IPV opklimmen in je baan afzakken....?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

IPV opklimmen in je baan afzakken....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 09:14

misschien een beetje vage titel maar ik zal het uitleggen:

Vanaf Oktober werk ik bij een bedrijf. Het was de bedoeling dta ik dat zou doen tot februari (dan startte mijn school) Via het uitzendbureau kwam ik daar en mijn klusjes waren eigenlijk een beetje kopieeren, opruimen en wat overtypen (assistent van een secretaresse ahw) ik zat daar totdat secretaresse 2 zou beginnen (want die had een opzegtermijn) Ongeveer begin december heeft secr. 1 ontslag genomen, met gevolg dat ik de enige was op het secretariaat. Daar lag ook het licentiebeheer (contractenbeheer voor software waar veel geld in omgaat) zonder erop ingewerkt te zijn heb ik mezelf wegwijs gemaakt (hoofd secretariaat wist nog minder dan ik Haha! )
Secretaresse twee kwam begin Januari en omdat ik weg zou gaan namen ze nog een nieuwe aan(3). Beide dames moest ik inwerken op alles, maar nr 3 was een apart geval. Ik moest advies uitbrengen wbt de proefperiode en heb voor 3 negatief advies gegeven. Secretaresse 2 bleef, maar omdat zij niet alles alleen kon doen heb ik de bibliothecaresse ingewerkt op het licentiebeheer. Nou, tot zover, ik ben daar dus opgehouden omdat school begon.

Maart wordt ik gebeld dat de bibliothecaresse ontslag gaat nemen. Dat gebeurt in zo'n korte tijd dat ze nooit meer iemand anders kunnen vinden; of ik het licentiebeheer weer wil overnemen en een evt nieuwe daarop kan inwerken. Prima, maar niet via het uitzendbureau. Ik heb dus 200% loonsverhoging gekregen Pling en een vast contract voor 8 uur minimum (die ik zelf invul; als het lukt met school ga ik werken). In de vakantie heb ik ook nog de receptie erbij gedaan aangezien die dames op vakantie waren.

Nu het volgende: er is nu dus iemand aangenomen om fultime het licentiebeheer te doen. Ik heb haar weer ingewerkt, en dat gaat goed. Maarja, ik wil ook nog graag mn geld verdienen, alleen is er nu dus niet zoveel voor mij te doen. Gevolg? Ik mag weer typen opruimen en kopieren (goh... Gaaaap ) Ben alleen wel wat duurder geworden Knipoog

Nee zonder gekheid, ik snap dat ze een fulltime iemand willen hebben, maar ik heb dus wel een vast contract, en ga er in mijn financiele situatie vanuit dat ik zoveel uur werk. Nou baal ik ervan dat ik de k*tklusjes mag gaan opknappen om 'maar aan mijn uren te komen' terwijl ik eerst het halve bedrijf draaiende hield.... Wat vinden jullie daarvan?

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:21

Niet leuk voor jou maar wel te begrijpen. Iemand van 8 uur is lastig te plannen voor een vaste taak. Ga een gesprek aan met je leidinggevende en geef dit aan. Ik denk dat zij blij zijn dat jij klusjes hebt zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken. Jij blijft hangen met jouw kennis en in geval van nood mag je weer bij springen.
Je hebt 3 opties:
1. Laat ze iets passends creeeren.
2. Doe die rot klusjes
3. neem ontslag.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:29

JA is heel banketstaaf. Alleen kan ik het van hun standpunt uit wel begrijpen. 8 uur op een week is niet veel. Het is veel te weinig om je 100% te kunnen geven. Je kan amper op de hoogte blijven etc. Op zich vind ik het niet gek. Vind het wel sneu voor jou. Want ik weet hoe saai dat werk kan zijn toen ik het vroeger zelf deed.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:46

Vanuit het bedrijf gezien volkomen logisch. Voor jou minder leuk. Afwegen dus, of je dit wilt blijven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:31

Geloof me: voor 8 uur in de week doe je altijd rotklusjes... Of je moet in de horeca gaan werken oid, maar dat moet je ook nog maar net liggen.
Bovendien zul je altijd stukken minder gaan verdienen dan je nu doet. Ik zou voor het geld kiezen en de klusjes voor lief nemen. Er komt vast wel iets anders waar je je eigen taak mee kunt crëeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:51

Een eigen taak voor 8 uur in de week is heel moeilijk. Laat je eigen gedachte er eens over gaan. Jij kent nu de ins en outs van het bedrijf. Misschien kun je iets bedenken wat niet 1,2,3 afmoet.

Hangt er ook van af hoeveel dagen je per week komt om die 8 uur te doen. Praat er eens over. Makkelijk om alles op een stapel te gooien voor die ene die het in 8 uur gaat opruimen. Snel reageren anders zit je er aan vast, sluipt erin bij de secr. en geven dan aan dat ze die extra hulp heel erg hard nodig hebben.

Zal niet meevallen. Doe je het voor het geld of voor het werk. Ook een afweging. Kan toch best gezellig zijn, al is het rotwerk, mits je het voor het geld doet? Dan kun je het accent op de collegialiteit leggen.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 15:17

Jij zou eens een gesprek moeten hebben met mijn moeder.
Die heeft precies zo'n situatie gehad , alleen zit zij in het onderwijs.

Toen zij in deze situatie belandde , heeft ze voor optie 1 gekozen ( uit de 3 opties die Belker had voorgesteld ).