Jamey hing zichzelf op.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Jamey hing zichzelf op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 21:52

Wat een dag zeg! En voordat je het verhaal gaat lezen,vergeet NOOIT de veiligheidsknoop!

Vanmiddag na het longeren Jamey vastgezet.Geen veiligheidsknoop erin gemaakt want die krijgt ze los.Jamey gaat met haar hoofd naar benee om wat te eten van de grond (vies dier),maar gaat met haar hoofd onder het halstertouw door,wat dus achter haar oren beland.Hangen dat ze deed,dus ik loop er rustig op af.Halstertouw kreeg ik inmiddels niet meer los,want de veiligheidsknoop zat er niet in.En ze liet me verrekte ook nog toe dat ik haar los maakte!!!!! Dat arme dier stond helemaal te trillen en ik heb haar een hele tijd zitten aaien.Zo sneu,echt die ogen op half zeven en trillen op de beentjes.Gelukkig geen schaafwonden van het halstertouw.Maar dus een goede leer voor de volgende keer: ALTIJD een veiligheidsknoop.Wat me verbaasde was dat ze het toeliet (terwijl ze helemaal in paniek was) dat ik haar losmaakte.... Lovers


xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:56

Ja mensen, je kunt het niet vaak genoeg zeggen!!
Een veiligheidsknoop kan veel ongelukken voorkomen

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:03

Idd, een veiligheidsknoop voor het leven!
Tip: als ze de knoop lostrekt, haal dan het uiteinde 1 keer door de lus.
Maar vergeet dan niet weer terug te doen als je haar los maakt!
Toch knap van jou paardje hoor!
Voor mij zou dat echt betekenen dat ze je helemaal vertrouwd!

Gaia

<3

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 22:08

Bzoem schreef:
Idd, een veiligheidsknoop voor het leven!
Tip: als ze de knoop lostrekt, haal dan het uiteinde 1 keer door de lus.
!

Dat is dus wat ik had gedaan,maar ik kreeg hem niet los...Toen maar bij het halster losgeknipt

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:17

Daarom heb ik altijd halstertouwen met paniekhaken. Dan heb je tenminste twee kansen om ze los te krijgen.

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 03:55

tja altijd veiligheidsknoop! shiva is ook zo'n hang beesten toen had ik 1x geen veiligheidknoop gelegt (zij maakt ze ookaltijd zo open) gaat ze hangen en trekt ze bijna het hek van de grond!!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 08:48

Tuurlijk is die veiligheidsknoop belangrijk, maar als ze helemaal met het hoofd onder het touw door kunnen staan ze met een veel te lang stuk vast! Dus ook wat korter vastzetten zodat ze er niet onderdoor kunnen komen, en ook niet met hun been over het touw kunnen.
Om die reden is het ook best belangrijk om een goed scherp mes ergens bij de hand te hebben liggen Haha!, want hoe ze het soms voor elkaar krijgen Verward

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 12:20

Tsja Fabienne,dat vraag ik me ook af.

Ik gooide er vrijwel altijd een veiligheids knoop in,totdat ik even wegwas om iets te pakken.Vervolgens wou ik Jamey poetsen en weg was ze...Ik zag haar in haar box staan heel vrolijk kijken...stoute jamey

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 13:27

Gewoon altijd een mes op stal hebben liggen, binnen handbereik... Imker heeft 1x gehangen, toen trok hij heel mijn leren halster stuk omdat ik niet bij mijn mes kon komen op tijd. Dat gebeurt me nu dus echt niet meer!

Toos paardloos

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 14:00

Ik doe het meestal automatisch. Heb meestal op de poetsplaats al een touwtje hangen met veiligheids knoop en paniek haak. Daar maak ik ze meestal mee vast. Ik heb nog maar 1x een hangend paard gehad, was een van de weinige keren met enkel een veiligheids knoop die toen niet los wou.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 15:54

mijne staan ook altijd met een veiligheidsknoop vast, maar laatst was hon ergens van geschrokken en flink opzij gesprongen dat ik die knoop ook met geen mogelijkheid los kreeg (zo strak had ze hem getrokken) dus tja...

