knieproblemen..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-13 12:08

Chantal balen zeg van die terugval. Misschien was het net teveel.?

Mirranda Dat lucht soms wel eventjes op hoor.! Snap dat het frusterend is maar jij kan er ook niks aan doen en denk dat jou colega's dat ook wel zullen snappen.
Ik stuur je zo eventjes een pb weet misschien nog een plek voor je. ;)
Dat aankomen herken ik ook heel erg. Ben de afgelope half jaar een paar kilo bij gekomen. Hoop die er ook met fysio er nu weer af te kunnen krijgen deels.

Zo ik ben net weer terug van fysio. na de vorige keer een 2 dagen wat meer last ervan gehad maar die reactie was gebruikelijk qua tijd. Vandaag weer 15 min gefietst 10 min op de crostrainer gestaan en nog wat gewicht oefeningen gedaan. :) Aardig inspannend maar zo far so good. Zal morgen en vanavodn wel een aardige reactie krijgen majhaa je krijgt geen spieren zonder spierpijn zeggen ze toch. ?
Afgelope zaterdag ook weer op een paard gezete. Wel meer een paar rondjes gestapt alleen maar toch wel heel erg fijn. :D ook geen last gehad toen van mijn knie. :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond


nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:32

Mirranda, de naam die ik bedoelde is Dr. Phillipe Natens

MarjaG, dankje :)

XxLiEsJuHhxX, wat fijn dat het zo goed gaat! Klinkt echt top +:)+

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:14

Dank je, ik ga googelen op die naam.

Inmiddels begrepen dat `CZ ook wat voor me kan betekenen. Zij hebben een programma dat heet Best doctors en gaan daarbij internationaal de beste orhtopeed bij je letsel zoeken.
Misschien komen zo ook wel bij die arts uit ;)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:14

Dank je, ik ga googelen op die naam.

Inmiddels begrepen dat `CZ ook wat voor me kan betekenen. Zij hebben een programma dat heet Best doctors en gaan daarbij internationaal de beste orhtopeed bij je letsel zoeken.
Misschien komen zo ook wel bij die arts uit ;)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:15

Excusez moi... dubbel geplaatst (hoe krijg ik dat weer voor elkaar ) :+

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:32

Daar heb ik ook wel eens van gehoord! Hopelijk kunnen zij iets voor je doen :) Alleen had ik begrepen dat je dan niet op bezoek gaat bij zo'n arts, maar dat hij/zij op basis van je hele rapport en alle gedane onderzoeken een diagnose/advies opstelt. Is dat zo?

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-13 21:47

Mirranda klinkt nog niet zo gek.!! Hoop dat hun wat fijns kunnen vinden.!

Bij mij nog eigenlijk helemaal geen reactie van mijn knie gehad na de fysio.. :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond


Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:49

Geloof dat dat idd zo werkt. Maar dat zou ook voldoende zijn denk ik want de MRI + foto's is toch het enige waar ze naar kijken en aan de hand daarvan hun advies geven.

IK wordt nu binnen 2 werkdagen teruggebeld en dan zal ik wel horen wat ze willen en hoe het traject gaat verlopen.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:52

Liesjuh wat goed dat je verder geen last hebt na je fysio.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:00

Liesjuh, wat goed! Fijn hoor!

Mirranda, had ik het goed begrepen :) Zou fijn zijn als ze je kunnen helpen, als er iemand anders nogmaals naar kijkt en je van een onafhankelijk advies kan voorzien. Ik ben benieuwd!

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:16

Top Liesje.
Mirranda nu maar hopen dat zij nog andere mogelijkheden voor je zien. Ik duim mee.

:D 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd :D
Het meervoud van lef is leven. Iedereen heeft een gebruiksaanwijzing. Het is de kunst de goede te vinden.
De remedie voor verveling is nieuwsgierigheid. De remedie voor nieuwsgierigheid wil ik niet weten

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:15

Liesje, hoe gaat het nu met je?
En hoe gaat het met de anderen?

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-13 20:34

Bij mij op het moment minder.. ! :( Sinds vrijdag avond duidelijk meer last ervan. Veel zeuren 's nachts wakker worden van de pijn enzo. Ook is het bineste litteken/wondje pijnlijk. :( Weet niet waarom ik er nu ineens zoveel last van heb. Heb niks anders gedaan en denk als het een reactie op fysio was het eerder donderdag al was omdat ik woensdag ochtend fysio had. Zelfs vandaag in bad liggen was niet lekker.. :( Dus loop nu weer ook met paracetamollen rond omdat het anders echt over de grenzen heen komt.

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:22

Wat vervelend zeg! Heb je binnenkort weer een afspraak bij de fysio? Dan zou ik het er zeker even over hebben! En als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd even bellen naar de poli van het ziekenhuis.

Ik had vanochtend de afspraak bij Bergman Clinic. Nog geen nieuws helaas..
De orthopeed heeft mijn knie bekeken. Hij vond ook dat het klachtenbeeld vaag, maar duidelijk aanwezig en fors is. Moet nu een scintigrafie laten doen, en de fysio's van daar gaan mijn knie nog eens helemaal onderzoeken, omdat de orthopeed vindt dat ik veel te weinig spierkracht heb in mijn linkerbeen, zeker aangezien ik al maanden fysio krijg. Dus dat moet verder onderzocht worden.
Gaat nog een multi-maandenplan worden ben ik bang...

