De haflingerzoektocht is ten einde...........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

De haflingerzoektocht is ten einde...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 11:20

sinds enige weken help ik mee zoeken naar een haflinger voor 3 mensen, zodat de kleinkinderen erop kunnen rijden. Verder gaat er dus 1 vrouw op rijden, met weinig ervaring. Allemaal leuk en aardig. Dus ik schreef enige weken terug dat de haf die we bekeken hadden niet voldeed (wel goed karakter, maar dikke benen en gevoelige hoeven).

Gisteren kreeg ik een mailtje: ze hadden een haflinger gekocht aan de zeedijk bij de waddenzee, merrie, 3 jaar, drachtig, en onbeleerd.
En waarom hadden ze deze gekocht? vanwege de manen, bles en mooie oortjes
De pony is dus niet gekeurd (mijn vriendin is veearts, dus die kan het gratis doen voor haar tante, zo hebben we het de vorige keer ook gedaan bij die andere haf). Verder............je raadt het al, ik was nog niet thuis of de telefoon gaat: ja eh, we hebben een pony, komt morgen en is erg lief, mooi, mooie kleur en drachtig, maar.......................ze is niet ingereden, wil jij dat doen? Oh ja, je hebt vast nog wel een zadel en hoofdstel liggen.
Ik zeg nog, aan de zeedijk betekent vaak manenexceem, ik heb niet veel tijd om die pony in te rijden. Ik zal kijken wat ik aan tuig heb (ze hebben zelfs nog borstels nodig)

Tja, wat moet ik hier van denken? Geld vragen? weigeren en die mensen maar laten zitten met hun emotionele aankoop? De pony gaan bekijken en dan eens zien of ik er wel zin in heb? Ik heb dus eigenlijk geen tijd, maar ik voel me ook schuldig als ik het niet doe. En wat moet ik zeggen als die pony echt wat mankeert? gewoon eerlijk zijn? of zeggen, wat een lieverd en ondertussen denken wat een lelijkerd?

Voor alle duidleijkheid: het is de tante van een vriendin die deze pony uitgezocht heeft voor mensen bij haar in het dorp (vandaar die 3 personen). Die opa en oma heb ik 1 keer gezien, ze waren wel aardig, maar ik ken ze dus niet. Die tante ken ik dus wel een beetje (meerdere keren gesproken, 1 keer geweest)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:24

Gewoon eerlijk zeggen als ze wel eczeem heeft. Dan kunnen ze zelf besluiten wat ze ermee doen.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 11:39

Tja, weer zo'n geval van een emotionele aankoop. Voor de pony misschien maar het beste als hij een degelijke basisopleiding krijgt, maar ik hou mijn hart vast als er kleine kinderen en volwassenen zonder ervaring opmoeten. Zomerexceem , daar zou ik zo'n punt niet van maken, maar peuter ze aan het verstand dat ze straks twee paarden hebben, en misschien de laatste periode van de dracht en de eerste periode nadat het veulen geboren is niet kunnen rijden.

Ik zou heel eerlijk zijn wat betreft het feit dat je geen tijd hebt. IK zou eerlijk zijn over de pony, en eventuele gebreken. En als ik heb zou beleren zou ik er zeker wat voor gaan vragen

Zit er een papier bij die pony? Weten ze de vader van het veulen, zit daar een papier bij?

Je suis Charlie.

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 12:13

Overal zit volledig papier bij, maar wie de vader is dat wisten ze niet, het was zooooooooooooooo'n lieve mooie pony dat papieren er niet toe deden. Die wil ik natuurlijk wel even zien, ppapieren maken de verkoop van het veulen altijd gemakkelijker.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 12:15

OH ja, op de neus schijnen een soort van wratjes te zitten, dat had ik direct door te telefoon te horen gekregen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 12:17

Het verkopen is jouw probleem niet (nou ja, ik denk dat het jouw probleem wel wordt, want er komt ook nog wat bij kijken als je een veulen knap wilt kunnen verkopen, en daar zul jij ze bij moeten helpen als ze daar zelf al geen ervaring mee hebben).

Maar maak het ze duidelijk dat die pony misschien wel een half jaar uit de roulatie is. Zijn ze daartoe bereid? De kosten te dragen zonder te kunnen rijden?

En die wratjes zijn niet erg, vallen er vanzelf weer af. Dat hebben een heleboel jonge paarden.

Je suis Charlie.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 12:25

ga gewoon kijken en zeg wat je denkt. zij willen jou hulp dus gewoon eerlijk zijn en geld vragen is geen gek idee.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 15:04

Aan de zeedijk hoeft echt niet altijd eczeem te betekenen. Er zijn avst wel mensen die aan de zeedijk wonen en gewoon graag een leuke pony willen hebben.

Maar om even ontopic te gaan, Ik zou er heen gaan en eerst eens die pony bekijken. Ik zou er wel geld voor vragen en ze moeten toch minstens zelf een hoofdstel, poetsspul en eventuele dekens hebben. Een zadel zou ik zelf voor zorgen omdat eigen vaak het fijnste rijd

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-02 11:49

Ik heb echt geen zadel liggne wat een haflinger past, mar m'n vriendin heeft waarschijnlijk een zadel. Een hoofdstel e.d. hebben ze dus niet, ze willen graag wat van mij overnemen.
Ik zie wel wat ik doe, ze moeten maar bellen wanneer ik een keer kan komen kijken. M'n vriendin gaat vandaag kijken en dan hoor ik een groot gedeelte al wel. Nu maar hopen dat die emotionele aankoop geen miskoop is.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, Ceffyl, criollo_yess, Dark7, desireeee_x, Hicaria, joyceberends, Marilu, Poety, Symke, Vinny12511 en 114 bezoekers