Jullie favorite dressuurpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nilson
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Leiden

Jullie favorite dressuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 15:48

Ik vroeg mij af wat jullie favorite dressuurpaarden nou zijn. Dus niet jullie eigen paarden, maar de paarden die in de top meelopen. Die van mij is, heel origineel, Crack C.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 15:52

Ik vond Chacomo geweldig!!!!! Helaas is ie dood. Boos!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:03

Ik twijfel tussen Ferro en Sylvano.... beiden vind ik erg indrukwekkend en ook nog erg mooi. Sorry, kan niet kiezen (ben weegschaal, is dat een goed excuus? Haha! )

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:03

UNIFORM en GERE

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:05

Le Charmeur, Montecristo, Krack C en *oeps* bijna Lingh vergeten...
Laatst bijgewerkt door orri op 05-09-02 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Saterday

Berichten: 22
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: r0smalen

Re: Jullie favorite dressuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:09

Mijn favo dressuurpaardje is Havidoff
nog niet zo bekend maar stamt af van Clavecimbel.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:21

Ik vind Jazz heel gaaf en die nieuwe van Anky, Salinero heeft ook wel eerug veel uitstraling! Die heb ik zaterdag op het CHIO zien lopen, echt een kwijbeest.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:22

Salinero. Vind ik zo mooooi

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:26

Ferro geweldig is tie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:39

All-time favourite is toch wel Rembrandt van Nicole Uphoff. Dat paard kon me zo raken *zucht*.

Later natuurlijk Bonfire die in de ring 2 keer zo groot groeide als op stal. Ik ben Bonfire een keer tegengekomen in de stallen op Jumping Amsterdam, Ik dacht dat ze me voor de gek hielden. Dat suffe kleine beest kon Bonfire nooit zijn. Bovendien had dit paard veel te strakke benen. Die Bonnie moest zeker barsten van de gallen met zijn leeftijd en staat van dienst. Bonfire was een trots groot paard en daar stond een heel eenvoudig bruintje Haha! Een half uurtje later ging hij de ring in. Nog steeds hetzelfde paard nou ja, dezelfde kleur en aftekeningen, maar verder was het een brok dynamiek en souplesse, adembenemend.

Le Charmeur omdat hij het mooiste hoofd heeft dat ik ooit heb gezien bij een paard. En omdat ik het super vind dat een springpaard [Le Charmeur is FaustZ x G.RamiroZ] zo goed in de dressuur presteerd.

Lingh en Krack, de halfbroertjes omdat ze fantastisch en spectaculair kunnen bewegen zoals geen enkel ander paard dat kan.

Kappuchino omdat hij zo'n fantastisch karakter heeft en ook super kan bewegen. En ik vind hem gewoon vreselijk mooi Kwijl

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:43

Lingh, en Rusty van Nicole Uphoff ( ??? ) vind ik ook echt uitstraling hebben. Verder vind ik Silvano ook supermooi, dat is echt zo'n krachtpatser Kwijl

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:45

farbenfroh is ook zon kwijl beest

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 16:45

Lingh vond ik ook erg mooi toen ik die zag wauw wat een paard.
chacomo volgens mij kan geen enkel ander paard zo draven als hij deed oooh wat een beest.
en dan farbenfro (schrijf je dat zo?)
die vos vind ik ook zo'n leuk beest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:20

sunrise van tineke bartels echt een super gave merrie en coctail vodn ik ook geweldig.

groetjs [naam]

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:29

Moeilijk, ik vind er zoveel goed. Met net als Jippie vind ik Rembrandt toch wel de topper allertijden...

