Wie helpt? Iets gezocht tegen die vervelende jeuk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Wie helpt? Iets gezocht tegen die vervelende jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 19:58

Hallo Allemaal,
Wie kan mij alsjeblieft helpen??? Mijn pony heeft nu ongeveer 2 jaar last van zomereczeem en het wordt echt steeds erger...
Ze heeft een deken die haar hals en en de rest van haar lichaam bedekt maar deze helpt amper... Ik word er echt wanhopig van als ik haar zo zie schuren en zie doen! Nu was het vandaag zo erg dat ze zo heeft liggen rollen in de wei dat nu echt open wonden op haar schoft en manenkam verschijnen! Weet iemand een of ander zalfje of weet ik veel wat de jeuk wat verminderd want dit is echt zielig...
Al vast heel erg bedankt!!!!!

Anne


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:21

Ik gebruik TeaTrea voor mijn paard en ook voor mijzelf. Je kan het overal op doen, het helpt tegen jeuk, open wondjes en tegen ruwe plekken. Je kan het zo kopen bij de drogist.

Toos paardloos

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:31

je paard wassen met betadine shampoo..
werkt genezend...

Brabantse Fries ;)

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:35

wij zijn nu een nieuw middel aan het uitproberen : horsols (ofzoiets)
het schijnt supergoed te werken. we hebben dit op aanraden van ons hoefsmid gehad die er goede ervaringen mee had gehad met zijn vorig paard die aal zijn manen tot bloedens toe had afgeschuurd.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 08:42

Zelf gebruik ik wanneer de wonden open zijn DOG ECZEEM en anders gebruik ik Horzol. Horzol gebruik ik vanaf mei-juni eerst om de 2 dagen en wanneer het erg wordt (echt zomer) gebruik ik het dagelijks. Is een flesje dat je bij de apotheek kunt kopen en je moet het er gewoon op spuiten. (ik tel de druppeltjes niet, ik spuit maar wat).
Voor mijn pony helpen deze produkten heel goed. Ik denk dat het zoals het ernu uit ziet voor hem voorbij is voor dit jaar. Zo goed is het genezen. Als je het niet weet merk je het zelfs niet meer.

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 14:14

Alvast heel erg bedankt allemaal!!!!
Ik ga het uit proberen!!!

ieris

Berichten: 1758
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:07

Mijn paardje heeft ook last van zomerexeem,ik heb eerst itch free gebruikt maar dat hielp niet zo goed.
nu heb ik tkc dat werkt echt heel goed,je hoeft het maar om de 3 dagen erop te smeren,heel zuinig in gebruik dus!
Er is nog een middel wat heel goed werkt hg 709 heet dat.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 16:09

Ik denk dat ik hier wel wat aan zal hebben maar kunnen jullie me misschien vertellen waar jullie deze middelen kopen?
Alvast bedankt!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 00:22

mijn pony heeft nu voor de tweede zomer silitch spray van silverlinde(te bestellen bij de paardendrogist)en deze twee zomers heeft ze al haar manen en staart nog!dit spul werkt bij haar echt heel goed!

soms is het beter om te zwijgen

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 08:17

Alayda schreef:
Ik denk dat ik hier wel wat aan zal hebben maar kunnen jullie me misschien vertellen waar jullie deze middelen kopen?
Alvast bedankt!


Je kunt in ieder geval beginnen op www.paardenrdrogist.nl, daar zijn de meeste middelen wel te koop.

boyke
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:44

Mijn vriendin haar paard had het ook en zijn heeft heel veel dingen geprobeerd. Nu probeert ze het met soda-water en daarna haar pony in spuiten met brandspiritus. Er zijn mensen die dit al geprobeerd hebben en waarbij het hielp.

Palomino's are the best!

boyke
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:44

Mijn vriendin haar paard had het ook en zijn heeft heel veel dingen geprobeerd. Nu probeert ze het met soda-water en daarna haar pony in spuiten met brandspiritus. Er zijn mensen die dit al geprobeerd hebben en waarbij het hielp.

Palomino's are the best!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 14:11

Een stalgenootje gebruikt appelazijn op de jeukende plekken en doet het door het voer. Schijnt goed te helpen.

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 13:11

Sinds kort gebruik ik D-itch van de Paardndrogist. Het is vreselijk vet en stinkt naar frituurvet en afgewerkte olie, maar volgens het etiket bevat het allemaal natuurlijke stoffen. Het is het eerste middel dat ik heb gevonden dat bij mijn paard echt werkt tegen de jeuk.

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 13:33

Aan smeerseltjes geen gebrek. Ik hoop dat ze werken, maar mocht het nu niet zo zijn, dan weet ik nog wel een paardemiddeltje om te zorgen dat ze zich minder gauw kapot schuren; Schroef een Vero borstel stevig tegen de deurstijl/boom of wat hij ook gebruikt om te schuren, desnoods twee naast elkaar. Daar kan hij dan heerlijk tegenaan schurken. Hij hoeft zo niet een half uur als een idioot te schuren om op de plaats van de jeuk te komen. (de huid van z'n manen en staart) Enige nadeel is dat z'n manen of staart in de knoop kunnen gaan zitten, maar zijn kostbare velletje blijft heel. Je paard zal je dankbaar zijn!

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:05

Ik behandel van binnenuit met VSM allergitum en VSM cullivetsum druppels en als ondersteuning in de wei Switch Pour On. Mijn eczeem pony heeft helemaal geen last meer.

Dit is ook bij de paardendrogist te bestellen.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:41

Mijn pony heeft ook last van zomereczeem en ik heb echt al van alles geprbeert. Sinds vandaag heb ik iets nieuws van de dierenarts gekregen en dat middel is eigenlijk voor honden en katten, maar het schijnt te werken. Ze vertelde ook dat er zo veel middeltjes zijn en dat je er maar net achter moet komen welke bij jouw paard past! (ik ben dus ook blij met al die middeltjes kan ik een verder kijken als dit ook niet werkt)
jij verder ook succes... (baby oli wil ook wel eens helpen... maar bij mij duurde dat maar 2 weken)

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

chantal20
Berichten: 28
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:35

Ik gebruik camferspiritus met glicerine en werkt echt super bei allebij mijn paarden. Kun je gewoon bij de drogist kopen.
groetjes Chantal

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Re: zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:19

silleke schreef:
en anders gebruik ik Horzol.

Dat heb ik ook gebruikt, maar hij kreeg allemaal velletjes(?) in z'n staart en manen.
Heb jij dat ook?

fiona
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-09-02

Re: Wie helpt? Iets gezocht tegen die vervelende jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 17:12

hoi, ook ik gebruik tkc tegen de zomereczeem, helpt wel. is te krijgen bij hoefsmederij nico gorter. tel: 0504095910. fax: 0504095910. email:nicogorter@planet.nl www.etrade.nl/hor00003
is niet goedkoop, halve liter fl 70,- 1 liter fl 125,- en daar komen nog verzendkosten bij, je bent ongeveer 1 liter per seizoen nodig. is wel de moeite waard!!! succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, jazzejam, MariskaFally, NorwayFjord en 33 bezoekers