Wie ment er hier??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 15:26

Ben ik eigelijk wel benieuwd naar. Van een aantal weet ik het wel, maar er zijn ook weer nieuwe mensen bijgekomen. Las net een stukje van Jurga, daar las ik ook het woordje mennen?
Ben dus benieuwd, omdat het soms lijkt dat alleen oude mensen mennen. Ik voel me soms een beetje allenig tussen al die dressuur, spring en western rijdende paardemensen.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 15:34

Hoi,
Ik men niet maar wil het wel gaan doen. Het lijkt me erg leuk.
Ik ken nogal wat mensen die het doen.
Groetjes!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 16:23

Ik heb het eerder wel gedaan, met de shet en met de haf (toen ik een jaar of 12 was). Nu hebben we geen pony meer die voor de kar kan en de kar ook verkocht, m'n opa heeft ook alles verkocht nadat hij na een hersenbloeding gedeltelijk verlamd is geraakt (die had iets van vier karretjes en een haf, reed ook wedtrijdjes en alles)
Jimmy willen we misschien wel gaan betuigen straks.

Maar ik weet wel wat het is, ooit kon ik al die achenbach grepen, nu wet ik er geen snars meer van!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 16:25

Ik men zelf niet, maar mijn zus wil met haar Lipizzaner gaan beginnen binnenkort. Is nog even afwachten of haar paard er geschikt voor is dus we zijn benieuwd.

Riette van bokt ment trouwens ook.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 16:41

Het tuigje is er (wel te groot Haha!) de kar is er, en we zijn bezig met de pony's te beleren. Het zal nog even duren, maar ook ik (en mijn zusje en mijn pa) gaan mennen!!!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 16:53

Ik doe het niet, maar ik kan het wel een beetje. Mijn grootvader heeft dus Brabantse trekpaarden die op het kordeel gemend worden. Dit kan ik dus een klein beetje en dan alleen als er niets achterhangt, zoals een ploeg, een eg, ...

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 17:04

Ik doe het ook met m'n 3 verzorgshetten. Ik doe het ook pas 3 maanden en de pony's konden nog niets. 2 van de 3 kunnen nu goed voor de kar en ik ga waarschijnlijk menlessen nemen. En de 3e is er nu nog maar 1 weekje en heeft er gister voor het eerst voor gestaan en het ging heel goed. Vandaag voor de kleinste 2 een nieuw tuigje gekocht. Lachen
Als je meer wilt weten stuur je maar een PB'tje.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 17:18

Ik men *LOL* *LOL* *LOL*

kijk maar:
[img]../upload/313/mira2001-2.jpg[/img]

Gewoon met Mira en haar veuletje loopt ook al mee in het tweespan. Mennen is niet voor oude mensen hoor!!!!!! Of in elk geval niet MEER, wij gaan daar verandering in brengen hé? *LOL* Party!!
Ik men dolgraag!
Gewoon met een trensje en een licht karretje!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 17:39

Ik zelf vind het dus ook helemaal het einde, maar ik kom niet vaak mensen tegen die dat vaak doen. Dus wel veel mensen die het weleens of af en toe doen. Maar weinig fanatiekelingen.
Ik ben wel vrij fanatiek, ook al ligt het nu allemaal stil door Udinniepinnie. Had ik aan het vaste land gewoond, had ik heel veel meer wedstrijden gereden!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 17:52

Ik heb gemend met mijn eerste pony en ik vond het hartstikke leuk om te doen. Ook trok ik regelmatig met hem de bak, gewoon een ouderwetse eg erachter en trekken maar.
Ik weet wel dat het bij ons in Brabant een echte mannensport is, ik was de eerste vrouw die begon met mennen en ineens gingen het meer vrouwen en meisjes bij ons op de manege( waar ik toen nog stond ) doen.
Kennelijk vind men het hier een machosport, als je die kerels tijdens een binnenparcours ziet rossen, gewoon niet normaal meer.
Daar wil ik niet eens naar kijken.

Wat niet is kan nog komen...


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 17:56

Ik kan niet mennen.Maar mijn moeder wel en ik zit er dan vaak naast.
We mennen niet met Ling(is ze niet geschikt voor)maar huren dan een paardje van de manege.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 18:00

Ik wil ook zó graag eens menne, met Robin. Ik weet alleen niet of dat gaat lukken. Volgens mij heeft hij nl. nog nooit voor de kar gestaan. Maar ik wil het heel graag eens proberen. Helaas geen geld voor tuig en een kar Huilen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 18:01

Ik men op het moment niet meer.
Ik heb gegroomed bij een 4 span shets voor een marathon wagen (reden gewoon recreatief hoor).
Ik heb 1 wedstrijd gegroomd (marathon) met een KWPN. Da's toch best eng, dat hangen in de bochten, maar toen was ik nog jong en onverschrokken Haha! Nu zal ik dat toch geloof ik niet meer zo snel doen.
Met Honey mende ik ook, tot ze bang werd voor harley's, die hier nogal veel rijden. Tja.
Als haar veulen een merrie is, en ik hou haar ben ik wel van plan die in te spannen, maar de combinatie Honey en mennen zie ik gewoon niet meer zitten.
Anton gaat me ook (ooit) leren 2span menne, lijkt me wel gaaf

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 18:22

wij rijden dus geen marathon ... Dromen
Maar buiten rijden is ook superleuk!!!