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:55

NH wat us een scintigrafie? Ik hoop voor jou dat er snel meer duidelijkheid komt. Maar als ik het zo hoor denk ook dat het een kwestie van lange adem gaat worden.

Liesje, balen dat je er nu weer zoveel last van hebt. Op tijd aan de bel trekken hoor.

:D 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd :D
Het meervoud van lef is leven. Iedereen heeft een gebruiksaanwijzing. Het is de kunst de goede te vinden.
De remedie voor verveling is nieuwsgierigheid. De remedie voor nieuwsgierigheid wil ik niet weten

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:06

Een scintigrafie, ook wel een botscan genoemd, is een techniek van radiografische opnames. Er wordt dus een licht radioactief middel ingespoten en na een aantal uur worden er dan opnames gemaakt. Hiermee zijn dan allerlei afwijkingen aan het skelet te zien, zoals ontstekingen, beschadigingen, kleine fractuurtjes, etc. Ook de doorbloeding kan zo worden bekeken.

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:16

Klinkt wel als een onderzoek waarbij alle ellende kan worden gevonden. Weet je al op welke termijn je dat onderzoek kunt laten doen?

:D 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd :D
Het meervoud van lef is leven. Iedereen heeft een gebruiksaanwijzing. Het is de kunst de goede te vinden.
De remedie voor verveling is nieuwsgierigheid. De remedie voor nieuwsgierigheid wil ik niet weten

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:21

Neen, geen idee. Ik krijg een oproep van het ziekenhuis. Dit onderzoek wordt niet bij Bergman uitgevoerd, dus moet dat gebeuren in het st antonius ziekenhuis.

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:27

Nieuwegein / Utrecht dus? Als dat zo is is het niet erg ver bij mij uit de buurt

:D 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd :D
Het meervoud van lef is leven. Iedereen heeft een gebruiksaanwijzing. Het is de kunst de goede te vinden.
De remedie voor verveling is nieuwsgierigheid. De remedie voor nieuwsgierigheid wil ik niet weten

nexthorse

Berichten: 1682
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Hoofddorp/Gent

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:56

klopt ja :j

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-13 21:51

ik had maandag een afspraak. we hebben de oefeningen wat terug gezet en gaan de oefeningen nu proberen te stabaliseren na zoals vorige week woensdag en dan eventjes wachten met verzwaren weer.. Morge ochtend weer fysio. Ben benieuwd. het gaat nu wel weer wat beter maar goed is anders. loop weer iets moeilijker en hij is heel snel moe/verzuurd en beetje een constante pijn. :( fysio wist trouwens niet hoe het kwam dat ik er ineens zoveel last van had.. :(

Nexthorse dat klinkt idd als een manier om snel dingen te kunnen vinden.! hoop dat je er wat wijzer van word en dat ze het een beetje snel gaan doen.. :)

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:15

Het blijft toch een "luister naar je lichaam" met herstellen. Jammer dat de fysio geen idee heeft waarom die terugval er is.

:D 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd :D
Het meervoud van lef is leven. Iedereen heeft een gebruiksaanwijzing. Het is de kunst de goede te vinden.
De remedie voor verveling is nieuwsgierigheid. De remedie voor nieuwsgierigheid wil ik niet weten

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-13 09:04

Ja inderdaad. gisteren avond toen ik naar bed ging wel echt veel last aar toen ik eenmaal een uurtje op bed lag zakte het weg en heb ik weer eens een nachtje redelijk geslapen. :D Nee fysio wist het echt niet. Normaal zou je dat verwachten na een overbelasting ofzo maar ik had niks anders gedaan dan normaal.. :+ Nu weer op weg naar de fysio. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.. :P

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:32

Sterkte!

:D 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd :D
Het meervoud van lef is leven. Iedereen heeft een gebruiksaanwijzing. Het is de kunst de goede te vinden.
De remedie voor verveling is nieuwsgierigheid. De remedie voor nieuwsgierigheid wil ik niet weten

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-13 21:50

Hmm en de neerwaartse spiraal continues.. :(

Afgelope weekend bijna de krukken er weer bij gepakt. :( Ik kon echt amper meer erop staan. :( Slaap al een aantal nachten heel slecht en onrustig wat dus ook helemaal niet helpt met de knie.
Fysio snapt eigenlijk niet hoezo ik zoveel last ervan heb. Afgelope maandag zou ik weer tape op mijn knie krijgen maar dat bleef niet zitten door mijn super body lotion. O:) Dus nu krijg ik die morgen. '
Maar nu doe ik dus al een aantal keer dezelfde gewichten/hoeveelheden/duur enz. Maar inplaats dat het makkelijker word lijkt het juist steeds zwaarder te worden. :?
En gisteren op school in de tussenuren echt mijn been omhoog moeten leggen omdat het gebogen zijn echt niet uithoubaar meer was. en vandaag wist ik op stal niet meer hoe ik staan moest van de pijn. :( Stond de hele tijd op ene been dan andere been en elke keer wat buigen en doen en hij knakt echt een stuk vaker ook enz. :( Morgen weer fysio dus eventjes heel hard aan de bel trekken word dat. Want het gaat echt helemaal niet goed nu meer.. :( Ben een beetje terug bij af alleen dan misschien nog wel erger.. :(

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, Anouk94, hooi, Lalladidoo, lizard, Supervixen, TessaxQuincy, vikawiek, WillemYntJee en 53 bezoekers