Paard Gered??? BOKT bedankt...>UPDATE: helaas...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Paard Gered??? BOKT bedankt...>UPDATE: helaas...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 16:32

N.a.v. dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=73661&highlight= "Is dit paard nog te verkopen?"
heb ik een pb gekregen van een bokker die misschien wel een geinteresseerde kent. Iemand die lekker recreatief buiten rijdt, die het paard een goed tehuis kan geven en pas zijn eigen paard in heeft moeten laten slapen...
Ik heb net de eigenaar dit verteld, en hij zegt dat ie zsm het paard weg wilt doen, wat hem betreft is die persoon een goede optie (want tsja wat anders...?)
Ik ben nu aan het afwachten hoe het af zal lopen, maar ik hoop van harte dat het paard zo de rest van zijn leven lekker buiten kan lopen, en dat die meneer weer een lekker knuffelig paardje een goed leven kan geven.

Bokkers, duim voor Maykel... en als het doorgaat: Als we bokt toch niet hadden...... Lovers

[color=darkblue]UPDATE:
Helaas helaas is het niet doorgegaan. Verdrietig De stalgenoten van die man hebben het hem ernstig afgeraden. Boos! Toch loopt Maykel niet kreupel, en zolang hij op speciaal beslag staat en geen idiote dingen doet kan ie nog jaren mee...
color]
Laatst bijgewerkt door Laura op 16-09-02 09:33, in het totaal 3 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!



Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 17:45

Hey wat gaaf!
Ik zal duimen, echt gaaf zou het zijn als het doorgaat.
Zal echt leuk zijn voor zowel paard, -oude en nieuwe eigenaar en jou natuurlijk! Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:55

Oh wat zou dat gaaf zijn!
Ik weet het, ik ben ook heeeéel blij dat Bokt bestaat. Lovers Party!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:26

Ik zal voor het paard duimen!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:01

Fantastisch als dit door gaat, houd je ons op de hoogte?

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:02

Jah wat fijn dat hij misschien zo'n goed tehuis krijgt!!:)
laat ons wat weten he ??!

Boque | Bokai | Buka | Boksel

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:26

Ik had dat topic gelezen en ik vond het zo zonde voor dat paard. Als dit zou lukken, dan zou dat echt fantastisch zijn! Keep us informed please!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 21:27

Zie de update bovenaan Boos!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:08

He wat ontzettend jammer dat het niet is doorgegaan... Echt heel erg l*llig dat de stalgenoten van die man hem zo hebben lopen afkraken.. Boos!
Ik hoop echt voor Maykel (en jou) dat er alsnog een koper word gevonden die lekker recreatief met hem rijd en hij zo nog jaaaren meekan!


Ik duim voor jullie! Lovers

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:37

heb je het ook al op marktplaats en adverteergratis geplakt? succes!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:50

Steffi schreef:
Echt heel erg l*llig dat de stalgenoten van die man hem zo hebben lopen afkraken.. Boos!


beetje offtopic: en waarom is dat l*llig van die stalgenoten? Ik zou persoonlijk ook niemand aanraden om zo'n paard te kopen (of enig ander paard waar iets serieus aan mankeert), ondanks dat zo'n paard misschien nog jaren meegaat.

Maar wel jammer dat het niet is doorgegaan, er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die zo'n paard een kans willen geven (en dat vind ik ook zeker nobel van zulke mensen), zoek nog even stug door, geef nog niet op!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 17:06

daniel79"]
[quote="Steffi schreef:
Echt heel erg l*llig dat de stalgenoten van die man hem zo hebben lopen afkraken.. Boos!


beetje offtopic: en waarom is dat l*llig van die stalgenoten? Ik zou persoonlijk ook niemand aanraden om zo'n paard te kopen (of enig ander paard waar iets serieus aan mankeert), ondanks dat zo'n paard misschien nog jaren meegaat.

Maar wel jammer dat het niet is doorgegaan, er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die zo'n paard een kans willen geven (en dat vind ik ook zeker nobel van zulke mensen), zoek nog even stug door, geef nog niet op!
[/quote]


Hoi Daniel,
Waarom zou je dan niet z'n paard kopen?
Omdat hij hoefkatrol heeft?
Das dan ook grote onzin.
Kijk maar op www.hoefkatrol.com.

Kiekeboe

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:06

Novelle"]
[quote="daniel79"][quote="Steffi schreef:
Echt heel erg l*llig dat de stalgenoten van die man hem zo hebben lopen afkraken.. Boos!


beetje offtopic: en waarom is dat l*llig van die stalgenoten? Ik zou persoonlijk ook niemand aanraden om zo'n paard te kopen (of enig ander paard waar iets serieus aan mankeert), ondanks dat zo'n paard misschien nog jaren meegaat.

