Shop till you drop, paardjes kijken en d'r op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Shop till you drop, paardjes kijken en d'r op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:27

Haha!
Jaja gister was het weer eens zover: ik zou naar Honeybee gaan en Paulien was er ook! Half 10 in de bus gestapt en ben door Honeybee en Paulien met de auto van het station gehaald waarna we naar De Stal reden, een ruitersportzaak, waar Honeybee wilde kijken voor een rijjasje omdat ze over een tijdje gaat starten met Maaike. Er waren twee jasjes die ze gepast heeft, tob tob tob, zaten net niet helemaal mooi. We hebben op de bok nog een zadel gelegd zodat ze met het jasje 'te paard' kon Haha!
Ik heb ondertussen de stapel shabrakjes doorgesnuffeld en zag een gaaf grijs shabrak (passend bij mijn nieuwe grijze Mondoni) Schijnheilig met grijs reflecterend randje en twee grote reflecterende strepen.
Maargoed, op de terugweg zouden we hier nog langskomen dus heb hem eerst maar even laten liggen. Honeybee twijfelde enorm over de jasjes dus zijn we eerst naar een winkeltje met een friese naam in Kollum gegaan (ik waag me er niet aan om het te typen!!). Was eigenlijk dicht maar mevrouw was zo aardig voor ons het winkeltje even te openen.
Ik zag een lichtgrijze tweedehands rijbroek hangen, gevraagd wat ie kostte, 7 euro!, gepast, zat goed, dus verkocht Haha!
Maar we moesten eerst pinnen en zijn toen even bij Honeybee's moeder op bezoek geweest. Even wat gedronken en de plantjes in de tuin bewonderd Haha! Daarna weer naar het ruitersportwinkeltje. Paulien had al een stapel kaarten uitgezocht (verslaving Knipoog ) en Honeybee heeft nog een keer een paar jasjes gepast en toen was de keus gemaakt!!
Daarna weer naar de eerste zaak waar ik het shabrakje en weeeeeer geruite sokken heb gekocht (over verslaving gesproken) en Paulien weeeeeer een stel kaarten. *LOL* Die Honeybee heeft ons lekker op kosten gejaagd met haar getreuzel Tong uitsteken
Toen heeft Honeybee zich snel omgekleed thuis en is ze Maaike gaan rijden. Ze vond het zelf niet goed gaan, maar ik vind het best netjes voor een paard wat nog niet zo lang onder het zadel is! We hebben uiteraard ook foto's gemaakt totdat ik een lading zand onder mijn lenzen kreeg, toen heeft Paulien het overgenomen. Uiteindelijk heb ik ook nog even op Maaike gestapt, was leuk! Ze is wel hoog en breed, ff wennen weer.
Ook hier zijn een paar foto's van geloof ik.
Toen moest ik rap naar het busstation en net zoals de vorige keer heeft Honeybee de auto weer pal voor de bus gezet ergens bij een bushalte, dus weer net op het nippertje de bus gehaald Haha!

Heb heeeeeerlijk geslapen in de bus terug, vermoeiend hoor, die dagjes paard! Maar wel leuk! Knipoog Paulien zit vandaag lekker op Ameland, vond het erg gezellig!

Hier de foto's: [ITP] Foto's in tenue van mij en Maaike + Cody

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Shop till you drop, paardjes kijken en d'r op

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 15:24

Cody schreef:
en zag een gaaf grijs shabrak (passend bij mijn nieuwe grijze Mondoni) Schijnheilig met grijs reflecterend randje en twee grote reflecterende strepen

Dat sjabrak is GAAAAAAAAAF! Die ga ik binnenkort ook voor Den kopen.
En mag ik het vragen? Hoe arm zijn jullie nu? Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 16:47

Honeybee mag het zelf vertellen Haha! Paulien heeft een dekensingel en kaarten gekocht, ook binnen de perken.
Ik was voor het shabrak, de sokken en de rijbroek 34 euro kwijt. Netjes toch als je kijkt wat je er voor hebt? Schijnheilig

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:52

Ja, ja... ik heb mijn hele paarden leven al een eigen jasje willen hebben. Helaas waren deze mij over het algemeen toch te duur, dus is het er nooit echt van gekomen. Gisteren wou ik dus in Noordwijk (Gron.) bij de Stal en in Kollum (Frl.) bij het Hynsteparadyske gaan kijken of ze er niet een geschikt tweedehands jasje hadden liggen.

Bij de Stal hadden ze verscheidene gebruikte jasjes liggen waaronder een hele luxe Eurostar die ik echt geweldig vond! Helaas zat deze mij toch iets te krap. En dan voornamelijk bij mijn buste. Ook hadden ze er nog een Harry's Horse jasje liggen die ik een behoorlijk goedkope uitstraling vond hebben, maar die mij ook bij mijn buste toch wat te krap zat. Ik heb lang gedubt en getobt, maar toen zijn we toch maar door gereden naar het Hynsteparadyske om te kijken wat ze daar evt. hadden hangen.

