Wol of fleece halsdeken in de winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Wol of fleece halsdeken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 13:06

Ik heb een wollen halsdeken van dikke kwaliteit die vorig winter een winkelhaak heeft gekregen. Voor wedstrijden en andere gelegenheden wil ik een nieuwe deken. Nou vroeg ik me af of ik weer voor een wolle halsdeken ga of voor een dikke fleece. Wat zouden jullie doen en zijn jullie ervaringen met fleece tov wol?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:12

Wat mijn ervaringen zijn met fleece, is dat het zweet op de deken gaat liggen, wol neemt het op, en zijn vaak sterker!! Is dus meer een aanrader als je een sloperig paard hebt!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 16:22

Waar het dus mij om gaat of fleece net zo warm is als wol. Zeker belangrijk voor op de trailer van en naar de lessen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:25

Volgens mij is wol warmer! Fleece laat meer lucht door! Is dus lekkerder als uitzweetdeken op stal!!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 17:10

ik ben meer een voorstander van fleece en volgens mij is het ook even warm

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 17:23

Ik vind fleece helemaal niets, vaak als je ermee stapt gaat het onder de deken ook iets 'schuimen' zoals je ook ziet onder een vierkant shabrack.
Dat heb je met wol niet.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:06

Ik heb zelf een fleece, en ben daar heel tevreden over. Heb ook geen wollen, dus echt verschillen weet ik niet. Wol vind ik wel mooier, fleece gaat op den duur een beetje "lubberen".

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:01

Ik heb beide... Een wollen en een fleece halsdeken (je moet toch iets met je geld?). De fleece vind ik niet zo warm als de wollen. Het voordeel van fleece is, dat het makkelijker schoon te houden (lees: wassen) is als wol. Wol is steviger van structuur en ik vind deze ook iets warmer. Als het echt koud is, doe ik dus OF de wollen halsdeken op OF de fleece halsdeken met een fleece zweetdekentje zonder hals eroverheen.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 23:14

Ik vond zelf die wollen halsdekens veel te warm, daar ging hij meer onder zweten dan dat hij er droog van werd.
Mijn voorkeur gaat dus uit naar een fleece deken en mijn wollen deken ligt ergens in een hoek gedumpt Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 08:50

Ik heb zelf 3 fleecedekens. Één met hals en twee zonder hals. Ik vind het makkelijk dat ze zo de wasmachine in kunnen. Verder is het normaal gesproken warm genoeg, onder een wollen is het vaak te warm. Als het echt koud is heb ik onder een fleece nog een fleece deken of een wollen gewone twee-persoonsdeken. Mijn voorkeur is dus Fleece.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 08:16

Ik ga in de winter gauw twee keer in de week naar de verenigingsles met de trailer. Mijn ervaringen met Wol was dat het gewoon warm was en als het koud was had ik gauw twee wollen dekens op in de trailers (Pablo was geschoren). Ik vroeg me af of fleece net zo warm was als wol, maar als ik jullie reacties lees is dat niet zo. Mijn voorkeur gaat dus nu weer uit naar wol, tenzij jullie meer weten ......

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:49

Ik heb twee fleecezweetdekens (wv 1 met hals) en een gewone wollen zweetdeken. 's Zomers gebruik ik de fleecedekens en 's winters de wollen omdat die gewoon warmer is. Qua vocht opnemen/afvoeren is mijn ervaring, dat mijn paard onder de wollen sneller droogt dan onder de fleecedeken en da's ook wel mooi meegenomen in de winter Haha! .