Scheren: Quadra-Action of CoolSkin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Scheren: Quadra-Action of CoolSkin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 15:36

Bartje is toe aan een nieuw scheerapparaat, maar ik zit nog te twijfelen tussen de Quadra-Action en CoolSkin modellen van Philips.

Voordeel van de CoolSkin is dat je ze ook onder de douche kan gebruiken (scheelt weer tijd) en het voordeel van de Quadra-Action is dat ze (als het goed is) gladder scheren...

De CoolSkin die ik aan het overwegen ben:

Afbeelding
Die kost iets van 150 euro.

De Quadra-Action:
Afbeelding
Die is zo'n 180 euro in de winkel (maar aan de prijs van die dingen is vast wel wat te doen).

Verschil tussen de 2 is dus dat de CoolSkin onder de douche te gebruiken is alleen heeft de CoolSkin het 'Reflex' scheersysteem terwijl de ander het 'Quadra-Action' systeem gebruikt.

Quadra-Action houdt in dat de scheerkoppen zowel sleuven als gaatjes hebben, sleuven (net als de reflex serie) voor de langere haren en de gaatjes om nog gladder te kunnen scheren (het materiaal kan daar n.l. dunner zijn omdat gaatjes minder materiaal nodig hebben dan sleuven). Op zich klinkt het technisch gezien redelijk plausibel, maar ik vraag me dus af of je in de praktijk verschil merkt tussen de CoolSkin en de Quadra-Action. 't is wel erg handig om onder de douche te kunnen scheren, maar als die Quadra-Action echt een stuk gladder scheert...

Dus zijn er mensen met ervaringen met die dingen? Of broers, vaders, vrienden die 1 van de 2 gebruikt? Thanks alvast Haha!
Heb op Internet trouwens geen fatsoenlijke vergelijkingen kunnen vinden, wel een hele hoop reviews op www.epinions.com van de Quadra serie maar niets over de CoolSkin daar. TIA!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:40

ik zou de koolskin nemen want die is goedkoper, je kan het in bad gebruiken en het zal toch niet zoveel verschil maken tussen de gladheiden?

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Scheren: Quadra-Action of CoolSkin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:45

BartVB schreef:
Dus zijn er mensen met ervaringen met die dingen? Of broers, vaders, vrienden die 1 van de 2 gebruikt? Thanks alvast Haha!


Ehmm, mijn vader gebruikt die blauwe Haha! Heb ik een keer voor hem gewonnen met een spelletje.. Wilde hem eerst voor mijn benen gebruiken, maar hij wilde hem graag hebben.. Hij is er superblij mee, omdat het ding babybilletjes glad scheert.. Haha!

duss.. Schijnheilig

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 15:58

Ik ken er meerdere die een coolskin hebben en die hen hartstikke goed bevalt.
Maar... ik ken ook iemand die heeft een coolskin met de scheerkoppen van de quadra action. En die combi werkt echt perfect!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 16:08

Huh? Zelf gebouwd ofzo Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:11

Mijn man heeft de CoolSkin eens gehad van mij...
Is er goed tevreden mee, het scheelt tijd en haartjes op de wasbak... Lachen

Sander
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:18

He Bart, die zilvere kan je ook onder de douche gebruiken. Tenminste hij werkt nog steeds bij mij Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:24

BartVB schreef:
Huh? Zelf gebouwd ofzo Verward


Nope... alhoewel...

Hij had (mijn vriend) zijn coolskin laten vallen, waardoor het kapje waar het scheerblad in zit kapot was gegaan. Aangezien Philips hier in Drachten zit en je hier een gratis reparatieservice hebt.. heeft hij hem laten repareren.

Maar aangezien hij kennissen heeft die daar werken, hebben die voor een scheerkop gezorgd van een quadro action, welke er passend is in een coolskin. Nu heeft hij een coolskin scheerkop reserve.... en dus een coolskin met een quadro action scheerblad.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:24

Mesje scheert het gladst Haha!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 18:53

Mijn vriend heeft van mij de Coolskin gekregen. Hij is er enthousiast over maar blijft bij het zg.nascheren met mesje onder de douche. Coolskin is voor het snel tussendoortje. Blij dat je wel voor Philips kiest! Bepaalt nl mijn 13e maand..... Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 18:59

Harmen scheer zich ouderwets met (flexibel) mesje en (spuitbus) schuim.
(als hij het doet, want hij laat het ook weleens staan). Lekker glad Lovers Maar als hij ooit een apparaat wil, wilde hij de coolskin. Ik weet alleen niet of hij van het bestaan van de quadro action afweet......
Ik zal eens in de laatste consumentengidsen voor je kijken, dacht dat daar een test in had gestaan.......

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:48

gewoon ouderwets met mesjes!!! VEEEEEEEl gladder, en zo heb ik geen last van geprik Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 19:59

Nat scheren is allemaal wel leuk en aardig maar dat kost mij gewoon teveel tijd en moeite Haha! En ik ben ook redelijk alergisch voor producten met een lage aanschafkosten waarvan het bijvul gebeuren daarna ontzettend veel kost (scheermesjes dus). Brrr Haha!
En je kan je maar moeilijk nat scheren achter een PC Tong uitsteken