jullie ervaringen met dit bit? Met foto...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

jullie ervaringen met dit bit? Met foto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 08:48


*...Working hard for something you want is better than wishing for it...*


loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:54

ik heb het vorige week gekocht, maar het is een maatje te klein en ga het dus ruilen. maar ik heb hem gekocht omdat ie volgens mijn lesgeefmens beter in de mond ligt. ik heb er nog niet mee gereden kan dus niet zeggen hoe die bevalt.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:56

Ik heb het voor mijn Rakelvriendje. Die van mij is Aurigan Argentaan of zoiets. Werkt super. Hij doe thet er goed op. Stervensduur maar mijn schatje hoeft die scherpe renbaanbitjes niet meer in vna mij. DUs kreeg ie een lekker zacht bitje van het baasje.

'Paint' it 'Black'

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:56

Ik rijdt er mee, maar dan in happy mouth uitvoering en ik moet zeggen dat het een hele zachte inwerking heeft. Het is vriendelijker dan een enkel gebroken bit. Maar heb je het idee dat je een ander bit nodig hebt?

Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 08:58

Misschien wel, hij is soms onrustig met z'n hoofd en ik wilde een ander bit gaan proberen...

*...Working hard for something you want is better than wishing for it...*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:17

Ik rij ook met de K&K en het bevalt mij super.
Als ik nu een paard zadelmak maak gaat er bij mij een dubbel gebroken in.

Heb je verder wel de tanden van je paard laten kijken, want jonge dieren hebben wel vaker last van het gebit Lachen

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:55

Onze paardenmeis heeft ook een dergelijk bitje. Ze is er erg tevreden mee.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:42

Ik zit te twijfelen of ik een dubbel gebroken bitje erbij koop of een enkel gebroken...
Waarom is dit bit zachter in de mond?
En heeft iemand een voorbeeld van de happy mouth uitvoering??

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:40

Je paard is nog erg jong, 3jaar pas. Waarom is hij onrustig met zijn hoofd? Vaak is het bit niet de oorzaak. wel kunnen zijn gebit, zijn nog niet ontwikkelde spieren in de hele wervelkolom of bv. jouw hand of houding de oorzaak zijn. Overleg met een ervaren africhter/instructeur, of zo iemand, voordat je aan het bit gaat "sleutelen". Een simpele dikke, lichte watertrens is juist heel vaak geschikt om een jong paard mee af te richten. Heel veel succes.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:43

ja ik heb hem ook.
werkt perfect!
mijn pony kan alleenmaarmet dit bit *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:54

Dit bit verdeelt de druk van het bit over de lagen en de tong. Daarvoor is het voor veel paarden "zachter" dan een enkelgebroken trens. Het heeft minder "notekrakerwerking" ahw. Ik kan me voorstellen dat het bij paarden met een laag verhemelte (of een hangend rooster oid) prettiger zal zijn dan een enkelgebroken trens.

Vraag je altijd af wat een bit precies doet, en wat je probleem nou eigenlijk is, voordat je maar lukraak geld uit gaat geven.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:36

ben begonnen met de k en k dubbelgebroken, rij nu met de enkelgebroken. Kan alleen maar zeggen: superbitten volgens mij.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:23

Laatst las ik ergens dat een dubbelgebroken bit helemaal niet zachter was dan een enkel gebroken bit (ik d8 in de bit) En ze zeiden dat dit een hele verkeerde opvatting was van veel mensen.. De reden van hoe en wat weet ik niet meer precies..

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:36

Jetta schreef:
Een simpele dikke, lichte watertrens is juist heel vaak geschikt om een jong paard mee af te richten. Heel veel succes.


Dit is niet altijd waar, als je bit te dik is heeft het een negatieve werking omdat het paard niet lekker zijn mond kan dicht doen. Een dubbel gebroken bit ligt vaak stiller in de mond en verdeeld de druk beter, een enkel gebroken bit kan nog weleens in het verhemelte prikken waardoor het paard ook onrustig kan worden. Kortom, goed de maat van je bit opnemen (even daar gelaten dat je paard geen rariteiten in zijn mond heeft zitten.....wat je kan laten controleren door je veearts of paardentandarts )en zeker niet een te dik bit erin hangen. Beter een wat dunner bit wat je rijdt met een stille hand dan een te dik bit waar je aan moet gaan sjorren! Het ligt er ook maar net aan hoe "aardig" je handen zijn voor de paardenmond!

Ik ben begonnen met een enkel gebroken watertrens en een enkel gebroken Happy Mouth bit met appelsmaak, geen van twee liep Nappes lekker op, niet schuimen etc., nu heb ik een dubbel gebroken K&K bit met Aurigan waarvan het tussenstukje gekanteld is en hij doet het er prima op. Het kost je iets meer maar je hebt dan ook wel iets goeds, trouwens, die K&K bitten zijn over het algemeen zelfs beter afgewerkt dan andere bitten, geen scherpe randjes en ze blijven mooi!


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:44

ja, superbitjes! K&K is wel duur, maar ik zweer erbij en wil nooit meer wat anders.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:47

Ik heb de goedkope versie ervan (wel zelfde werking) en bevalt prima.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:23

Ik heb ook een soort K&K maar dan van een ander merk. Het bit is precies hetzelfde, alleen van een andere (Duitse??) fabrikant. En een stukje goedkoper. Die van K&K kost rond de f145,- en die van het andere merk f75,-.
Ik ben ook erg tevreden over dit bit. Paard is supernagevelijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers