Groenten-aardappel-vlees gerecht voor lastige groenteneter

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xLoki

Berichten: 3484
Geregistreerd: 16-01-08

Groenten-aardappel-vlees gerecht voor lastige groenteneter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-13 20:24

Hoi allemaal!

Omdat ik een weddenschap heb verloren, moet ik zaterdag voor mijn vriend koken. -O-
Het probleem is: ik heb nog nooit (echt) gekookt! Alleen nog maar pasta enzo..
En natuurlijk wil hij lekker aardappel - groenten - vlees op zijn bordje krijgen.

En ik kan maar niks lekkers en origineels bedenken.. Wil er wel echt werk van maken!
Ik ben allergisch voor anijs en venkel, en heb een hekel aan ei (er doorheen kan wel).
Voor de rest houd ik niet van spruitjes, bietjes en snijbonen.
Broccoli en bloemkool lusten we wel maar dat vind ik afgezaagd.
Oké ik ben best een zeurpiet qua eten. :o
Hij heeft eigenlijk geen dingen waar hij allergisch voor is of niet lust.

Hebben jullie leuke/lekkere receptjes?
Ik ben de hele site van de allerhande afgespeurd maar ik kan maar niks vinden wat ik echt leuk genoeg vind.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Liefs

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7


Boheme

Berichten: 2101
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Groenten-aardappel-vlees gerecht voor lastige groenteneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:26

Doperwtjes /wortels varkenshaasje, biefstukje, tartaartje.

[o]


xLoki

Berichten: 3484
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-13 20:27

Boheme schreef:
Doperwtjes /wortels varkenshaasje, biefstukje, tartaartje.

Klinkt lekker!
Maar... Hoe maak je het is meer mijn vraag. :+

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

Boheme

Berichten: 2101
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Groenten-aardappel-vlees gerecht voor lastige groenteneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:37

Daar staan heel veel makkelijke beschrijvingen op internet.
Varkenshaasje doe ik vaak aanbakken aan beide zijde en even in de oven, vlees moet mooi lichtrose zijn.
Biefstukje is 3 min aan elke zijde en even 5 min laten rusten.
Doperwtjes heb je vanuit de diepvries of een potje

[o]

tamary

Berichten: 29054
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:43

Afdeling redelijk simpel :
Haal bij de supermarkt visfilet met kruiden (is een blok wat al in een ovenschaaltje zit) aanwijzingen op de verpakking volgen. (kip in braadzak of beenham kan ook natuurlijk, maar de vis is keurig 2 porties)
aardappelen ook uit de oven. Schillen, wassen en in partjes snijden. 1tl paprikapoeder & 1/2 tl gemalen komijn (+klein beetje zout en peper) mengen met 1 el olijfolie. Partjes in braadslee doen, oliemengsel er over schenken en alles goed omscheppen. In voorverwarmde oven 190gr. 30-40min gaar. (even kijken wat dus eerst/langer moet).
groente : kies er 1 die je wel lust en kook die gewoon in water. Of serveer er een salade bij (aldi en lidl hebben er genoeg voor redelijke prijzen.
Mayo voor de aardappeltjes op tafel en klaar.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:18

Varkenshaas met zelfgemaakte champignonsaus, aardappelgratin uit de oven en een frisse salade :D
Is onwijs lekker, ziet er super ingewikkeld uit, maar is juist heel makkelijk ;)

Varkenshaas rondom bruin braden en dan in de oven of op een heel zacht vuurje 20 min laten staan (af en toe omdraaien). Hij moet inderdaad mooi rose van binnen zijn.

Aardappelgratin:
Aardappels schillen en net niet gaar koken, ongeveer een kwartiertje met wat zout.
Iets af laten koelen zodat je ze vast kunt pakken zonder je handen te branden :')

In grove blokjes snijden.

Mengsel maken van knoflook (ik heb pasta uit een potje), zout, peper en verse, in kleine stukjes geknipte bieslook, alles naar smaak en een flesje kookroom :D
Hier de aardappelblokjes bij doen en goed mengen.
In een ovenschaal, geraspte kaas er over en 20min in de oven op 180 graden.
Als de kaas dan nog niet goudbruin is, kun je hem nog 3min onder de gril zetten voor een mooi kleurtje.

Champignonsaus:
Champignons in vieren snijden en in boter aanbakken tot ze een mooi kleurtje hebben, zout en peper er bij naar smaak, knoflook er bij (weer die pasta) en nog even mee bakken.
Flesje kookroom er bij en zachtjes laten pruttelen tot het iets is ingedikt.
Verse bieslook in stukjes knippen en er bij doen.

Salade er bij, die kun je maken zoals je hem wilt, maar meestal vind ik gewoon gemende sla met een lekkere dressing meer dan genoeg, soms wat paprika, tomaat en komkommer er door.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Groenten-aardappel-vlees gerecht voor lastige groenteneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:19

Stampot met worst! :)
Hoef je geen culinair wonder voor te zijn :P

Kim90

Berichten: 2194
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:26

draadjes vlees met aardappel puree en rodekool?


Koop een flinke bak stoofvlees, ( varkenslappen ) knip die met een schone schaar in stukje, zet een flinke pan op het vuur met wat bakboter, vlees toevoegen, even licht aanbraden (tot het niet meer rood ziet) en dan water erbij doen totdat het vlees net onder water staat. Dan vuur laag zetten en een paar uur braden, en regelmatig even prikken of het al makkelijk uit elkaar valt, wel zorgen dat het vlees onderwater blijft staan, mocht er wat verdampt zijn, gewoon wat extra toevoegen.

rode kool in pot kopen, dop eraf draaien en glazen pot in magnetron opwarmen tot het heet is.

Aardappel puree kun je zelf maken, maar is ook in poedervorm te koop, daar staat op uitgelegd hoe ( héél simpel! ), en je hebt alleen wat melk en zout nodig.

Mijn vent kun je er voor wakkermaken iig :P

Zachtjes gaan de paarden voetjes... trippel trappel trippel trap


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers