Mark Todd Collection

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Mark Todd Collection

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 21:17

Ik ben erg gecharmeerd van dit hoofdstel:
Afbeelding
Het komt uit de Mark Todd Collection. Is er iemand die een winkel kent die dit merk voert? (naast www.eventingshop.com) Wil iets toch graag in m'n handen houden voordat ik het bestel. Heeft die eventingshop ook een 'gewone' winkel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:22

Je zou eens kunnen kijken bij eventing wedstrijden, of sgw, staat vast wel een standje, daar eens vragen, of bij de dealer vragen, wat de dichtsbijzijnde shop is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 21:39

Een dealer-adres is ook goed. Daar kan ik dus niet echt achter komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:40

Kan ik boekelo wel even kijken voor je.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 21:47

Als je wilt heel graag! Wat ik eigenlijk vooral wil weten is wat voor kleur de gespen hebben, dat kan ik niet echt lekker zien op de foto. En het moet wel dè kleur bruin zijn en dat zie je in het eggie toch ook beter.
Het is een Engels merk overigens. Heb al zitten kijken op www.jumpershorseline.com die pretenderen de Mark Todd Collection te voeren, zelfs een aparte afdeling op de site, maar daar staat dus mooi niets op!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 14:47

Helaas pindakaas....
De gespen zijn van RVS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 15:42

Het ziet er moooi uit hoor!!
Maar tegenwoordig wil iedereen hoofdstellen in de meest uiteenlopende kleurtjes bruin en ik kan er maar niet aan wennen. Voor een schimmel, OK maar voor mij hoort een hoofdstel zwart te zijn, kwestie van smaak hoor.
Maar een tipje, informeer eens naar hoofdstellen van Dobert. Daar kun je een hoofdstel precies zo samenstellen al je het zelf in je hoofd hebt. Dus ook in de meest uiteenlopende kleurtjes bruin en met koperen of RVS gespjes, dikte van het leer etc etc.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:03

Hihi ik stam nog uit het stenen tijdperk van voordat de zadels en hoofdstellen allemaal zwart waren............dus alle bruine hoofdstellen en zadels moesten geruild worden voor zwart!!!! Bruin vonden wij afschuwelijk!!!!!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 19:21

Dobert ken ik al ja, ben ik ook mee bezig. Sommer heeft overigens ook mooie hoofdstellen, in de goede kleur. En anders gewoon nog een zelfde hoofdstel, maar dan nieuw. Opties zat.
Nou ja, heb geen haast, eerst een winstpunt rijden, een eeuwigheid tijd nog dus....

Bruin begint echt een hype te worden de laatste tijd, het is niet echt origineel meer ofzo, maar ik heb al zo'n jaar of 5 die 'tic' en toen zag je het nog bijna nergens.
Overigens staat het ook lang niet ieder paard mooi, maar op een donkerbruine zonder aftekeningen is het toch wel heel erg mooi vind ik (3x raden waar ik op rij Haha! ). Op een schimmel vind ik het juist weer niet mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:40

fabienne schreef:
Hihi ik stam nog uit het stenen tijdperk van voordat de zadels en hoofdstellen allemaal zwart waren............dus alle bruine hoofdstellen en zadels moesten geruild worden voor zwart!!!! Bruin vonden wij afschuwelijk!!!!!!


Haha! dat zal het dan zijn Haha!
Ik had een bruin Stubben dressuur zadel [Tristan de topper uit de jaren '70 het favo zadel van Jennie Loriston Clarke] Daar hoorde een bruin hoofdstel bij. Wat was ik blij toen alles zwart werd. Zwart is nl. maar in 1 tint verkrijgbaar en dat gedonder met verschillende tinten bruin was ik helemaal zat.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 19:50

Afbeelding

Dit vind ik toch wel heel erg mooi! In het echt is het iets (niet veel) lichter van kleur, steekt meer af, door het licht (en het zweet Haha! ) lijkt het donkerder.
Geen commentaar op de neusriem ajb, das ook mijn grote frustratie Frusty Frusty
En eigenlijk wil ik er ook een frontriem bij met iets van koper ofzo erin, beetje subtiel. Maar ja, zie dat maar eens te krijgen in de juiste kleur bruin....
Zwart is misschien wel praktischer, maar ik vind het zeker niet mooier!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:08

fabienne schreef:
Hihi ik stam nog uit het stenen tijdperk van voordat de zadels en hoofdstellen allemaal zwart waren............dus alle bruine hoofdstellen en zadels moesten geruild worden voor zwart!!!! Bruin vonden wij afschuwelijk!!!!!!


Dat klinkt bekend ja Haha!

Ik heb ooit een keer een zwart hoofdstel gekocht maar ik vond een zwart hoofdstel niet mooi bij een bruin zadel. Ik heb nog steeds alles bruin. Moest laatst zelfs stad en land afzoeken naar nieuwe bruine beugelriemen.
Grappig dat het nu een hype aan het worden is. Toen wist iedereen niet hoe snel ze van hun bruine spullen af moesten komen.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:59

In mijn "jonge jaren" was echt alles bruin. Toen werd zwart mode en degene met een zwart zadel (OH kijk, een DRESSUURZADEL) werden zowat nagekwijld, zo hip was het ineens. Toen de hype met de dressuurzadels, zwart! natuurlijk. Nu heeft iedereen alles zwart, dus wordt bruin weer mode. Ik heb een bruin hoofdstel!!! Wil alleen een grotere frontriem, niet los te krijgen, help! Ik heb me al voorgenomen dat mijn volgende zadel bruin wordt..................wanneer?????? weet ik niet.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:02

He Magreet ben je er achteraan gegaan. Trouwens bij horses, bij iets met www.country.....geloof ik is een engelse site met o.a. de Mark Todd colectie. Verder heeft Mark Todd ook een eigen site. Ik zal eens in mijn historie kijken of even aan het zoeken gaan om te kijken of i kde exacte adressen kan vinden.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:25

Ik geloof dat het al niet meer nodig is, maar de eventingshop is te bezoeken in Schoonoord. In een artikel in de Hoefslag staat dat ze ook op wedstrijden staan. Een precies adres heb ik op i-net niet kunnen vinden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:37

waar ligt schoonoord? Ik heb ook een mooi halster gezien namelijk

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:53

In de catalogus van Kraemer Reitsport staan hoofdstellen in de meest waanzinnige kleuren, varieerend van zilverblauw tot paars...... Ik ben wat conservatief misschien maar tuig hoort bruin of zwart te zijn.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:56

Schoonoord ligt in Drenthe, tussen Emmen en Assen in.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:56

Schoonoord ligt in Drenthe. Ik ben er 2 jaar geleden geweest en toen was het niet echt een winkel. Ook niet echt veel op voorraad toendertijd. Ik zou zelf die kilometers er neit voor gaan rijden. Was lastig te vinden.
Wel een hele mooie stal, schitterende boxen en mooie hindernissen.