pure mishandeling!!!! pvd!!! wat vinden jullie??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

pure mishandeling!!!! pvd!!! wat vinden jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-02 21:05

Boos! Boos! tjonge jonge dit kan toch niet!! zo is het gebeurd:
Net kwam ik op msn, ...was online. Bij haar naam stond: 'Claudia is overleden..aan koliek'
Ik geloofde het niet. Het was een leuk beest, en had een hengstveulen van 10 weekjes oud.
Prachtig beest, maar verzorgsters, needie waren niet echt normaal.
'M' was 13, en 'Mr' 17!
'Mr' was niet goed wijs, ze denkt dat ze veel weet. Maar ondertussen, geeft ze die Shetlanders gewoon shjak ( of hoe je het schrijft)
Maargoed, dat beestej is nu dood. Het veulen is nu bij een andere merrietje dat daar ook staat. Ik geloof dat het wel goed gaat..
Oke, nu is de moeder dood en oorzaak is koliek:
De verzorgsters, het zijn trouwens 2 zusjes, weten niet hoe.
Ze moeten die beesten daar zelf voeren, 2 keer per dag. De ene keer is het 1 plak hooi, en de andere keer 3 of vier. Altijd verschillend en de tijdenDie beesten weten niet waar ze aan toe zijn dus..
Die van 17, slaat die moeder soms verrot, dat wil je niet weten!!
Oke, je mag een paard een tik geven, maar dit is gewoon aso!
Diie beesten, daar gaan ze gewoon abnormaal mee om dus.
Het veulen van 10 weken, kon al op commando stijgeren. Ze heeft het geleert, omdat ie toch nog geen hengstenstreken had zei ze..
Lijkt me niet goed om nou heel de dagzijn "kunstje" te laten zien.
Ik vind het echt heel triest...
echt waar dit doe je toch niet!! wat vinden jullie er unou van??

greets Sabrina en Nina ( yorin) en (keltic) Boos! Boos! Boos!

- en - is + uit iets negatiefs kun je altijd iets positiefs halen! :)
Nieuwe aanwinst! :D


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 22:15

triest, kan er niet met die kids gepraat worden, of laat de eigenaar van die paarden of iig de verantwoordelijke persoon er wat van zeggen.

:evaw:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 22:28

shag is niet slecht voor paarden hoor, vinden lekker (natuurlijk geen hele baal op een dag)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 23:42

ben het helemaal met stef eens , shag kan absoluut geen kwaad als ze het niet met kilo's tegelijk krijgen zoals stef al zei
de rest vind ik ronduit belachelijk, zo kun je niet met paarden omgaan

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 08:45

en waar is de eigenaar dan in dit verhaal?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 18:21

Laura schreef:
en waar is de eigenaar dan in dit verhaal?


die komt nooit

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 18:34

er bestaat toch wel zoiets als dieren recht haal ze daarmee naar de dierenbescherming en laat de dierenbescherming hun uitleg geven over hoe ze een paard moeten verzorgen!
inderdaad , dit is ronduit belachelijk!



phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:00

het spijt me maar ik vind je verhaal wat onduidelijk.
oke zo jong al leren stijgeren is vragen om problemen en een paard in elkaarslaan vind ik ziek. voeren moet op vaste tijden zeker, maar wat wil je nou precies/

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:43

ja, snap het ook niet.
veulens moet je zoveel mogelijk met rust laten, steigeren is geen leuk kunstje, of ze nou nog veulen zijn of volwassen.
ja, als je er mee kan omgaan, maar dat kunnen de meeste niet.
hopelijk ben je daar nu zelf ook achter dat je een veulen zo veel mogelijk met rust moet laten.
verder, ja koliek is koliek.
met de beste eigenaar(s)/verzorger(s) kan een paard of pony nog aan koliek doodgaan, maar dat hoeft niet.
koliek kan zoveel oorzaken hebben.

wat moeten we zeggen: o, wat een dierenbeulen?
ik heb nog niks gehoord over de eigenaar, ik neem aan dat die uiteindelijk toch de eindverantwoordelijke is.
en wat voor koliek het is.
en ga zo maar door.

zo slaan ben ik absoluut niet voor en het voeren, tja, het precieze weet ik er niet van.
misschien ligt het wel aan het soort hooi, dat ze daaraan afmeten hoeveel ze geven.
en tja, de dat de voertijden weleens verschillen, dat kan wel eens voorkomen.

ik heb maar eens wat voorbeelden gegeven zodat je kunt zien dat de werkelijkheid toch heel anders is dan je gedacht had zoals het er uit zag.

ik praat hun absoluut niet goed, maar jou ook niet.
maargoed, veel conclusies kun je niet trekken uit jouw vage verhaal.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:27

lekker slim om hem te leren steigeren "hij heeft nog geen hengstenmanieren". Vind je het gek hij is 10 weken!!!!!!! maar het is idd erg ziek wat zij doen. Het veulen gaat naar de knoppe om het maar zo te zeggen en de moeder is al dood, lekkere personen...... En ze zijn echt 17 en 13???? Ik dacht dat die van 17 wat meer verstand zou hebben Lips are sealed Ok zelfs een gezond paard kan koliek krijgen, daar is niks aan te doen, maar als ze geen poging ondernomen hebben om dat beessie te helpen Misselijk (dat weet ik natuurlijk niet).

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:08

Annechien schreef:
lekker slim om hem te leren steigeren "hij heeft nog geen hengstenmanieren". Vind je het gek hij is 10 weken!!!!!!! maar het is idd erg ziek wat zij doen. Het veulen gaat naar de knoppe om het maar zo te zeggen en de moeder is al dood, lekkere personen...... En ze zijn echt 17 en 13???? Ik dacht dat die van 17 wat meer verstand zou hebben Lips are sealed Ok zelfs een gezond paard kan koliek krijgen, daar is niks aan te doen, maar als ze geen poging ondernomen hebben om dat beessie te helpen Misselijk (dat weet ik natuurlijk niet).


Tis haar eigen schuld dat ze koliek heeft, krijgt altijd 2 uur later enz eten. Dan weer hardstikke veel en dan weer hardstikke weinig. Heel die darmen van slag af. Tja ze zijn echt 13 en 17..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brandje_04, Caoilfhinn, ChiVet, dblijham, Dido2316, Dolce_pony, geertje3, Jessica_1998, journee, kreekie, nikia, Pastis, Raineri, xRoossie95, zoedeloe en 113 bezoekers