Chat bij forum te plaatsen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Chat bij forum te plaatsen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 13:53

Hoi,

Is het misschien een idee om een linkje te maken naar de chat van bokt.
Deze blijft helaas heel vaak erg leeg.
Ik denk dat dat komt doordat vele het bestaan er niet vanaf weten.

Wij hebben het vroeger gehad op een ander forum waar ik admin ben dus ik weet niet of dit een idee is.

Groetjes
Annelies

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 14:21

Dat zou geen probleem moeten zijn....
ik vraag me af waarom er geen link staat, Bart?

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 14:31

wat is de link van de chat van Bokt..???
ik wist niet eens dat er een chat was Verward

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 15:04

Er staat geen link omdat er nog steeds geen fatsoenlijk chat systeem is. Ben nog helemaal niet tevreden over de chat die we nu hebben. Grootste probleem is dat iedereen onder een willekeurige naam kan chatten en dat het nu maar moeilijk mogelijk is te kijken welke bokkers er aan het chatten zijn.
Ben al best lang op zoek naar een fatsoenlijke oplossing maar ik heb nog steeds niets gevonden dat helemaal voldoet Verdrietig

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:15

De stijl is ook heel anders ..dat schrikt mij persoonlijk best af ....
Kun je anders niet een sticky plaatsen met de link bij Het Kippenhok ?
Is toch alvast wat , en voorkomt wanliners misschien een beetje ? Knipoog

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:43

Een sticky bij het kippenhok is een heel goed idee, pmarena!
Dan zouden er ook meer mensen op af komen, want nu is die echt vaak leeg.Want ik wist eerst ook helemaal niet van de chat af. Sinds een half jaar pas!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 18:51

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een javachat te maken met een vaste geregistreerde login?
Of wel,....

Is een ideetje

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:32

Probleem is dat ik het forum ook bij wil kunnen houden zonder Java client. Ik heb dus het liefst een systeem dat via iets als IRC werkt.. Verder zijn die Java clients meestal niet echt makkelijk aan te passen of uit te breiden..

Probleem met dat IRC verhaal is vooral dat het erg lastig is om username/password te controleren, of ja, vooral om dat verplicht te stellen en ook gebruiksvriendelijk te houden..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 23:09

MM en een op pearl gebaseerd chatje? die is makkelijk aan te passen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 23:17

MM?
Meeste Perl chats werken via HTTP en het probleem daarvan is dat ze nogal veeeeel resources gebruiken Scheve mond Niet echt handig dus.. En dan heb ik nog steeds een browser nodig om de chat te kunnen gebruiken.
Ander nadeel van webbased chats is dat ze een heel stuk trager zijn (duurt even voor je een reactie ziet).

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 12:56

mm dus je wilt iets gebruiken van een IRC programma waarmee je de chat binnen komt voorbeeld is mirc etc.....

Ik denk niet dat er dan nog veel opties vrij zijn, alles heeft voordelen en nadelen....
Ik kan misschien wel iets van een chatclient in delphi zien te schrijven.
Maar mijn vraag is...
Wat wil je precies !?!?!?
Ik kom daar nu niet duidelijk uit.

Als je intresse hebt in hulp kan je me Pben doe je het liever zelf dan is het mij even goed.

Groetjes
Annelies

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 17:53

welke mogelijkheden zijn er eigenlijk buiten JS en pearl om 'n chatbox te maken (wel/niet irc gebasseerd) kbedoel er zullen niet veel keuzes over zijn, want php bijv kan de connectie nie openhouden :S dus dat schiet ook al niet op...
en idd wat voor id moet het zijn?voorbeeldje/tekening ergens?

en liesje_1 wat is MM ?? of meer in de zin van hmmmm (pijns*)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:13

Damn, had hier al op gereplied maar het toetsenbord van m'n laptop heeft er geen zin meer in Boos! Is er compleet mee opgehouden, grr. Laptop is net 1 dag terug van reparatie *zucht*

Maar goed.
Wat ik eigenlijk wil is een NickServ die de database van Bokt kan lezen en gebruiken voor usernames/password. Verder moet iedereen van de chat af getrapt worden als ze zich niet identificeren binnen een paar minuten.

Probleem is dus het verzorgen van de communicatie tussen Nickserv en de Bokt user database en verder zorgen dat mensen op een gebruiksvriendelijke en veilige manier hun username en vooral wachtwoord op kunnen geven.

Het standaard IRC commando is:
/msg nickserv identify bartvb mijn_wachtwoord

lijkt me niet echt handig als iedereen dat in moet tiepen zodra ze de chat in willen. Ten eerste is het gewoon lastig voor de gemiddelde computergebruiker en ten tweede kan op die manier iedereen je wachtwoord zo meelezen als ze achter je staan.

In de java applet is dat wel op te lossen, daar kan je opgeven dat er bepaalde commando's uitgevoerd moeten worden voor de gebruiker kan chatten. Voor mensen die iets als mIRC gebruiken wordt het echter lastiger..

Maar idd, wat is MM?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:25

MM, moet je volgens mij lezen als in mmmm.

Verder weet iedereen inmiddels toch al de chat te vinden, nouja, bijna iedereen, dus zo erg nodig is het toch niet dat hij erbij komt te staan?

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:27

kun je voor het tegengaan van meekijkers niet iets van 'echo-off' gebruiken?

Het zal verder toch wel zo te maken zijn dat er velden komen met :
username => die word gechecked met de db van bokt
nickname
password => moet hetzelfde zijn als de bij de desbetreffende username als in de bokt db

zo iets dergelijks?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:33

Bart is misschien te simpel gedacht van mij, maar kan je het niet zo doen dat de link naar de chat alleen zichtbaar is als je ingelogd bent op Bokt?
Verder nemen we wel genoegen met een iets minder super functionerende chat zolang er niks beters is hoor! Haha!

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:21

de link zal het probleem niet zijn, Bart wil het zo hebben dat mensen niet onder een boktnaam kunnen chatten. Dus dat ik me voordoe als BartVB ofzo