Maar iedere keer als ik kijk naar de Olympische Spelen 2000, Sidney, waar Anky goud won, dan hou ik het niet droog hoor. Ik vind dat zó'n emotioneel moment, hoe Bonfire alles geeft, en dan daarna... Brrr ik krijg er gewoon kippenvel van als ik er aan denk! Lachen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:29

Jeetje ik heb best wel veel favo's..Ik vind Calambo een geweldig paard, en Devina. Een tik van mij is dat ik val op paarden met tekeningen aan het hoofd, die raken mij veel eerder.
Rusty is ook super, maar je bedoelt Ulla Salzgeber zeker Piaffe?! Knipoog

Verder heb je veel nieuwe toppers, één favo van mij op het moment is Picolino, ik vind het zo geweldig dat Klaus het zover gebracht heeft. Ik heb Picolino zelf ook gereden en daarom maakt dat het voor mij extra speciaal is. Maar de meeste zullen denk ik nog niet van Picootje gehoord hebben..
Laatst bijgewerkt door Mirte op 05-09-02 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:31

Farbenfroh is erg imposonerend Haha!
Verder vond ik Matador ook altijd een machtige verschijning, jammer dat zijn carrière zo roemloos geëindigd is.
Goliath is ook een kanjer (letterlijk en figuurlijk Haha!).
Verder heeft Corlandus ook 'iets'

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:33

ik vind Gribaldi een ontzettend gaaf dressuurpaard! Ook Balzflug heeft op mij ontzettend veel indruk gemaakt!
Daarnaast vind ik Amon van Anne-marie Sanders-de Keijzer ontzettend gaaf!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:39

Olympic Ferro Haha!
Ik vind het paard van dat meisje wat vorig jaar talent van het jaar was ook een mooi beestje...gigi...incredible nog wat Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:39

Junior STV!
Smaken verschillen, maar ik vind dit een ontzettend mooie hengst. Jammer dat je zo weinig van hem hoort nu. Toen Anky 'm reed was hij veel meer in the picture. Verdrietig

Bonfire is voor mij echt dé topper. Knipoog

Ben benieuwd wie zijn 'opvolger'wordt.
Goliath en Silvano vindt ik mooi. Ik hou van massa. Daarom vind ik Crack C en Jazz wat minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:56

Rembrandt heb ik nooit echt bewust meegemaakt, maar alleen op foto's is hij al helemaal *wauw*.

Voor mij is dressuurrijden een beetje begonnen met Bonfire in Den Haag, ik was toen 12 of 13 en heb het op tv gezien. Ik ben nooit een echte die-hard Anky fan geweest, maar heb het wel gevolgd in die tijd. Later stond Bonfire een keer op de spoelplaats, los terwijl een groom met hem bezig was. Toen ik voorbij liep zette hij snel een paar pasjes naar voren en ik heb hem even over zijn neus geaaid. Toen ik bij de auto stond betrapte ik mezelf erop dat ik echt zoiets had van: " *oh*, dat was Bónfire die ik geaaid heb" Haha!

Joker is toch wel een van de allermooiste paarden. Ik heb hem in Zwolle gezien tijdens een show voor het Olympisch sportgala of iets van die strekking. Helaas zien we niet veel meer van hem...

En Krack heeft sinds zondag toch ook wel een paar streepjes voor... Lovers Dromen

In Zweden dit jaar heb ik een merrie los zien draven, echt Kwijl Zo op het og is er niks aan, lange oren, beetje buikig na dracht, maar ze knalt met een gemak van de grond, en is lenig als een kat. Onder de juiste ruiter gaat dat een heel bijzonder paard worden.

Hmmm.... ik heb wel een voorkeur voor grote, donkerbuine bloedpaarden geloof ik *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 18:08

Joker is het mooiste paard, mijn all-time hero!

Verder vond ik Salinero in Kootwijk wel heel erg indrukwekkend, zeker voor het feit dat het om een 8 jarige ging!

De Faust van Edward Gal is ook heel apart.

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 18:11

ik heb lancet pas gezien op het stapje met imke bartels echt een gaaf paard!!!!!!!!!!!

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 18:15

Cabochon charme en beweging -zijn kinderen presteren goed op alle nieveau's in de dresuur sport - goede wijn behoeft geen krans!!!!!!!!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 18:16

Ferro! echt schitterend paard.
maar er zijn nog meer mooie dressuurpaarden Kwijl