Wat vinden jullie van haflingers in de dressuur ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Wat vinden jullie van haflingers in de dressuur ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 15:25

hoi, hoi

Ik wilde hierover een topic openen, zonder ruzie graag en afkrakerij gewoon normaal je mening geven please.
Ik zelf rijdt namelijk met mijn haffie dressuur. Maar ik vroeg me af wat jullie er van vinden in het algemeen, hoe je er tegen aan kijkt. En waarom je dat vind.
Ik hoor het wel

groetjes
fran

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:19

Iedereen moet lekker doen waar die zelf zin in heeft, zou ik zo zeggen,
als het niet verboden is... waarom niet....laat maar waaien.
Persoonlijk zou ik geen haflinger kopen, ook geen fjord, geen tinker, geen clydesdale.... dus het komt ook niet in me op om er 'iets' mee te doen, niet mijn types, al kunnen ze uiteraard heel lief zijn.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:22

Waarom niet? Een haflinger is ook een paard! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:42

Je moet doen wat je wilt doen.

Wil je serieus dressuur rijden, koop dan een serieus dressuupaard. Het gros van de haflingers valt dan af.

Ik kan er niet tegen als mensen van mening zijn meer punten te verdienen omdat het met een "Fjielinker" (;) Lielle, komt ie weer van pas) nu eenmaal moeilijker is om bepaalde dingen voor elkaar te krijgen. Dat is een tendens die ik veel hoor, en daar erger ik me dus echt groen en geel aan. Dit geldt overigens ook voor een beperkt bewegende WPN-er, die verdient ook geen 9 als hij er een zeer matige middendraf uit weet te persen, ook al is het voor dat paard misschien wel iets heel bijzonders.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:45

Ja dat ben ik met je eens Zep, dat hoor ik idd ook veel.
Kan me daar ook aan ergeren.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:09

Misschien haalt een Haflinger niet makkelijk Z, ze kunnen wel dressuur!
Oke, als je ver wilt komen moet je geen Haflinger kopen, maar als je gewoon voor de lol een beetje dressuur wilt doen, waarom niet?

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:16

Marije schreef:
Misschien haalt een Haflinger niet makkelijk Z, ze kunnen wel dressuur!
Oke, als je ver wilt komen moet je geen Haflinger kopen, maar als je gewoon voor de lol een beetje dressuur wilt doen, waarom niet?


Ik ben het helemaal met Marije eens!!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:16

Yes, het eerste waar ik aan dacht was de Fjielinker *grin* en ik sluit me verder ook volledig bij Zep aan.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:21

Tsja ik vind een haflinger nou niet bepaald Hét dressuurpaard.Maargoed tis maar wat je zelf wilt/mooi vind enz.Niet mijn smaak iig Haha!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:45

ze zijn veel anders gebouwd dan een echt dressuurpaard zegmaar..
maar dat wil nog niet zeggen dat ze het niet kunne ofzo.
wel een nadeel is op wedstrijd, dat de jury kan denk van wat komt daar de ring nu in. of leuk..
scheelt wel punten.
mn lesgeefster rijd ook een haflinger op wedstrijd..
kheb t al megemaakt dat die dressuurruiters op 'normale'paarden je zo aan kijken van jeeeeetje..wat moet dat trekpaard hier!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:52

Het ligt er ook behoorlijk aan wat voor type haf je neemt. De modernere (slankere en hogere) types kunnen meestal nog best leuk bewegen en redelijk meekomen in de dressuur.
Maar die ouderwetse bulldozers komen vaak niet eens de B uit.

Persoonlijk niet m'n smaak. En ook ik erger me groen en geel als mensen zich 'benadeeld' voelen omdat ze op een haf/tinker/fjord/shire/whatever rijden en minder punten krijgen. Tja, dan ben je gewoon dom bezig als je dan gaat zeuren, want dan had je maar een ander paard moeten kopen. Dat weet je nou eenmaal als je eraan gaat beginnen.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:01

mmm,ik vind haffie's de leukste paardjes qua koudbloeden!
ik vind het bijzonder knap als je met een koudbloed goed kunt presteren,en vind het ook leuk om te zien!ikzelf hou van tuigers enzo,dus kies ook niet het allermakkelijkste ras uit,voor de dressuur.ik zou het leuk vinden als er meer koudbloeden in de sport komen,maarja...dat vind niet iedereen!ik vindt sommige haffie's zelfs beter dan sommige kwpn'ers,tjah...dat was zo'n beetje mijn mening!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:25

Afbeelding


Eén van mijn ex-instructeurs zei ooit eens": Tunier oder Freizeitreiter, was du auch bist, vond der Pferderasse hängt's nicht ab.
Deze man had op stal ook allerlei soorten sobere rassen staan, overigens liepen ze wel op hoog niveau. Nu had ik zelf het idee dat het voor hem een sport op zichzelf was om deze rassen hoog in de dressuur te laten lopen. Maar ik moet hem nageven dat al zijn dieren leuk liepen.
Maar ik vind wel, wil je echt dresuurrijden, koop een paard wat daar beter voor geschikt is. En wil je perse iets 'sobers', niet klagen, want dat is inderdaad om gek van te worden.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:48

Ben het wel eens met de meesten. Idd niet zeuren, je kiest er zelf voor *LOL* Ik heb ook zo'n lomperd, en misschien wil ik nog ooit met hem gaan starten. Ik weet van te voren dat ik nooit in de hoge punten zal rijden, en gewoon met moeite een winstpuntje zal halen. Hij is namelijk niet alleen een lomperd, maar ook nog eens een heethoofd (op vreemd terrein). Maar daar heb ik zelf voor gekozen.
Het lijkt me leuk om ooit nog eens een (grote) haflinger te kopen en daarmee bij de paarden te gaan starten, gewoon kijken waar we stranden. (Maar houd het eerst maar op Wietze *LOL* )

Mirte: Wat een schitterende Kwijl -haf zeg! Zoiets wil ik dan wel hebben *LOL*

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 03:58

waarvoor zou je op een haffie nietkunnen dressuren?? ik vindt dat het leuk doen!

maar als je echt serieus dressuur wilt rijden zou ik toch een ander paard kopen!
maar als je gewoon een recreatie paard wilt met af en toe een wedstrijdje vindt ik haffie's gewoon zwaar voor geschikt!!

thegirl
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 08:56

ik vind dat haflingers gewoon wedstrijden kunnen rijden hoor!!
De pony van mijn vriendin is vaak kreupel en heeft laatst met mijn haflinger een wedstrijd gereden..
Dat was de 1e wedstrijd voor mijn pony. Ze is meteen 1e gworden met 178 punten!! En dat zonder dat ze ooit met een les heeft meegelopen en met maar 1 keer oefenen!! Ik vind het dus maar onzin dat haflingers niet goed kunnen lopen.. Ik heb ook vaker een haflinger op wedsrijden gezien en heel hadden er commentaar op maar die haflinger liep anders wel beter dan andere ponys..

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 10:10

ik ben zelf ook helemaal gek op paardjes zoals haflingers en fjorden, en ik vind ook als je graag wedstrijden rijdt, waarom niet, maar als je echt serieuws wedstrijden wil gaan rijden heb je meer kans met een wat slanker luxer type dan met een haf of fjord. dus dan moet je ook niet zeuren dat je achtergesteld wordt omdat haflingers en fjorden nu eenmaal anders er uit zien en lopen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 19:18

Ik vind het niet mooi, ze zijn er niet geschikt voor.
net als fjorden (sorry, maar die vind ik nog erger..), friezen, tinkers enz enz.
Toch vind ik het belangrijker als de ruiters gewoon plezier er in hebben, maar dan zou ik geen wedstrijden rijden.
Koop dan een goed paard!

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 19:22

Ik vind het wel heel erg leuk een hafliger in de dressuur!
Ik rijd zelf met een fjord dressuur bij de paarden,erg leuk hoor!
Ze zijn best geschikt voor dresuur,als je maar genoeg oefent,dan lukt het wel.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:04

Bettine schreef:
Ik vind het niet mooi, ze zijn er niet geschikt voor.
net als fjorden (sorry, maar die vind ik nog erger..), friezen, tinkers enz enz.
Toch vind ik het belangrijker als de ruiters gewoon plezier er in hebben, maar dan zou ik geen wedstrijden rijden.
Koop dan een goed paard!


wat is er mis met fjorden?
ik vind het juist een uitdaging als je met een paard die niet voor de sport is gefokt toch hoog kan komen.
zo had me zus dus met me fjord M2 gelopen....
en fjorden(en haffies,tinkers enzow) zijn heel veelzijdig,en dus vind ik het gemeen dat je zegt: KOOP DAN EEN GOED PAARD,net alsof fjorden enzo niet goed zijn!!
Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:19

Als je er plezier in hebt om er mee te gaan dressuren, lekker doen.

Ga je op wedstrijden om het liefst elke week met ruim 10 punten iedereen los te rijden zul toch een ander paard moeten zoeken.

Verder ben ik het idd met zep eens dat als je voor jou paard een geweldige middendraf neerzet, het niet wil zeggen dat die middendraf ook geweldig genoeg is voor in de ring.
Maar daar heb je met een gewone wpn-er net zoveel last van en ook die moeten niet klagen als er dan een 4 of 5 staat Lachen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:20

nee ik vind het niet echt passend!

haf in de dressuur sport

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Tuurlijk wel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:39

Natuurlijk kun je met een Haf dressuren! Van Fjorden zeggen ze het ook en ik ken een Fjord die Z loopt, maar practisch gezien wel Grand Prix kan rijden. Dat beest kan echt alles, van piaffe tot uitgestrekte galop, van piroutte tot schouderbinnenwaarts enzovoort! Dus waarom zou een Haf dat niet kunnen?? Het ligt er toch maar net aan wat voor type je koopt? Kijk, mijn verzorghaf is zo'n rolmops, lekker dik, kort en stevig, kan leuk lopen maar zal nooit hoog kunnen dressuren! Maar een wat minder zware Haf, met dunne, hoge benen, een niet te dikke, aardig lange nek enzovoort kan je best lekker dressuurrijden!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:51

ik vind het juist heel cool een haflinger in de dresuur, net zoals tinkers en friezen, omdat je ze niet veel ziet in de dressuur vind ik juist bijzonder. en als je dan ook nog goed presteerd vind ik dat alleen maar heel knap.
maar das ieder z'n eigen mening!! Haha!

groetjes daniella Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:56

Ik vind dat als je serieus een tak van de paardensport wilt beoefenen, moet je een paard nemen dat daarvoor geschikt is. En een haflinger vind ik niet het meest geschikte paard voor de dressuur. Maar er zijn vast genoeg uitzonderingen hoor! Knipoog