Nieuw zadel voor jong paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Nieuw zadel voor jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 10:22

Als Mananzo eraan toe is, wil ik graag een goed zadel voor hem kopen, het liefste een nieuwe.

Maar is dat wel verstandig, omdat een jong paard nog groeit enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:27

Ik zit nu met hetzelfde dilemma, ik moet dadelijk een zadel gaan kopen voor de hengst. Hij gaat nog groeien, en zeker ook veranderen qua bespiering. Maar ik heb geen zin er nu een slecht zadel op te leggen.

Een goede zadelmaker kan heel veel bewerken aan een zadel, meer dan alleen een beetje anders opvullen. Ik denk dat ik dus toch een nieuw zadel voor hem ga kopen, met in mijn achterhoofd dat ik het heel regelmatig (meer dan 1x per jaar) moet laten nakijken/bewerken. Ik denk niet dat het zo ver komt dat het helemaal niet meer past, maar als dat zo is moet er maar weer een nieuwe komen vrees ik.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:29

Misschien moet je eerst gaan kijken voor een goede tweede hands?? Er zijn er zat, en je betaald er niet zoveel aan als voor een nieuwe!!
Is en winteczadel nu geen oplossing??

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:47

Ik heb hetzelfde probleem...welke zadelmakers hebben jullie goede ervaringen mee dan en hoe gaat dat dan in zijn werk?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:53

Wat eventueel ook een optie is om een zadel met een verstelbare boom te nemen?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:54

Ik heb eht zelfde probleem. nog even erger omdat ik een jonge pony heb. Bijna geen enkel zadel lag goed. Ik heb nu een nieuwe JC besteld met de gedachte om deze regelmatig te laten controleren. Daarnaast heb ik nog mijn dressuurzadel liggen en die ga ik pas gebruiken als hij een wedstrijd zou kunnen lopen. Dus nog lang niet. ik heb wel een hele oude Wintec (2de generatie) voor de eerste periode. Die passen overal op.De huidige Winteczadels hebben een iets moeilijker pasvorm. Is mij door 2 zadelmakers onafhankelijk van elkaar verteld.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:06

Pff.. en ik maar denken dat ik de enige was Haha!

Fleur heeft nu al een lastige rug, en een goed passend zadel vinden is echt een crime. Wordt nog leuk de komende jaren Tong uitsteken

Mijn oplossing is een Wintec zadel met verstelbare boom lenen van een vriendin, en over een jaartje een mooi zadel op maat laten maken.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:14

Nou ik had dus ook presies het zelfde probleem...Ik heb inderdaad een wintect gekocht met een verwisselbare boom. Is binnen 10 minuten gebeurd zo'n boom verwisselen en het is echt ideaal. Nu weet ik zeker dat ik de komende paar jaar een passend zadel heb en dat ik lekker door kan sparen voor een goed leren zadel voor als hij helemaal is uitgegroeid. *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 12:17

een goed 2de hands kopen , die ben je dan ook weer zo kwijt of je krijgt er flink wat inruil voor als je dan een mooi nieuw koopt.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 17:52

gerdien, ga eens bij hollander
langs in klarenbeek (adres staat in telefoonboek) hij heeft veel goedkope zadels liggen en hij geeft ze zo mee naar huis om ze te passen. momenteel vult hij ailin der zadel iets op omdat ik zelf er niet lekker op zit. maar hij is al 2 keer bij ons langs geweest om andere zadels te passen (ook vooor conan van lisanne) echt supervent (als je hem kan verstaan Haha! )

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:48

ik heb straks hetzelfde probleem.
ik heb nu een zadel liggen, van kerst gekregen(was van mn kennisen dus heel goedkoop Lovers ).
als hij niet past dan koop voor weinig geld een zadel die er niet goed meer uit ziet, maar natuurlijk wel goed ligt.
en als die niet meer past koop ik een nieuwe.