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:01

ik heb maar paaden ook altijd met een veiligheidsknoop vaststaan. Maar eigenlijk is ie niet zo veilig, want als je paard gaat hangen, trekt ie hem strakker, en krijg je hem niet meer los.... handig hè, een veiligheidsknoop...

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:11

Ik vind veiligheidsknopen nou ook niet echt handig maarja! Marilyn raakt als nog in paniek...bij ons op stal staan ze tussen 2 kettingen dat is wel handig vind ik...alleen toen ze in het land stond en ik ging der poetsen bij de stallen daarzo en ze stond tussen de kettingen ging ze alsnog hangen...rare pony dat het is!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:16

Mijn pony ging ook heel vaak hangen... na 2x ben ik maar m'n halstertouw met paniekhaak gaan gebruiken en als ze dan gaat hangen dat schiet hij altijd los.. maarja ik vond dat ze een beetje erg vaak ging hangen dus tegenwoordig zet ik haar niet meer vast!!

Mijn pony hangt trouwens niet omdat ze met haar hoofd onder 't halstertouw zit maar ze doet 't gewoon ineens vanuit 't niets.. ik denk dat er ooit iets gebeurd is toen ze vast stond ofzo.. maarja ik zet haar gewoon niet meer vast!

-

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:23

Dat heeft Sher ook een keer gedaan.......toen had ik er een beetje lang gezet zodat ze ff kon eten. Nu zet ik haar heel kort. Af en toe maakt ze ook de veiligheidsknoop los, maar dat maakt mij niet zoveel uit, ze staat toch alleen vast als ik erbij ben.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:56

zet ik Tos met een veiligheids knoop vast, krijgt hij hem los..
met een paniekhaak... dan trekt hij een keer,... is ie los...
Ik heb nu het touw in een los, en hang dat op een bepaalde manier op/om een paal... meest veilige manier...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:51

Wat ook kan helpen: maak je paard vast aan een strotouwtje. Dan kun je hem vastmaken aan een normale knoop en als ze gaan hangen, trekken ze gewoon het strotouwtje los. Bij Wenga, een oud verzorgpaard van me, die erg snel ging hangen, was dat ideaal! Succes ermee.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 14:06

nou een veiligheidsknoop is ook niet alles,
gaat je paard hangen trek je hem los ligt ie alsnog op zijn rug omdat de druk dan weg is, beschadigd ie veel meer van,
als ze gaan hangen gewoon erachter gaan staan en naar voren jagen, helpt veel beter.

Kiekeboe

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 14:39

Ik gebruik of een veiligheidsknoop of ze staat los. Dan sta ik naast mijn paard zodat als ze weg sjouwt ik er in no time bij ben. En anders zijn die paniekhaken ook heel gemakkelijk.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:30

Tiko heeft het ook een keer gedaan, we hadden wel een veiligheids knoop erin, maar ook die was zo snel niet los te krijgen. Maar goed, hij bevrijdde zich zelf gelukkig vrij snel, want hij was ook helemaal in paniek.
Nu staat hij meestal tussen twee touwen (draait ie ook niet) en anders heel kort vast.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:47

okee neem dan altijd een zak mes mee!!!! Ik heb altijd een mes bij me bij de paarden. Ook de veiligheids knopen willen soms niet meer los ja en dat heb je een probleem een mes mee nemen om het touw door te snijden is dan veel handiger

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:03

Een veiligheids knip is ook niet alles. Als die van mij gaat hangen werkt zo'n knip niet! Ik laat hem nu dus altijd los staan, touw door het hekwerk heen zoadat hij net denkt dat hij wel vast staat. Alleen als hij schrikt kan hij naar achteren zonder het gevoel dat hij vast staat (en dus gaat hangen). Hij gaat nl hangen totdat iets kapot gaat en is zelf ook vaak verwond. Dus nu alleen los. Trouwens, ik zet mijn paard voorheen ook altijd met veiligheidsknoop vast, maar als hij gaat hangen kreeg ik dit ook niet meer los.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:04

ik gebruik altijd een veiligheidsknoop en doe het uiteinde door de lus heen, maar dan maakt loulou hem soms nog los. ook heb ik altijd een zakmes bij me als ik bij de paarden ben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emma_Jane, LolaTFB, MiSzNiTa, NikkivanOlst, Oza04, Renkle, sallinara, Vagabondo, Webding en 106 bezoekers