mentuig poetsen,weleens gedaan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

mentuig poetsen,weleens gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 18:51

vanmiddag kwam ik op stal en wilde eerst gaan rijden met tink.
omdat ze alweer niet te vangen bleek,moest ik haar zelf uit de wei vissen,ik fiets naar de wei,fiets de wei in,pak tinkerbell en fiets weer naar stal.tja met baasje gaat ze wel mee Schijnheilig

maar wat ondekte ik toen? Huilen ijzertje verloren!
dus eerst de smid bellen maar die kan morgenochtend pas komen.
toen had ik tijd over want wendy zou om 5 uur op stal zijn.....
en morgen komt mirage-gidran op bezoek dus.....eh....okee dan maar,tuig poetsen
maar ja das leuk en aardig maar das altijd zo'n onwijs groot werk!er zitten mega veel gespen aan die allemaal schoon moeten en tal van riempjes en vooral het schoft- en borsttuig en de broekriem worden altijd erg vies daar waar ze het paard raken,dus boenen!!
ik ben 2 uur bezig geweest!!!en dan is dit tuig nog maar een shet-maatje Frusty kun je nagaan wat die grote paarden tuigen een karwei zijn!

om mijzelf dan toch ook maar te belonen eet ik nu:gebakken aardappels met kippenbout en heeeeel lekkere salade van mais,paprika en ui Haha! Haha!

soms is het beter om te zwijgen


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:51

Haha, ik ken het verschijnsel. Ik heb vorig jaar in de vakantie 2 dagen bezig geweest aan 3 tuigen. Eerst alles met zadelzeep en daarna met olie. Erg veel werk, maar het resultaat mag er zijn.
Ik zie er altijd erg tegenop. Een zadel poetsen is veel minder werk *LOL* .

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:57

Hahahaha... lekker werkje is dat Knipoog
Toen ik voor dat 4-span (onder het zadel) bijreed, E-pony New-Foresters,
moesten we (met zijn 3-en) het nette en reservetuig schoonmaken en oppoetsen... (plus de zadels en hoofdstellen) pffffffff.... dat was een vermoeiende dag in de tuigkamer Knipoog
Sindsdien vind ik het peuleschil om even een zadel en hoofdstelletjes te doen Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:11

Lekker werkje he Tong uitsteken tijdrovend vind ik.
Ik heb pas het hele *grin* shetlander 2 span tuig gedaan pfffff.
Maar nu heb je het ook weer netjes Sanderijn en heb je het weer lekker klaar terwijl als Tinkie haar ijzertje nog onder had gehad je het nog had meoten doen Knipoog
Maar wat een super smid heb jij dat hij zo snel kan komen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:27

hihhi, ben daar ook altijd zo lang mee bezig Haha! Heb een hekel aan tuigschoonmaken, maar ja, is wel altijd nodig he! Zeker als je naar een een of andere wedstrijd moet! Hoewel, voor de marathon doen je het altijd voor niets Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:35

Helaas heb ik dat ROTklusje ook wel ee aantal keer gedaan. Maar bij ons valt er geen eer aan te behalen. We hebben een oud bruin geworden tuig die er nooit mooi uit ziet(maar wel erg degelijk is) en een tuig van heel goedkoop leer die nog nooit echt mooi geweest is(nadat Max er de 1e dag mee de sloot in is gesprongen). Ik moet toch maar sparen voor een goed en mooi tuig en dat ook meteen goed onderhouden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:03

Brrrr... Rot werk! Heb ik een ontzettende hekel aan. Het ligt nu dus ook nog vies in de kist. Het bloed heb ik er even snel afgewassen, anders was het wel iets TE ranzig Haha!
Dat is zo'n klusje wat ik altijd vooruit schuif, zovan: Ach, dat doe ik morgen wel *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 21:07

tja jantina ik schuif het ook altijd voor me uit,maar goed een bezoekje van een bokker én doordat het ijzer eraf was is toch wel een goeie reden om het dan nu8 eindelijk eens te doen.en dan te bedenken dat ik toen ik begon met mennen zo fanatiek elke week poetste!!tegenwoordig probeer ik 1 keer in de maand vol te houden....zucht

soms is het beter om te zwijgen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:28