Maar wel jammer dat het niet is doorgegaan, er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die zo'n paard een kans willen geven (en dat vind ik ook zeker nobel van zulke mensen), zoek nog even stug door, geef nog niet op!
[/quote]


Hoi Daniel,
Waarom zou je dan niet z'n paard kopen?
Omdat hij hoefkatrol heeft?
Das dan ook grote onzin.
Kijk maar op www.hoefkatrol.com.
[/quote]

Tuurlijk omdat die hoefkatrol heeft! Dat is een flink ernstige afwijking hoor, en echt niet leuk. Ik heb er helaas ervaring mee, en weet dus waarover ik praat. Ik ken ook A. De Both, maar dat is ook niet alles hoor. Liever een gewoon gezond paard.

En ik moet er van zeggen dat ik ook baal als een stekker met een paard dat 130 euro per keer (om de 6 weken dus) aan hoefijzers kost. Hoefkatrol is niet te genezen, heel duur, en écht niet leuk. Grote onzin is het dus niet. Als ik het had geweten dat mijn paard HKO had, had ik hem ook niet gekocht, ook niet als ik hem gratis had gekregen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:21

Novelle schreef:
Hoi Daniel,
Waarom zou je dan niet z'n paard kopen?
Omdat hij hoefkatrol heeft?
Das dan ook grote onzin.
Kijk maar op www.hoefkatrol.com.


ik heb je net een pb-tje gestuurd met mijn uitleg, beetje te lang en ietwat offtopic om hier neer te zetten. Maar het komt hier dus op neer: waarom zou je een paard kopen waar je al met kopzorgen mee zou beginnen? En de gemiddelde recreatieruiter heeft niet de begeleiding en het rijkunstig gevoel om zo'n paard rechtgericht te krijgen en te houden ala de "Antoinne de Bodt"-methode.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:43

Nou, omdat sommige mensen het er voor over hebben misschien? En verder geen hoge eisen aan zo'n paard stellen. Een paard met hoefkatrol kan mits goede begeleiding nog heel wat jaren mee draaien, de een op recreatie niveau, de ander op een hoog niveau. Believe it or not.

pmarena

Berichten: 47938
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 19:40

Tuurlijk kan dat , maar als je een paard zoekt , welke zou je kiezen zo vanaf bv. internet , een gezond beestje , of 1 die een toch ernstige afwijking heeft waar je veel tijd & geld aan moet besteden , altijd rekening mee moet houden ?

Als je het paard kent en er gek op bent dan is het alle moeite misschien wel waard , maar om uit alle onbekende paarden waar je uit kan kiezen , net te gaan voor die ene met HKO ?

Dan moet je wel een hele erge wereldverbeteraar zijn.....
hoe oneerlijk en gemeen het ook is tegenover zo een lief paard.....

Ik hoop echt dat je iemand ervoor vind die er veel liefde aan zal geven en er vele jaren plezier van mag hebben , dat verdiend zo'n beestje gewoon ! Lachen

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:34

chantal1 schreef:
Nou, omdat sommige mensen het er voor over hebben misschien? En verder geen hoge eisen aan zo'n paard stellen. Een paard met hoefkatrol kan mits goede begeleiding nog heel wat jaren mee draaien, de een op recreatie niveau, de ander op een hoog niveau. Believe it or not.


inderdaad, *sommige* mensen, het merendeel dus niet, dus waarom zou ik aannemen dat degene aan wie ik een aanbeveling zou doen, tot die kleine groep behoort?

en ook met dat laatste ben ik het met je eens, maar hoeveel recreatieruiters (de doelgroep waar in het orginele topic over werd gesproken om dit paard naar toe te verkopen) hebben die goede begeleiding?

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 15:17

nou waarom zou je zo een paard niet kopen
je akn er misschien niet alles meek unen doen en het kost wat meer
maar wat is er mooier om te zien een apard dat gelukkig is en lekker mee gereden word

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:28

daniel79"]
[quote="chantal1 schreef:
Nou, omdat sommige mensen het er voor over hebben misschien? En verder geen hoge eisen aan zo'n paard stellen. Een paard met hoefkatrol kan mits goede begeleiding nog heel wat jaren mee draaien, de een op recreatie niveau, de ander op een hoog niveau. Believe it or not.


inderdaad, *sommige* mensen, het merendeel dus niet, dus waarom zou ik aannemen dat degene aan wie ik een aanbeveling zou doen, tot die kleine groep behoort?

en ook met dat laatste ben ik het met je eens, maar hoeveel recreatieruiters (de doelgroep waar in het orginele topic over werd gesproken om dit paard naar toe te verkopen) hebben die goede begeleiding?
[/quote]

Neem nu maar van mij aan dat die er zijn.
Jij dacht zeker dat ik met goede begeleiding, instructie bedoelde?
Nee, dus, ik had het over medische begeleiding.
Zo'n paard moet ook niet verkocht worden maar gewoon aan iemand gegeven worden die er goed voor wil zorgen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:11

Zo weet ik een 20 jarige merrie die dampig is maar in een buitenstal niets mankeert. Ze moet verkocht worden door omstandigheden en daar heeft de eigenaresse echt verdriet van. De merrie moet naar een adres waar ze echt gereden wordt. Het is een perfect recreatiepaard, en een heel lief dier, ook geschikt voor beginners.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, _MelissaV, GoogleAdsense, Icelandshet, Jette, Kashmino, Sintara, voet en 11 bezoekers