Zware parfums en de stank van verse paardenvijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Zware parfums en de stank van verse paardenvijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 16:34


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 16:34

Jumping Amsterdam, dat is glitter en glamour in de RAI. Daar komen de mensen uit de stad zich vergapen aan de levende have. Daar komen honderden kinderen die zelden of nooit een paard van dichtbij hebben gezien. Jumping Amsterdam steekt ook jaarlijks zijn nek uit met vernieuwingen in het programma. Het is een concours dat durft te breken met vastgeroeste gewoontes in de sport.

Traditioneel staat de meerdaagse begin december op de paardesportkalender. En steevast is het passen en meten om die traditie te kunnen voortzetten. Want de RAI heeft klanten die omstreeks dezelfde periode van het jaar ook graag de grote hallen willen afhuren en wel het volle pond kunnen ophoesten.

Wanneer het concours vervolgens een week eerder of later wordt gehouden, komt een ander probleem bovendrijven: de volle kalender. Jaar in, jaar uit lukt het desondanks Jumping Amsterdam een vooraanstaande plaats te geven tijdens het indoorseizoen. Het lukte 44 maal. En daar blijft het bij, want er is een streep gehaald door de voorbereidingen op de 45e aflevering. Er is een punt gezet achter Jumping Amsterdam.

De problemen tekenden zich al veel langer af. Kees de Ruiter die vorig jaar afzwaaide als voorzitter van Jumping Amsterdam, beklaagde zich steeds vaker over de financiële sores van het concours. Het werd steeds moeilijker om grote sponsors te werven. Het was een huzarenstukje om het budget bijeen te krijgen, om de begroting sluitend te houden. Er waren jaren geweest van pijnlijke, financiële tegenvallers en de gaten werd steeds groter. Behalve geld stond de status van de wedstrijd sinds vorig jaar onder druk. Amsterdam raakte de wereldbeker springen kwijt.

Niettemin: januari 2003 leek lange tijd de nieuwe datum te worden. Daarvoor werd al reclame gemaakt op de internetsite van Jumping Amsterdam, inclusief telefoonnummer om toegangskaarten te bestellen. Dat was voorbarig, zo werd gisteren bekend. Geen glitter en glamour meer in de RAI, geen zware parfums vermengt met de stank van verse paardenvijgen. Hippisch Nederland verliest een eigenzinnig concours.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:53

ik ben er een paar keer naartoe geweest, ik vond het echt leuk daar! Heel anders dan andere evenementen!
Ik vind het ook echt jammer.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:36

echt onwijs zonde!! er blijft niks meer over op het gebied van evenementen

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:54

zeer jammer, ik ben er een keer of 6 geweest, het was traditie om erheen te gaan. Nu toch maar naar Indoor Brabant dan, het hele land doorcruisen.....

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:34

Zonde hoor.
Het vorige bedrijf van mijn man heeft nog 2 jaar gesponsord. Ik had een tijd (15 jaar) niet meer gereden, maar na de eerste Jumping was ik weer helemaal verkocht.
Ik zag de kur op muziek van Laurens van Lieren met Rubiquil en toen besloot ik dat ik weer wilde rijden.
4 maanden later heb ik Marillion gekocht en tegenwoordig hebben we alweer 5 paarden.
Ik heb dus mooie herinneringen aan Jumping!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 05:41

Tja, en geen enkel concours heeft zo'n mooi strodorp.
Jumping was echt een concours met allure.