Zoals Marije al zei, waren ze gesloten. Wij waren er om twaalf uur en ze zouden pas om half twee open gaan. We stonden op het punt te vertrekken tot de eigenaresse aan kwam fietsen. Zij was bereid om voor ons de shop toch te openen. Nou, is dat aardig op niet?
Bij het Hynsteparadyske hadden ze helaas geen passende gebruikte jasjes voor me hangen, maar de eigenaresse vertelde me dat ze een aantal leuke jasje behoorlijk had afgeprijsd en daar zat vast wel wat voor me tussen. Ik heb er twee gepast die beide wel pasten, maar over eentje was ik toch tevredener. Aangezien ik alleen bij de bank kon pinnen zijn we weer weg gegaan en om half twee weer terug gekomen.

Eenmaal terug heb ik dus dat jasje aangeschaft waar ook nog een plastron bij moest natuurlijk. Voor een plastronspeld zou ik weer bij de stal gaan kijken omdat ze daar wat meer verschillende hadden liggen.
Kosten voor het jasje, mijn plastron en een stapeltje kaarten voor Paulien waren € 84,50

Bij de stal heb ik nog een paar sporenbeschermers aangeschaft en een dubbelgebroken bit voor Maaike. Hiervoor was ik € 25,45 kwijt. Een plastronspeld ben ik toen helaas vergeten.

Totale kosten van mijn dagje shoppen waren: € 109,95

Hierna vlug naar huis gereden, mij omgekleed en de mijn laarzen aangetrokken en op weg naar Maaike. Tijd om haar voor het eerst te bandageren in een bijpassende groene kleur hadden we helaas niet meer. Het rijden ging naar mijn mening inderdaad echt Bagger! Maar ja, dat was ik inmiddels gewend.. aangezien het de dag er voor ook verschrikkelijk ging. Na een lange strijd die ik uiteindelijk wel had gewonnen is Marije ook nog even op Maaike gestapt. Iets wat er naar mijn idee harstikke goed uit zag!

Naderhand nog even vlug met Warren gesproken en als een speer naar een verderop gelegen bushalte gereden waar Marije haar bus al aan kwam zetten. En inderdaad.... evenals de vorige keer heb ik ook gisteren mijn auto dwars voor de bus gezet. Dan kon deze in ieder geval niet wegrijden Haha! Maar goed... anders had ik haar wel naar huis gebracht.

Paulien en ik zijn hierna door gereden naar de winkel om wat boodschappen in te slaan voor het eten van die avond. Wachtend in de rij bij de kassa kwamen we ook Nienke (Naz) nog tegen. Die vroeg nog of we die avond even langs wouden komen. Helaas moest ik de boot in eerste instantie afhouden aangezien ik nog niet wist wat de planning was van mijn wederhelft, dus zou ik Nienke nog bellen. Iets wat er totaal bij ingeschoten is door een spoed klus van een plaatselijke parfumerie/beautysalon die er tussendoor kwam. Bij deze.... Sorry Nienke. Bloos Uiteindelijk kroop ik tegen half twaalf eindelijk achter de computer vandaan en ben ik nog even beneden bij Paulien gaan zitten, alvorens we gingen slapen.

Vannochtend moesten we weer vroeg op, aangezien Paulien om kwart over zeven in haar auto zou zitten op weg naar Holwerd om daar de boot te nemen naar Ameland, alwaar ze een huifkarrit zou maken. Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad Paulien!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 17:58

Ik vind 7 euro dus echt goedkoop voor een rijbroek! Waar is dat, daar meot ik ook heen! Leuk dat jullie zo goed gelaagd zijn!
Maar eh...Paulien, what's up with de kaarten?!?!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 22:05

Dees schreef:
Ik vind 7 euro dus echt goedkoop voor een rijbroek! Waar is dat, daar meot ik ook heen! Leuk dat jullie zo goed gelaagd zijn!
Maar eh...Paulien, what's up with de kaarten?!?!


Die broek was niet nieuw meer. Dat is het geheim Haha! Maar ook nieuwe broeken zijn er vaak niet al te duur. Evenals mijn jasje.

En verder... je kunt beter aan Paulien vragen wat er met haar verzamelingen is Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 22:11

Jeetje jullie zijn me een lekker stel zeg! Heerlijk die verhalen!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 22:14

Moet je nagaan... Morgen ga ik naar Marije. Dan gaan we naar Tinka, die wordt uiteraard in tenue door Marije gereden.. en daarna nog naar de ruitersportzaken daarzo Haha! Ik wil ook een matchend tenue... *LOL*

In ieder geval nog een leuk dekje en beenbeschermers.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 09:07

Ik in tenue??? Nee hoor, alleen grijs dekje met grijze broek Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:47

Ik denk dat ik toch ookmaar eens naar dat Hyntseparadyske moet. Hebben ze daar veel 2ehands spul? Alleen kleding of ook ander spul?

Leuk dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:44

Het aanbod wisselt daar enorm in tweedehands artikelen. De ene keer hebben ze er bijvoorbeeld tientallen gebruikte rijbroeken en de andere keer slechts een stuk of vijf. Een belletje vooraf is dus nooit verkeerd. En nee, ze hebben er niet alleen maar rijkleding.. Knipoog

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 20:00

ja is een nieuwe tik van mij kaarten met paarden er op sparen.