Scheren.. Wanneer, hoe en door wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Scheren.. Wanneer, hoe en door wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 09:46

Hoi,

Inmiddels gaat dit waarschijnlijk de derde winter worden dat Navy haarloos wordt.. Ik ben nu extra vroeg begonnen met dekens, inmiddels heeft ze al weer een tussendekentje op, maar dat is nog nooit goed gegaan, elke keer weer werd Navy een teddybeer..
Omdat ik nu een erg stevige training wil gaan aanhouden in de winter (ik wil volgend seizoen klasse 2-klaar zijn), kunnen we dat extra vachtje niet gebruiken..

Het eerste jaar heb ik het laten doen. Dat ging erg netjes en ze stond er toen goed bij. Ze was erg braaf, en heeft zo´n 4 uur lang geduldig stil gestaan.. Daarom besloot ik vorig jaar het er zelf maar op te wagen. Ook toen was zij superbraaf, maar een stuk minder netjes.. Nu ik weet waar ik op moet letten zal het uiteraard beter gaan, en het scheeld een hoop centjes, maar ik twijfel nog..

Ook heeft zij beide keren een schimmelinfectie vlak ná het scheren gekregen. Beide door andere apparaten. Zouden deze allebei besmet zijn geweest? Kan zij egwoon niet goed tegen het scheren? Door een niet goed genoeg ademende deken(broeierig)? Of doordat zij ´s winters want minder vitaal is, en daardoor vatbaarder is voor dit soort dingen?

Ook vroeg ik me af wanneer jullie hier meestal aan begonnen. Tot nu toe is 1 x scheren genoeg geweest, ik schoor dan ook vrij laat, November/December. Natuurlijk wil eigenlijk afwachten of ik het met flink wat dekens tegen kan gaan, maar dan loop ik het risico dat zij met al drie dekens om, ook nog eens geschoren wordt en dus nog meer dekens op krijgt.. Lijkt me ook niet al te fijn voor Navy, de schimmelgevoeligheid en mij (kost wat tijd.. 4 dekens opdoen *LOL* ).

Help??

Groetjes

Dennis

Berichten: 31467
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 13:00

Ik vind een jachtmodelletje ideaal. En dan zelf kijken waar je wat meer of wat minder haar weg haalt. Heb ik vorig jaar met Den ook gedaan. Ik had z'n hele hals gedaan ipv alleen de onderste helft(zit toch onder z'n manen).
En laat scheren en dan meteen een goeie deken op(of 2 hangt van het weer en je paard af of het een koukleum is).

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 13:17

Scheren doe ik ook altijd zelf. Bij de veearst kan je een spuitbus kopen met smeerolie voor scheerapparaten die meteen ook desinfecterend werkt!
Gewoon lekker zelf doen!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 14:53

Ik deed t bij mn vorige paard zelf, gewoon helemaal kaal, ik had er niet echt een tijdstip voor gewoon ff aanzien wanneer de vacht te dik wordt.

Ik heb mn huidige paard geschoren gekocht maar ik hoop dat ik dat kan voorkomen als ik m lekker optijd de deken opgooi. Maar da's ff afwachten.