Ik weet er alles van helaas.... Wat een pokkewerk.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:41

Enkel en 2 span tuigen moesten ook altijd voor en na de wedstrijd gedaan worden. Bij het 4 span waar ik groom was, hadden ze hele mooie kunststof tuigen. Ideaal, na de wedstrijd op een rek en bij de vrachtwagen afspuiten. Even laten uitlekken en het kon opgeborgen worden Haha!

Ik heb hier ook nog wat tuigen hangen die niet gebruikt worden op het moment. Groen van de schimmel. Droogt het iig niet uit... Schijnheilig

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:00

Ach, dat valt alles mee, als je het netjes uitmekaar haalt en je doet het regelmatig dan ben je binnen een uurtje klaar, ik heb et dan over een paardentuig.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:32

Toevallig vandaag ook mijn tuig gepoetst en ik vind het helemaal geen rotklusje, ik vind het eigenlijk wel leuk om te doen, als je ziet hoe alles er weer van opknapt en hoe mooi het allemaal weer glimt.....
Dan heb je best wel eer van je werk, en nogmaals, ik vind het helemaal niet erg om te doen.....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:49

heb 2 van die tuigen. een voor m'n Fries en 1 voor m'n shet. Ik vindt het soms wel pokke-werk. Misselijk vooral als ik het een tijdje niet heb bijgehouden.
Ik haal er nu elke keer dat ik gereden heb, een natte spons met zadelzeep over de binnenkant en de zichtbaar vieze plekken. Dat scheelt al een hele hoop. want als dat zweet enz. er in is getrokken, is het me toch een werk om dat goed schoon te maken.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 08:27

Zijn er mensen die hun tuig elke week poetsen (ik bedoel dus mentuig Knipoog )?
Lijkt mij niet vol te houden Scheve mond

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 10:17

ja visje ik deed het wel iedere week!en toen vond ik het zelfs nog leuk,maar naarmate ik langer mende had ik minder zin in poetsen.....

soms is het beter om te zwijgen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 12:33

Ja maar Sanderijn...
Dat poetsen heet ook wel logica.
Ik zal je uitleggen waarom:

Een glunderende glimmende pony.
Een glunderende glimmende Sanderijn.
Daar hoort toch ook glimmend tuig bij te zijn? Schijnheilig

Pure logica dus.
Bij een mooie meid, mooie pony en mooi wagentje... mooi tuig.
Nu nog een mooie bankrekening.. Tong uitsteken
Kun je nóg mooiere dingen kopen en nóg mooiere dingen doen.. *LOL*

Veel plezier jullie morgen! Party!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 17:46

ja die mooie bankrekening dorine,wil je mij die vast toesturen? Haha!

maar ik zal je nog eens wat raars vertellen,altijd als ik mijn tuig gepoetst heb dan heb ik tijdens de eerstvolgende rit altijd regen zodat mijn poetswerk voor niets is geweest,zo ook vandaag..... Huilen

soms is het beter om te zwijgen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:27

Jazeker.. alleen doe ik het niet zo vaak als het nodig is Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 19:20

hehe sanderijn, ik weet er alles van. voor mijn werk moet ik minimaal 1 tuig in de week schoonmaken. (en dat is meestal een 2span tuig) soms wel meer. en het is indedaad een rotwerk, maar goed. het hoort erbij.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, BlueStocking, daiswees, Devitootje, Facebook, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Ilayla, Martje80, massiemas, Plus_en_Min, Sanne_zepp, Sokje_6, SUSANNEx, Tigress, Vagabondo en 148 bezoekers