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 19:29

ik men alleen in de zomer.
bij ons op de manege verhuren ze ook huifkarren, met menner.
aangezien ik daar werk, ben ik geregeld de klos.
is wel leuk om te doen hoor!!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 19:43

over een maandje hoop ik ook te mennen!
ik heb deze 2,5 jaar er naartoegewerkt om met tinkerbell(nu 3jaar)te gaan mennen.het tuig wordt nu op maat gemaakt en verder is alles al klaar,tink is er ook klaar voor.
enne,ik sta op een stal waar veel gemend wordt,maar ook zeker door jonge mensen!en dressuur?dat kan je ook vanaf de bok!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 20:53

dat is waar!!!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:16

Ik heb vorig jaar heel fanatiek gement, met het Nederlands enkelspan kampioen pony nog wel!!! Die mensen gingen op vakantie, en ik lette op hun paardjes. Erg tof, vooral met zo'n goed instructeur en pony's.
Nu doe ik het nog af en toe, als ik zin heb en die mensen weinig tijd.
Verder rijd ik ook dressuur, spring en rij western en begin nu met endurance. (en dat allemaal redelijk fanatiek) Vroeger heb ik nog veel fanatieker gesprongen en crossen gereden.
Ik vind gewoon alles wat met paarden te maken heeft en alle takken van de paardensport interessant. Ik wil dan ook echt alles uitproberen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-01 21:26

Bij ons lijkt het ook echt een oudere mannen sport. Weinig meisjes/vrouwen. Wel wat hoor, maar het grootste deel is man boven de 45 jaar. Het kriebelt me overigens op het moment overal. Ik wil weer met de kar aan het trainen. Helaas zit de jaarlijkse marathon er dit keer niet in. Normaal was ie altijd begin september, nu al Augustus. Zo snel kan ik niet met Isolda, krijg haar niet meer in conditie. Heel erg jammer.
Dat is voor mij ook iets van de weinige dingen wat ik jammer vind van mijn woonplaats.... Verdrietig
Had graag vaker een wedstrijd gereden!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:44

Kun je niet met Berber aan de gang dan?
Groetjes!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 08:57

Bij ons is net de menles weer begonnen. Voor komende winter heeft onze menvereiniging een binnenbak gehuurd, dus kunnen we dan ook door. Ik men niet met mijn eigen paard omdat die dat vertikt (steigert en laat zich voor de kar op dde grond vallen). Ik leen een Fjord van een vroegere klasgenoot van mij. Heb zel zelf een kar en tuig, en de bedoeling is als we een ander huis hebben dat we dan een 2 paardje erbij krijgen.... Tot die tijd flink oefenen in de les!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 09:04

Ik ga mennen Pling met dribbel maar hij is nu nog te jong. over een half jaartje gaan we beginnen en dan ben ik ook van plan regelmatig te gaan mennen. Echt op hem rijden ga ik toch niet doen. Ik heb er echt veel zin in. Ik zie hem al voor de kar staan Party!!
En een vriendin van mij die ment ook heel vaak en gaat binnekort ook aan zo'n wedstrijd mennen mee doen. Echt tof hoor en het is dus zeker niet alleen voor oude mensen.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:14

Ik heb een tuig en een karretje en ben wel van plan voor het karretje te beleren. Ik loop zo nu en dan achter hem aan terwijl hij alleen een schoftje draagt en ik stuur hem met de leidsels. Ik heb dit nu een paar keer gedaan en het gaat vrij goed. Hij laat zicj goed sturen maar ik geloof toch dat hij het raar blijft vinden dat hij heklemaal alleen voor mij loopt. Draven lukt wel maar hij is behoorlijk sloom. Om hem echt voor de kar te zetten ga ik wel hulp zoeken bij een ervaren persoon.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-01 19:16

Ik bedoel dus Beau

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 09:48

Ik heb vorige winter gement. Ik kreeg toen les en heb ook mn koetsiersbewijs gehaald, ook weer erg handig voor de natuurgebieden. Daarna niet meer gedaan, mijn pony kon het niet, en ik wilde lessen blijven nemen om het (de basis) niet te verleren, maar diegene waar ik bij leste vond het nodig om aan iedereen te vertellen dat wij onze paarden mishandelen ed. Met als gevolg dat de dierenbescherming minstens 5 x is langsgeweest, en 5 x vond dat er niets mis was met onze verzorging en de manier waarop de paarden erbij liepen/lopen. Erg jammer want ik vond het mennen hardstikke leuk, ach ik pak de draad wel weer eens op als ik de kans krijg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers