Fietsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 19:32

Fietsen,
Ik hoor vaak: Niet doen is gevaarlijk of je pony kan voor je fiets springen.
Nou vandaag was de dag, ik wilde gewoon een keer proberen te fietsen met brendie. Ik vertrouw haar volkomen en ze luisterd heel goed
(naar stemcommando's) Nou mijn fiets vond ze helemaal niet eng. Ze luisterde heel goed. Ze ging zelfs in de uitgestrektedraf!! En daarna ging ze nog ff galoperen in de berm! Het ging echt geweldig! Ik ga het zaterdag weer doen! Ik vind het zelf ook leuk! Het zal mij benieuwen!
Groetjes, Marieke


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:39

Ik dacht een paar dagen geleden,laat ik het ook eens proberen,met m'n fiets ernaast.. maar ik durfde gewoon niet op m'n fiets te stappen,ik moet michelle al helemaal meetrekken en volgens mij trek ik mezelf dan om!
Dan zou ik heel de weg moeten draven,dan zou het mooi zijn,maar als ze ineens ergens van schrikt en ze staat stil,ben ik mooi even de banketstaaf.


Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 19:41

ja dat is ook wel zo, maar ik weet niet. Brendie is (tot nu toe, ff afkloppen!!!!) heel heel lief

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 19:46

Lachen Ja michelle ook altijd wel hoor,aardig verkeersmak,maar omdat ze nu 2 singelschuurplekjes heeft ga ik er weleens een rondje naast lopen..
Nou ik heb nu al 3 keer meegemaakt dat ze ergens totaaal niet langdurfde,zoals een koe in een weiland waar ze door al het riet langs de weg alleen de kont van zag!! NOu nou nou je had d'r moeten zien!En nog één: Een bootje wat half op de kant ligt tussen het riet.. zelfde verhaal..nou op zulke momenten zit ik liever niet op m'n fietsie,want waar moet ik die zo snel laten?Eraf stappen en neergooien en daarna weer terug pakken..lijkt me zo'n gedoe! vooral omdat je op dat moment maar 1 hand hebt..
Het lijkt me iig wel heel leuk.. want na een half uur stappen en weer op de trugweg beland te zijn zit ik er toch liever op,omdat ze dan een paar versnelling hoger gaat Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 20:33

als ik een pony uit een verre wei moet hebben, pak ik ook altijd de fiets en lopen ze lekker aan de fiets mee Haha! Scheelt weer tijd Tong uitsteken

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 21:54

Ik heb het ook nog niet zo heel lang geleden voor het eerste met Duvel gedaan (zie www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=7014 ... t=gefietst)][VvdD] Gefietst met Duvel)
Ik vond het echt heel erg leuk. Duvel liep heel ontspannen en draafde heel makkelijk mee, luisterde goed naar mijn commando's. Ik ben ook zeker van plan om het vaker te gaan doen, ik vind het juist een goed alternatief voor onbelast bewegen en dan eens niet losgooien of longeren.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:32

ik fiets ook veel met magned
ja ze is 1x voor de fiets gesprongen
maar ik heb altijd 1 hand klaar om te remmen en stond dan ook optijd stil
verder is er nix ergs gebeurd of fout gegaan
als er iets is waarvan ik weet dat magned het eng vind stap ik af en leg me fiets even aan de kant
dus als je goed nadenkt en oplet kan het best!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 11:24

Misschien dat ik het ook eens ga proberen,vind het toch wel fijn,m'n pony wordt ook alweer wat ouder en dan vind ik het weleens goed om lekker er naast te blijven een uurtje ofzo en dan vind ik lopen maar niks,op de heen weg is ze zo zeikerig,maar op de trugweg is ze zo fit als wat en dan zit je toch liever op een fiets Tong uitsteken

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:31

Ik vond het vroeger ook altijd heel leuk om met mijn pony te fietsen,maar het is een keer goed misgegaan,ze schrok ergens van en ze begon heel hard te galoperen,mijn fiets kon het maar net bijhouden.
Ik kon haar niet laten stoppen en we gingen recht op een drukke weg af.
toen gooide ik mijn fiets schuin voor haar,ze viel over mij en de fiets de berm in,ik viel in prikkeldraad van de naastgelegen wei.
Ze stopte toen gelukkig wel,maar mijn fiets,en kleren waren helemaal kapot,en ik ben me heel erg rot geschrokken.
Ik fiets nu echt nooit meer met een paard.
Ik had dit ook niet verwacht omdat ze normaal altijd heel braaf was.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 14:08

het is gevaarlijk als je het met een onervaren paard doet, dus met een paard die niets gewend is anders is het hartstikke leuk.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:40

Ik heb Yorghos nog voor zijn derde jaar geleerd aan de fiets mee te lopen. Ik doe het nu nog af en toe met hem en we vinden het allebei leuk. Ik vind het een mooie afwisseling op het normale werk..
Maar ik ben het met Phoenix eens dat het gevaarlijk kan zijn. Je zou kunnen beginnen met in de wei eens met haar een rondje te fietsen. Jij kunt dat rustig kijken hoe ze het doet en als je pony schrikt, loopt ze niet meteen los op straat.

* To Belg, or not to Belg *

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 21:49

Dat doe ik met nico ook wel eens, maar dan alleen vanaf de stal naar de wei, verder heb ik het nog nooit geprobeerd. Nico vind het hardstikke leuk, loopt constant naar me te kijken en oortjes naar voren enzo (echt zo'n blik van "dit is leuk! kom we gaan harder!!" Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 12:39

train ook vooral op enge dingen zodat je paard niet van alles buiten schrikt.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:46

ik dacht dat hartstikke gevaarlijk was!!! een paard kan altijd schrikken en dan val je wel lelijk op je snuitje! das pas au, maar ja je moet het tuurlijk zelf weten, wel leuk dat het gelukt is!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:07

Ach, wat is gevaarlijk??
Een pony inrijden is gevaarlijk, een sulky is gevaarlijk, een achtbaan is gevaarlijk.... Ga zo maar door.
Alles heeft zijn gevaartes en het is net hoe je er zelf mee omgaat.
Met Pinky fiets ik best veel en we zijn een keertje omgekuukelt (althans, mijn fiets) maar ik vind het niet 'gevaarlijk genoeg' om het niet meer te doen. We hebben ons lol erin dus waarom niet!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:16

marleentjevb schreef:
ik dacht dat hartstikke gevaarlijk was!!! een paard kan altijd schrikken en dan val je wel lelijk op je snuitje! das pas au, maar ja je moet het tuurlijk zelf weten, wel leuk dat het gelukt is!


Als je niet weet waarmee je bezig bent, is het idd gevaarlijk. Maar dat geldt ook voor buitenrijden of mennen of wat dan ook wat je met je paard in het verkeer wil doen. Of zowieso, paard gaan rijden zonder begeleiding als je het nog nooit hebt gedaan.
Maar als jij je paard goed kent en weet wat voor dingen hem onzeker maken in het verkeer, dan kun je daarop anticiperen als je met hem gaat fietsen. En je moet zoiets alleen doen met een verkeersmak paard, dat braaf luistert als je hem aan de hand meeneemt en niet doordramt. En je moet zelf evenwicht hebben en het verkeer in kunnen schatten en je aandacht erbij houden (maar dat geldt ook voor rijden of mennen in het verkeer).

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:09

Prima afwisseling aan de fiets , en alleen doen als je paardje aan de hand goed volgt en erg netjes luistert.
Ik doe het ook regelmatig , en zie nu ineens steeds vaker mensen hier uit de buurt hetzelfde doen , volgens mij heb ik een trend gezet Tong uitsteken

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 08:46

pmarena schreef:
Prima afwisseling aan de fiets , en alleen doen als je paardje aan de hand goed volgt en erg netjes luistert.
Ik doe het ook regelmatig , en zie nu ineens steeds vaker mensen hier uit de buurt hetzelfde doen , volgens mij heb ik een trend gezet Tong uitsteken


Oja? Toen ik het met Duvel ging doen, was dat een spontaan idee van mij, heb het in de buurt nog niet vaker gezien? Heb het een jaartje terug wel veel gedaan met Donder, maar dat was omdat ik toen ging oefenen met mennen en het wagentje en tuig kon ik lenen van Thea, maar die woont aan de Ruigendijk en lopen ging me te langzaam Slapen Maar jij doet dat dus ook vaker? Grappig, zo zie je maar dat mensen soms dezelfde dingen los van elkaar ook bedenken.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 20:07

Ik fiets ook met Goldy (met mn paard vertrouw ik t niet) en die vind t ook prachtig! Maar ik gallopeer niet, want dan word ze wel irritant want galloperen naast de fiets is racen! Ik heb t een keer of wat geprobeerd (en kon haar gelukkig wel stoppen!) maar galloperen lukt niet echt.
Hebben jullie trouwens een halster of een hoofdstel om als ze naast de fiets lopen?? (ik meestal een halster, en als ik denk dat ze fris is of het is druk op de weg dan doe ik een hoofdstel om)

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 00:38

*volcano* schreef:
Hebben jullie trouwens een halster of een hoofdstel om als ze naast de fiets lopen?? (ik meestal een halster, en als ik denk dat ze fris is of het is druk op de weg dan doe ik een hoofdstel om)


Ik had bij Duvel een hoofdstel om en dat ging heel goed. Had het halstertouw door het bit heengedaan en daarna weer aan zich zelf vast geklikt, dat de druk over beide bitringen verdeeld werd.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:39

Ik fiets met Remy ook regelmatig en dat gaat prima hoor! Ik doe 'm wel een hoofdstel in anders wil hij nog wel eens in de berm staan grazen.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 09:31

Ik wilde met mijn twee jarige ook gaan fietsen. Hij loopt nu af en toe aan de longe en ik wandel wel met hem, maar ik kan hem dus niet bijhouden in draf als ik naast hem loop en elke keer die rondjes aan de longe is ook niet goed voor zijn nog groeiende benen.
Ik had bedacht dat ik het de eerste keer maar met hulp van mijn vriend moest doen, eentje ernaast en eentje erachter. Als er dan iets gebeurt ben je met zijn twee-en en ik denk dat het een mooie manier is om hem wat aan het verkeer te laten wennen.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 22:17

Ik heb mn fjord ook wel es naast de fiets,meestal is ze dan braaf,maar soms als ze de turbo erin heeft is het wat moeilijk om haar in te houden,maar ja,t is dan ook een fjord.Maar het gaat wel altijd goed.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:27

Ik heb nu 2 keer met michelle gefietst (moest het toch ff proberen) Maar op de heenweg moet ik dus echt blijven lopen,naasat me fiets en naast michelle,want dan loopt ze zó langzaam dat ze me iedere meer meesleurt,en dan vind ze dit weer eng en dan staat ze ineens stil van een vlaagje wind Haha! (moet wel zeggen dat ze verder volledig verkeersmak is Tong uitsteken )
Dus dan loop ik er maar gewoon naast,kan d'r niet heel de tijd laten draven,want ze is al op leeftijd en dan wordt ze gewoon te overbelast.

Op de terugweg is het een stuk plezieriger,want dan loopt ze lekker door! En een klein stukje draven gaat ook wel goed,dan lijkt ze helemaal blij te zijn,oortjes naar voren,staart bol Lachen

Maar goed,vind het nog steeds best een gevaarlijk karweitje,nu deed ik dit op een zondag dus het was lekker stil op de weg,maar ik moet er toch niet aandenken dat er elke keer een auto voorbij moet en vrachwagens.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 14:37

Ik heb gister weer met brendie gefietst. Ze liep mooi naast me fiets ik heb verder geen problemen gehad


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Relserk en 26 bezoekers