vakantie-adres voor ons, paard, en hond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 16:10

Hoewel we prachtig wonen in de polder lijkt het ons heerlijk om af en toe een dag of wat bij bos en hei te verblijven. Paard en hond mee en heerlijk naar buiten. Vandaar dat wij op zoek zijn naar vakantieadres(sen) waar we af en toe een (lang) weekendje kunnen verblijven en waar we paarden en hond mee kunnen nemen. Er moeten mooie uitrijmogelijheden zijn, bij voorkeur heide. Wie weet wat of heeft zelf fijne ervaringen?

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:19

Weet een leuk adres bij de Monferlandsebossen, prachtige gelegenheid om uit te rijden, ritten van 3 à 4 uur zijn mogelijk. Appartement/stacaravan of eigen caravan of tent alles is mogelijk, paard en hond kunnen ook mee. Bellen 0314-683442 Trinette Kroese, manege Stroombroek.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:39


Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 17:03

Manege Loon op zand is erg leuk! Prachtig bos, duinen alles! Je kan er een huisje of kamertje huren, bosritten van 3 tot 4 uur soms van 5 uur met tussendoor stops en dan ga je bij een herberg eten. Heel leuk!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 17:36

Mijn ouders doen regelmatig zulke weekenden met paarden en honden,

Als je geïntresseerd bent kan ik hun archief eens opengooien, zij hebben namelijk tal van adresjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 18:41


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 18:53

Albert Hoeve te Wateren, ruime boxen, weidegang, aan fietspad en met tien minuten stappen in bos van appelscha en smilde. Bos, heide, zand en loslopende Schotse Hooglanders! (Je hoeft er niet doorheen hoor, hangt van je route af. Zijn heel rustig trouwens!
Ik nog in Wapse, maar die naam zou ik weer even op moeten zoeken... Vanaf Wapse richting Boswachterij Smilde, Appelscha, maar ook richting Havelte... (Zand en heide en bos)

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:56

manege de Drift in Dwingeloo!!

Leuke kleine kantine, prima sanitair, slaapkamers en slaapzolder voor ik geloof zo'n 20 pers. prachtige uitrijmogelijkheden (dwingelerveld, anserdennen en natuurlijk de hei! je hoeft eigelijk geen verharde weg over want ze zitten pal aan de rand van het bos! O ja en ook erg aardige mensen. Als het nog niet zo koud is kun je er ook kamperen of een caravan huren.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:17

Ja, Manege de Drift in Dwingeloo. Ben ik ook een week geweest. We hebben daar een sta-caravan gehuurd. Honden mee. Je kan kiezen voor een stuk weiland of een stal voor je paard. Het is hier een harstikke mooie omgeving en heel rustig. veel heide. We hebben pas nog een rit van een paar uur gemaakt over de heide, door het bos en de maisvelden.
Ook hele mooie routes om aangespannen te rijden. Ze verhuren ook huifkarren. Het enige nadeel is dat honden wel aangelijnd moeten zijn. Zowel op het kampeerterrein als op Dwingelerveld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:54

Wel een heel oud topic Lips are sealed

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 14:13

Manege de Boschhoeve vlakbij Weert in Brabant is heel leuk, je kunt leuke bosritten maken en er zijn geweldige zandpaden! Ook veel heuvels.
Je kunt een huisje huren of op de camping staan.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:10

De Zilvermeeuw op Texel (De Koogh) (familie Bakker) fantastisch voor paard en ruiter! vlak bij het strand een aanrader om eens lekker uit te waaien

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:38

Het Hilletje in Kootwijk of de Paalhoeve in Kootwijk. We zijn er net een paar dagen geweest, echt aan aanrader. Ik kom daar al vanaf zijn 6e en het verveelt nooit. Voor paard en ruiter echt leuk en de hond kan ook mee. Midden op de hei, zandverstuiving om de hoek, en maar een uurtje rijden vanaf Amsterdam. Voor meer info kan je Pb-en.

Groet, UniferB