afbellen met veeartsverklaring=niet betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

afbellen met veeartsverklaring=niet betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 08:21

Ik heb dus vorige week op het laatste moment een wedstrijd afgezegd omdat het paard kreupel is, heb netjes de reden genoemd. Nu krijg ik de rekening: verhoogd met 2.50 euro administratiekosten Boos!
Dit is toch belachelijk!!! Ik wil best betalen, maar 5.50 gulden extra betalen vind ik toch te gek voor woorden.
En straks krijg ik voor komend weekend weer zo'n lekkere rekening.

Nu is mij verteld dat als je een veeartsverklaring hebt, dat je dan niet hoeft te betalen. is dit waar?
Moet zo'n verklaring aan allerlei eisen voldoen of is een briefje met een omschrijving en naam van de veearts met wat het paard mankeert voldoende? Moet zo'n veearts verbonden zijn aan een praktijk?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 08:37

Volgens mij klopt dat. Ik zit zelf in het bestuur van de RJV en je hebt geen idee hoeveel mensen afbellen met een smoesje. Op een gegeven moment moet je het dan op zo'n manier doen, dus een rekening sturen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:41

Nee hoor, dat is niet waar. Het enige is dat je met een geldige verklaring moet kunnen komen zodat je geen boete riskeert.
Sommige verenigingen hanteren idd het principe DA-verklaring = niet betalen maar volgens het wedstrijdreglement ben je verplicht te betalen op het moment dat jij je hebt ingeschreven en afbelt na de sluitingstermijn van de wedstrijd.

En ach, het valt best mee Germie, ik had pas een rekening van 30 euro voor een wedstrijd! Dan baal je pas ...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:56

Bij ons is het idd wel afzeggen met da-verklaring is niet betalen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:36

als je afbelt met DAverklaring moet je gewoon betalen, maar we rekenen niks extra. Bij ons word alles van te voren betaald per bank, anders sta je ook nie ingeschreven.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:48

mijn intsructrice heeft ook een ker afgezegt maar die hoefde niet te betalen, zij zei gewoon me paard is kreupel. verder niks.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:52

Ik heb ook eens op het laatste moment afgezegt en de verklaring (copy) opgestuurd naar het bestuur van de vereniging die het organiseerde. Ik hoefde niet te betalen, ondanks ik al in hun boekje stond.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 12:33

Ligt erg aan de vereniging, als je ergens vaak start en je belt dan een keer af hoef je meestal niet te betalen. Mijn moeder heeft een tijd wedstrijdsecretariaat gedaan en het zijn heel vaak dezelfde mensen die afbellen. Ik betaal meestal gewoon inschrijfgeld want voor een dierenartsenverklaring moet ik ook weer betalen en dan gun ik het geld liever aan de vereniging.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 17:57

Hoi,

Bij ons was het tot voor kort zo dat je met een dierenartsenverklaring niet hoefde te betalen, maar omdat er zoveel mensen waren die afzegden en niet betaalden (dus zonder dierenartsenverklaring) hebben ze het nu gedaan volgens de officiele regels (die van de KNHS denk ik?)

Groeten,
Judith

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:40

Bij ons hoef je ook niet te betalen als je een DA verklaring hebt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:42

Volgens het reglement hoeft de organiserende vereniging niets terug te betalen, het inschrijfgeld ben je gewoon kwijt. Of ze die administratiekosten mogen berekenen is discutabel, volgens mij is dat niet helemaal reglementair. Verward Sommige verenigingen zijn coulant en geven je het geld wel terug, of je hoeft dan niet te betalen...........