knipoog )
Maar meestal doe ik dan een martingaal om, gewoon voor het geval dat Laiser in paniek raakt. En ik zet buiten altijd mijn cap op, in de bak zet ik die nooit op behalve tijdens springen. Verder neem ik altijd mijn mobiele telefoon mee. EN aan mijn zadel zit een labeltje met mijn telefoonnummer voor het geval ik van Laiser af val en hij aan de kletter gaat.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:06

Marjolein schreef:
heej maaik ik dacht dat je bij shico ook altijd een martingaal omdeed.

idd tijdje gedaan omdat Shic wel eens vreemd wou doen maar laatste jaren rij ik m altijd zonder iets

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:10

Ik heb er gewoon omhangen wat ik er in de bak ook heb omhangen, vroeger was dat wel eens anders maar ik heb nu geleerd dat er ook buiten iets als opvoeding bestaat. Mobiel heb ik ook altijd bij me en ik zit meestal op een spring/vzh zadel met korte beugels omdat ik dan een stukje steviger zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:34

Gewoon zadel, hoofdstel en paard Haha!
Geen mobiel want ik heb toch geen ontvangst.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:38

Als ik ht bos inga!

Hoofdstelletje, gewoon dubbelgebroken bit, geen sporen niks, geen hulpteugels. Cappie op en met een lang teugeltje genieten!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Eve_Nie, ikkuhh90, josien_m_, Kmbrly, laura22, Maanon_, Mark0919 en 35 bezoekers